UPDATE: 'Genk heeft concurrent voor Pozuelo bijna beet'

    UPDATE: 'Genk heeft concurrent voor Pozuelo bijna beet'

    vrijdag 24 augustus 2018 om 14:31

    KRC Genk leek deze zomer al klaar op de transfermarkt. Het wil geen sterkhouders meer zien vertrekken en moet die dan ook niet vervangen. Al komt er mogelijk toch nog iemand bij.

    Zo meldt het Kroatische SN dat Ivan Fiolic nog steeds op de radar van Genk staat. De 22-jarige aanvallende middenvelder komt momenteel uit voor topclub Dinamo Zagreb, waar hij wordt gezien als één van de grote talenten. Genk zou Fiolic deze zomer nog willen aantrekken.

    Fiolic was dit seizoen bij Dinamo Zagreb al goed voor 1 assist in vier wedstrijden. Vorig jaar was hij goed voor vijf doelpunten en zes assists in 27 wedstrijden.

    Met de komst van Fiolic zou het middenveld van Genk wel bijzonder gestoffeerd zijn. Mogelijk staat er dus nog een sterkhouder te vertrekken. Onder andere Alejandro Pozuelo en Ruslan Malinovskyi werden al gelinkt aan een transfer.

    Update 13/08 21u36: Het Kroatische Sportske Novosti komt met het bericht dat een transfer van Fiolic er deze zomer nog zou kunnen komen. Genk zou zo'n twee miljoen over hebben voor de middenvelder. Een bedrag waar Dinamo Zagreb niet meteen nee tegen zegt.

    Genk is overigens niet de enige ploeg die interesse toont, want ook het Nederlandse Heerenveen wil de Kroaat graag aantrekken.

    Update 20/08, 07u45: Volgens Het Laatste Nieuws aast KRC Genk nog steeds op Ivan Fiolic. De Limburgste club ziet de Kroaat als een ideale stand-in voor Alejandro Pozuelo. Fiolic zou al een tijdje niet meer in de A-kern van Dinamo Zagreb zitten en een vertrek lijkt aanstaande. Overigens zou er ook interesse zijn vanuit Nederland en Italië.

    Update 24/08 14u31: De transfer van Fiolic komt er deze transferperiode nog aan. Volgens Het Laatste Nieuws heeft Genk een akkoord bereikt met Dinamo Zagreb. Fiolic komt op huurbasis over van de Kroatische topploeg. Genk wist ook een aankoopoptie te bedingen.

    Plaats een reactie

    agdh +1469
    zondag 5 augustus 2018 om 23:55
    Als ze echt willen meedoen voor de knikkers zou ik er toch voor zorgen dat je spelers als Alejandro Pozuelo en Ruslan Malinovskyi niet verkoopt en de ploeg bij elkaar houdt. Die vrije trappen van Malinovskyi, echt fenomenaal! Dat is echt wel een extra wapen voor Genk, nu enkel nog een echt goede spits, persoonlijk ben ik niet echt fan van Dimatta en Karelis heeft dan weer moeite om het niveau te vinden van voor zijn zware blessure, misschien dat Ingvartsen zich eindelijk weet aan te passen en de verwachtingen die bij zijn prijskaartje gepaard gaan kan inlossen. Depoitre was gesignaleerd op le cannonier voor moeskroen brugge, maar ik denk dat Genk Depoitre beter kan gebruiken, zou misschien net die extra kwaliteit zijn dat ze vooraan nog nodig hebben, met dan op de flanken Trossard en Ndongola en daarachter Malinovskyi, Pozuelo en Berger, zouden niet ver van de titel zijn denk ik.
    [Reactie gewijzigd op zondag 5 augustus 2018 om 23:59]
    Vind ik leuk
    Genome +349
    maandag 6 augustus 2018 om 00:46
    Dimatta?
    Vind ik leuk
    agdh +1469
    maandag 6 augustus 2018 om 07:10
    Samata mijn excuses ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 6 augustus 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    Riddlin +2379
    dinsdag 14 augustus 2018 om 03:54
    Hij hoopte even :)
    Vind ik leuk
    firedwarf +3142
    maandag 6 augustus 2018 om 00:46
    Zou me verbazen dat Dimatta zou scoren voor Genk maar als hij het doet liefst als ze uit tegen anderlecht spelen en thuis tegen anderlecht :D Overigens denk ik dat Patrick Berger nu toch al enige jaren gestopt is met voetballen en daarbij veel te oud voor de genk Jonkies...
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 00:44
    Het middenveld van Gent is al goed. Ik zou het beter vinden dat ze investeren in een goede spits, want die hebben ze niet.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3142
    maandag 6 augustus 2018 om 00:45
    Van Gent mss wel van Genk daarentegen...
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 00:53
    Typfoutje. Genk dus. Ik vind het middenveld van Genk wel goed. Maar ze hebben geen goede spits.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    maandag 13 augustus 2018 om 21:54
    Als dit gerucht waar is, jammer genoeg voorbode van uitgaande transfers....hoop dus dat dit gerucht niet waar is...
    Vind ik leuk
    firedwarf +3142
    maandag 13 augustus 2018 om 22:02
    Als ze nu es eindelijk iemand met ERVARING zouden binnendoen ipv de zoveelste melkmuil... En ipv middenvelders in de solden kopen een deftige spits...
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 augustus 2018 om 14:55
    En de dure Ingvartsson?
    Vind ik leuk
    Gheintje +224
    vrijdag 24 augustus 2018 om 15:00
    Vind je Malinovsky en Berge dan geen goede transfers? Hetzelfde niveau als aanvaller lijkt me nochtans niet slecht.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 augustus 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    wesleyvb +923
    maandag 13 augustus 2018 om 23:40
    Hebben we geen middenvelders genoeg? Berge Heynen, Pozuelo, Malinovskiy enz..... Een afwerker hebben we nodig, een goeie diepe spits.Gano staat in de spits en Clement verwacht een lopende spits, Gano loopt wel, maar is niet snel genoeg, dus wat heb je daar dan aan? gerbruik hem als targetspits en daar een goeltjesdief rond laten zwerven.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1707
    maandag 20 augustus 2018 om 09:37
    Pozzu zou graag terug naar Spanje gaan en Berge wil ook weg bij een goed bod.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 09:56]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:37
    wat een kern we dit jaar hebben. de sterkhouders blijven en een bank met spelers als wouters, paintsil, nastic, seck, pietrowski en samata erop. zonder blessures gaat genk heel kort bij de titel zijn dit seizoen want de mentaliteit in de groep is ook top en de trainer is tactisch zeer sterk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws