'Anderlecht opent het seizoen met een opmerkelijke basisploeg'

    'Anderlecht opent het seizoen met een opmerkelijke basisploeg'

    maandag 23 juli 2018 om 13:50

    RSC Anderlecht zal er heel anders uitzien. Vele nieuwkomers en jongelingen kregen in de voorbereiding de kans om zich te bewijzen. Nu het seizoen eraan komt, moet Hein Vanhaezebrouck stilaan een basisteam op poten zetten.

    Volgens La Dernière Heure weet de Anderlecht-coach nu al met welke elf spelers hij zal starten tegen KV Kortrijk. Het Waalse dagblad ziet paars-wit aan het seizoen beginnen met het team dat ook in de laatste oefenstonde tegen Rennes aan de aftrap verscheen.

    Zo krijgt Thomas Didillon wellicht de voorkeur op Frank Boeckx. Jeugdproduct Sebastiaan Bornauw lijkt ook te mogen proeven van het grote werk. Daarnaast maken ook nieuwkomers Yevhen Makarenko,  Elias Cobbaut, Antonio Milic, Knowledge Musona en Landy Dimata hun opwachting.

    Verrassend genoeg is er in het elftal van Vanhaezebrouck momenteel geen plaats voor Sven Kums en Kenny Saief. Ivan Santini en Alexis Saelemaeckers staan dan weer wél dichtbij een basisplaats.

    De vermoedelijke opstelling:
    Didillon – Vranjes, Bornauw, Milic – Appiah, Trebel, Makarenko, Cobbaut – Gerkens, Musona – Dimata.

    Plaats een reactie

    Patfey +5080
    maandag 23 juli 2018 om 13:57
    Help! Gelukkig zit LDH er meestal naast, dat hebben we ook tijden de WC gemerkt😃.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1254
    maandag 23 juli 2018 om 14:00
    Die hebben ook last van de zon zeker
    Vind ik leuk
    Timme +40
    maandag 23 juli 2018 om 14:01
    Appiah -> Saelemaekers
    Gerkens -> om het even wie

    En ik kan ermee leven
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    maandag 23 juli 2018 om 18:30
    En wat heeft Gerkens in uw ogen misdaan? Was vorig jaar een periode de enige Anderlechtspeler op niveau..
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    dinsdag 24 juli 2018 om 08:21
    Echt niet, Gerkens is te plat voor Anderlecht. Ongeloofelijk dat diene bijna altijd mag meedoen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14429
    maandag 23 juli 2018 om 14:02
    Bornauw, Appiah en Musona zie ik niet te starten. Santini lijkt me ook een zekerheid.
    Vind ik leuk
    skippie +323
    maandag 23 juli 2018 om 15:16
    Hij verkiest Appiah boven Saelemakers, wel wel. Eerste fout van HVH.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 15:35
    Appiah en Musona id basis dat geloof ik niet!Saelemakers en Santani in de basis zal er eerder op trekken.ben eens benieuwd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 16:44
    Daar wordt ik nu eens triestig van zie. Appiah, Musona, Gerkens,...

    Dit moet toch beter. Hein bekijkt Appiah en Cobbaut precies als wingbacks. Het aanvallend compartiment met Musona, Gerkens en Dimata boezemt geen enkele tegenstander angst in hoor. Ploegen met lef spelen gewoon man op man en proberen over Appiah en Cobbaut te gaan om daar de ruimte te vinden.
    Vind ik leuk
    Hierulf +918
    maandag 23 juli 2018 om 17:36
    Ik begrijp niet waarom zoveel mensen tegen Gerkens zijn... :/
    Vind ik leuk
    jericho666 +1698
    maandag 23 juli 2018 om 17:56
    Omdat hij eind vorig seizoen toch niet meer het niveau haalde van voor de winterstop. Wrong ook paar goeie kansen de nek om die mogelijks 6 punten extra en dus de 2e plaats hadden opgeleverd
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 juli 2018 om 00:02
    Is dit een grap ? of willen ze degraderen ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Anderlecht opent het seizoen met een opmerkelijke basisploeg'