Kompany mengt zich in 'niet-Frankrijk-maar-Afrika-won-het-WK-debat'

    Kompany mengt zich in 'niet-Frankrijk-maar-Afrika-won-het-WK-debat'

    Gepubliceerd: zaterdag 21 juli 2018 om 12:46za 21-07-2018 om 12:46

    Vincent Kompany heeft zijn steun uitgesproken aan de woorden van Trevor Noah. De Amerikaanse presentator van The Daily Show had de Franse ambassadeur in de VS, Gérard Araud van antwoord gediend.

    Nadat Frankrijk het WK had gewonnen, stelde Noah dat niet Frankrijk, maar Afrika het toernooi had gewonnen. De presentator verwees daarmee naar de achtergrond van de Franse international. Araud kon daar net zoals heel wat van zijn landgenoten niet mee lachen. De ambassadeur stuurde ook een brief.

    In een nieuwe uitzending kwam Noah terug op die brief. Kompany reageerde daar dan weer op. 'Prachtige woorden', was Kompany van mening. 'Identiteit is een 'hot' topic in Europa, maar er wordt amper aandacht besteed aan diversiteit. Regeringen en belangrijke media hebben amper diversiteit in een bestuurskamers. Dat is verstikkend', aldus de Rode Duivel.

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +15589
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:00
    So what, zelfs Giroud, Griezmann en Hernandez zijn geen volbloed Fransen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    Smuuw +863
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:24
    Wie is er eigenlijk 100% Frans in de selectie?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:49
    Thauvin en Pavard?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:33
    En Lloris, I guess.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:41
    De vader van Lloris is een Catalaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:43
    Ah bon 🙃
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1739
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:09
    Als je zo kijkt is er bijna ook geen belg 3de geworden. Volgens mij is zelfs KDB geen volbloed belg. Want zijn moeder is een engelse geboren in Burundi.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:10
    Ne rosse dus ne Schot zeker !!
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1739
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:55
    ik weet het niet maar zijn moeder zou een engelse zijn
    Vind ik leuk
    Hierulf +1269
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:21
    Bijna geen 'belg' ? Zelf zonder KDB :

    Courtois, Mignolet, Casteels, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, Hazard (2x), Mertens, Meunier, Dendoncker...

    Beter dan frankrijk hé ;)
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1739
    zaterdag 21 juli 2018 om 17:37
    Tuurlijk, maar vind maar eens een land zonder 'exoten'
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 23:35
    Niemand verwacht dat een land er géén heeft eh... Maar je moet toegeven, Frankrijk spant de kroon ;-)
    En zo lijkt het alsof volbloed Fransen, of zelfs maar HALFbloed, het talent niet hebben.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4811
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:13
    Uitgerekend 'belgen' moeten zich hierin afzijdig houden, want de rode duivels daar is ook weinig 100% belgisch aan. Zit vol met dubbel nationaliteiten.

    The French won, just get over it
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4849
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:15
    :-) trevor Noah had hier inderdaad een punt. Wat hij zei was ook niet zoals ze over jong België zeiden. Toen zeiden ze "dat dat geen Belgen waren"
    Trevor zei dat ze ook Afrikaan waren. Heeft nergens gezegd dat ze niet Frans waren.
    Nu vind ik wel dat er teveel nadruk ligt op identiteit. Mij is geleerd om NIET in hokjes te denken. Terwijl mensen nu vragen om dat wel te doen.

    Ik wil ook nog iets zeggen ter verdediging van de Fransen. Toen Amerika in de eerste wereldoorlog in Frankrijk toekwam om de geallieerden te helpen had Amerika een deel van het leger dat enkel uit zwarte mensen bestond. Daar was een soort "apartheid" in het leger. Dat waren ook de enige Amerikaanse troepen die onder Frans bevel stonden. Deze "zwarten" zijn in Frankrijk helden in een periode waarin ze in Amerika als tweederang werden bekeken. Door zijn koloniaal verleden heeft Frankrijk idd veel zwarten (en half zwarten of bruinen) maar die diversiteit is echt omarmd. Égalité, liberté, fraternité is nu het motto voor allemaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:12
    Gij ze in vorm vandaag hé !!!! tof
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4849
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:18
    Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Ik zit thuis na een hartinfarct. En VP is een beetje een hobby. En de enige die ik voor de moment mag doen. Maar echt in "vorm" ben ik dus absoluut niet. Wandeling naar toilet is uitputtend. :-(
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:22
    Veel beterschap en hopelijk word je niet te veel op stang gejaagd
    ( toch geen hartinfarct vanwege de Rode Duivels ? )
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4849
    zaterdag 21 juli 2018 om 16:39
    Heb mijn hartinfarct gehad op dag laatste oefenwedstrijd. Dus heb het hele WK mooi kunnen volgen. En heb enkel afgezien tegen Japan. Rest viel goed mee :-)
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:18
    Ale weer ieland die pleit voor mensen te sekecteren op basis van ras, achtzrgrond of geslacht ipv op capaciteiten....
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4007
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:28
    Diversiteit en multiculturaliteit zijn wereldkampioen geworden én derde en vierde. Mooi toch!?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:43
    Blank of zwart, rood of geel, allemaal gelijk, allemaal mensen !
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:02
    waar maken ze zich toch druk over.

    Ocharme USA......Geen enkele sporter die dat land dan echt kan vertegenwoordigen....., of hoever mag je teruggaan in de tijd ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws