UPDATE: 'Transfertarget van Club Brugge trekt naar... 1B'

    UPDATE: 'Transfertarget van Club Brugge trekt naar... 1B'

    zondag 22 juli 2018 om 09:50

    Percy Tau trekt dan toch niet naar Club Brugge. De Zuid-Afrikaanse international werd even gelinkt aan Blauw-Zwart, maar gaat aan de slag in Engeland. Brighton & Hove Albion kondigde zijn komst aan.

    De Zuid-Afrikaan zette zijn handtekening onder een vierjarig contract bij de club. Tau moet echter niet hopen op een kans bij Brighton, hij wordt het eerste seizoen meteen uitgeleend door de club uit Zuid-Engeland.

    Tau werd vorig seizoen verkozen tot beste speler in de lokale competitie. Hij zou zo'n 3,5 miljoen euro moeten kosten. Hij heeft ook twaalf caps voor de nationale ploeg van Zuid-Afrika achter zijn naam staan.

    UPDATE 22/07 09:50 uur: Geen Club Brugge voor Tau, maar de Zuid-Afrikaan trekt mogelijk toch naar ons land. Zoals eerder gemeld is Brighton van plan om de aanvaller uit te lenen. De Engelse club denkt er volgens Soccer Laduma aan om hem naar... Union te sturen.

    De kersverse eigenaar van de Brusselse club is ook eigenaar van Brighton en is bijzonder ambitieus. Met Union hoopt hij zo snel mogelijk Eerste Klasse A te bereiken. Daar moet Tau bij helpen.

    Plaats een reactie

    ElPimpi +1111
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:09
    Hoopten we daar überhaupt op beste Voetbalprimeur.be?
    Vind ik leuk
    Shredder +2567
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:22
    Zou die wel graag gezien hebben als vervanger Diaby
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7759
    vrijdag 20 juli 2018 om 14:06
    Ken je hem dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 19:27
    hij kan nog steeds gehuurd worden...
    Vind ik leuk
    Vlad +1007
    zondag 22 juli 2018 om 09:59
    Zouden dat huren beter verbieden, dan zou je terug de echte verhoudingen krijgen van de teams. Nu worden alle spelers gekocht door de teams uit financieel sterkere landen en verhuurd aan de mindere. Is als een huis kopen, kopen is een investering (al is dat in voetbal niet altyd zeker), wat je aan huur betaald ben je kwijt. Die spelers zouden anders niet eens op het lijstje van de teams uit die landen voor komen... Wat je nu allemaal ziet, huren, uitlenen, stallen, is eigenlijk een vorm van competitievervalsing, en als de twee teams tegen elkaar spelen belangenvermenging.
    Vind ik leuk
    SD +7183
    zondag 22 juli 2018 om 10:10
    Heel juist. Hjet aantal gehuurde spelers op het wedstrijdblad zou reeds een grote stap vooruit zijn. Clubs zoals ZW zullen weliswaar balen, maar dit gang van zaken is gewoon competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    Joesay +535
    zondag 22 juli 2018 om 10:13
    Het is zoals je het zegt, ze zouden daar een wet moeten van maken dat, wanneer ze een speler kopen, ze hem dan ook het 1ste jaar niet mogen verhuren of mogen droppen eender waar in hun rangen
    Vind ik leuk
    Goaltje +761
    zondag 22 juli 2018 om 10:47
    Is in het huidige business plan van de topclubs helaas niet meer terug te draaien.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3549
    zondag 22 juli 2018 om 11:26
    Beperk dat huren enorm! Tot max 21 jaar en 3 spelers per ploeg (huren en verhuren samen)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:36
    Een van die spelers die op die lijstjes staan,staan met veeeeeel anderen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:24
    fieuw, bullet dodged
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: 'Transfertarget van Club Brugge trekt naar... 1B'