Is jeugdtalent van Anderlecht beter dan topaankoop? 'Fysiek sterk en goede voeten'

    Is jeugdtalent van Anderlecht beter dan topaankoop? 'Fysiek sterk en goede voeten'

    Het nieuwe seizoen staat voor de deur. Binnenkort komen dus nieuwe talenten bovendrijven in de Jupiler Pro League. Mogelijk is Edo Kayembe een van hen. In de voorbereiding bij RSC Anderlecht maakt de jonge middenvelder alvast indruk. 

    In Het Nieuwsblad krijgt de achttienjarige Congolees de nodige lof. 'Het jeugdproduct dat het meest in het oog springt, is middenvelder Edo Kayembe. Fysiek sterk en goeie voeten. Wie zijn taken uitvoert, zal kansen krijgen', klinkt het in de krant.

    Ondertussen zakt Ryota Morioka volgens de krant een beetje door het ijs. In de winter haalde Anderlecht hem nog voor 3,5 miljoen euro weg bij Waasland-Beveren. 'Morioka zit daar met een probleempje, want zijn snelheid van uitvoering is niet ­altijd goed. Kost dat de Japanner zijn plaats?'

    Lees ook'Anderlecht wil opnieuw kracht bij Oostende weghalen'

    Poll

    Breekt Kayembe dit seizoen door bij Anderlecht?

    (535 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 juli 2018 om 10:34
    RSCA heeft geen topaankopen gedaan !!
    Kan zelf geen topspelers houden !!
    Praet Tielemans Dedoncker enz...
    Anders moet Coucke een budget hebben van 150 M euro en een stadion van 40.000 zitplaatsen.
    Vind ik leuk
    FcRazor +1176
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:55
    1 Dendoncker is er nog steeds
    2 Welke belgische club houdt dan wel zijn toptalenten/spelers?
    3 Volgens mij zijn preat en tielemans verschillende jaren gebleven
    4 Eerst denken dan spreken
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 08:43
    Ja en dat is dan ook de reden dat zij stilaan hun plaatsje beginnen af te dwingen omdat ze hier enkele jaren in hun eigen geïnvesteerd hebben . Ik ben er van overtuigd dat Praet en Thielemans toppers worden
    Vind ik leuk
    FcRazor +1176
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:19
    Volledig mee eens.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1038
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:19
    Ik geloof niet dat Heintje de jeugd veel kansen gaat geven... dat heeft hij nergens gedaan. Als ge kijkt hoe saelemakers speelt dan is het toch schandalig dat Appiah verleden seizoen de voorkeur heeft gekregen en dan is saelemakers uit noodzaak in de ploeg gezet anders zaten we nog met Appiah opgescheept.
    Vind ik leuk
    skippie +337
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:23
    Nu zitten we NOG met Appiah opgescheept!!!
    Vind ik leuk
    droomdoos +133
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:33
    Dat klopt Appiah is voor mij ook de minste van de ganse selectie, zijn voorzetten vorig seizoen waren “ heerlijk “ om een gokje te wagen waar deze bal zou belanden, dat kon evengoed op de parking van decathlon zijn dan wel op het lindeplein maar een zeldzame keer bleef de bal per ongeluk toch wel ergens tussen de lijnen van het voetbalveld.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1038
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:40
    😂 idd .. we zitten er nog mee opgescheept maar hij gaat normaal minder spelen dus we gaan ons er ook minder aan moeten opjagen. Hopelijk komt Najar ook nog terug of kan Sowah eens overtuigen en dan wordt Appiah hopelijk 3de of 4de keuze. Of krijgen ze hem nog verkocht .. nog beter
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1361
    vrijdag 20 juli 2018 om 11:48
    Appiah is een goede speler!! @ me
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:04
    Morioka was een paniekaankoop. Om goed te zijn moet Anderlecht hem nu van de hand doen en met dat geld + nog wat uit de oorlogskas (of geld afkomstig van Dendoncker als die weggeraakt) om een echte spelmaker te kopen.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:09
    Amuzu en Sambi kregen amper kansen, ondanks dat ze telkens beter speelden dan sommige basisspelers..............
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1038
    vrijdag 20 juli 2018 om 13:07
    Vooral Amuzu was heel goed voor de winterstop.. Saief komt en Amuzu moest onmiddellijk uit de ploeg.. ik begreep er niks van.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws