UPDATE: 'Liverpool kan recordtransfer afronden, Alisson op het vliegtuig'

    UPDATE: 'Liverpool kan recordtransfer afronden, Alisson op het vliegtuig'

    woensdag 18 juli 2018 om 18:40

    Liverpool lijkt hard op weg om de slag om doelman Alisson Becker te winnen. Volgens diverse Engelse media, waaronder kwaliteitskrant The Times, heeft de verliezend Champions League-finalist een akkoord bereikt met AS Roma over een transfer van 74 miljoen euro.

    The Reds hebben nu toestemming om de gesprekken met de Braziliaanse sluitpost te openen. Alisson werd de afgelopen weken ook gelinkt aan Real Madrid en Chelsea. De Braziliaan leek zelfs al een akkoord te hebben bereikt met De Koninklijke, die naar verluidt niet wilden voldoen aan de vraagprijs van tachtig miljoen euro die AS Roma hanteerde. De Giallorossi hebben dit bedrag inmiddels laten zakken, maar Real Madrid heeft in Thibaut Courtois al een alternatief gevonden.

    Wanneer Liverpool eruit komt met Alisson, wordt de 25-jarige doelman met afstand de duurste keeper ter wereld. Manchester City betaalde vorig seizoen een recordbedrag van veertig miljoen euro voor Ederson, op het WK reserve achter Alisson. Liverpool lijkt nu dus bijna het dubbele van het slechts één jaar oude recordbedrag te gaan betalen.

    Voor Simon Mignolet betekent de komst van Alisson slecht nieuws. Onze landgenoot moet waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe werkgever. 

    Update 18.40: Liverpool kan de transfer van Alisson spoedig afronden. De Braziliaanse doelman is woensdagavond op het vliegtuig naar Engeland gestapt voor contractonderhandelingen. "Ik wil de Roma-fans bedanken. Meer kan ik nu niet zeggen, sorry", zei Alisson tegen de journalisten die hij tegenkwam op het vliegveld.

    Plaats een reactie

    woensdag 18 juli 2018 om 13:02
    De voetbalwereld slaat tilt. Dit is abnormaal. Zulke bedragen zijn er echt over. Pakweg 10 jaar geleden kocht je daar een superspits voor. Nu heb je een doelman voor dat bedrag en een superspits al meer dan 200 miljoen. Waar gaat dit naartoe?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    Riddlin +2395
    woensdag 18 juli 2018 om 13:05
    Toch serieus overdreven voor deze doelman. Een goeie keeper maar ik heb toch nog mijn twijfels of hij een echte topper gaat worden. Is ook nog maar 1 jaar titularis in Rome. Als je dat vergelijkt met Courtois...

    Lijkt mij ook eerder goed nieuws voor Mignolet, buiten de persoon die dit artikel geschreven heeft zal iedereen het er wel over eens zijn
    Vind ik leuk
    TageMeister +5062
    woensdag 18 juli 2018 om 13:16
    Voor mignolet zou dit net goed nieuws zijn...
    Vind ik leuk
    Slemmy +146
    woensdag 18 juli 2018 om 14:07
    Ederson was niet de duurste keeper ooit. Dat was Buffon (+/- 50-53 mln)…
    Ederson was wel duurste in PL maar niet wereldwijd dus.
    10 sec opzoekwerk voor iets wat bijna iedereen zo al wist is precies al veel gevraagd voor Voetbalprimeur...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1436
    woensdag 18 juli 2018 om 14:28
    Gelukkig hebben we u nog he!
    Vind ik leuk
    Slemmy +146
    woensdag 18 juli 2018 om 15:00
    True, maar zij worden er voor betaald, ik niet :-)
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4784
    woensdag 18 juli 2018 om 23:46
    Nu ben ik zelf ook nog eens gaan kijken omdat je zelf 50-53 zei. Omdat daar speling op zit.
    De bedragen die ik vond zijn schattingen omdat de juiste som nooit volledig is vrijgegeven.
    Die schattingen die ik vond lopen zelfs tot 56 miljoen. Maar ik heb een artikel gevonden dat sprak over een bedrag van 75 miljard lire. Naar huidige waardes zou dat dan op 38,5 miljoen euro komen. Als artikel uitgaat van dat bedrag klopt het wel. Al spreekt het artikel in 2001 nog over lire terwijl de euro er is sinds 1999. (Wat vreemd is)
    Op de BBC spreken ze van 23,3 miljoen pond. Dat zou dan nu minder dan 30 miljoen euro zijn...
    Maar officiële cijfers zijn er niet. Al wordt er inderdaad van uitgegaan dat het bedrag rond de 50 miljoen euro zou liggen.
    Vind ik leuk
    skippie +337
    woensdag 18 juli 2018 om 16:59
    CRAZY!!!
    Vind ik leuk
    SD +9475
    woensdag 18 juli 2018 om 18:47
    Mignolet moet een tandje bijsteken nu het nog tijd is.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15177
    woensdag 18 juli 2018 om 19:10
    Lekker onderhandelt door Roma. Zal wel deels ter compensatie geweest zijn voor het bedrag van Mo Salah.
    Vind ik leuk
    Basvyncke +682
    woensdag 18 juli 2018 om 23:33
    Los er over zou ik zeggen. Het is natuurlijk een goeie doelman, maar eerlijk... Een superkeeper ( wat zijn prijs toch lijkt te zijn ) zou toch een palmares moeten hebben. Zich jaar na jaar opnieuw bevestigen. Die Alison lijkt me gewoon een goed seizoen te hebben gespeeld. Is die werkelijk topkwaliteit? Ik heb mijn twijfels...
    Vind ik leuk
    Smuuw +769
    donderdag 19 juli 2018 om 04:53
    Dit is een paniekaankoop net zoals ze toen de verdediger hebben gekocht voor veel teveel geld en zal op termijn wel lonen want de spelers hebben kwaliteit. Bedrag blijft sowieso te gek voor woorden, maargoed makkelijker zal het niet worden op een manier. Zoveel geld zal ergens ook afspelen bij de keeper in zen hoofd. Ondanks dat geld zen waarde verloren heeft in die wereld blijf dit toch hangen. Benieuwd naar het seizoen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 om 04:54]
    Vind ik leuk
    Slemmy +146
    donderdag 19 juli 2018 om 12:21
    Zie het helemaal niet als paniekaankoop. Net ontbrekende schakel.
    Impact van Van Dijk niet onderschatten in voorbije half jaar.
    Hun aanval is waanzin maar verdediging was kwetsbaar. Met deze transfer is puzzel bijna compleet.

    Neemt niet weg dat belachelijk veel geld is :-)
    Vind ik leuk
    Smuuw +769
    donderdag 19 juli 2018 om 22:19
    Met paniek bedoel ik niet meer kijken naar het geld. Liverpool is normaal gezien niet zoals United. Liverpool koopt zich normaal niet zo zot.
    Vind ik leuk
    Slemmy +146
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:11
    Klop(p)t! :-)
    Als je Liverpool wat volgt zie je dat Klopp niet echt voorstander is van zo'n crazy bedragen. Team waarmee hij bij Dortmund kampioen gespeeld is had amper iets gekost (Lewandowski bv). Maar voor ontbrekende puzzelstukken kunnen ze al eens de ridicule kostprijs overwegen.

    Maar ben volledig akkoord dat hele voetbalwereldje ziek is met die bedragen en vooral de spelers belachelijk veel verdienen.
    Moesten die sjeiks ed. het geld dat ze aan enkele spelers spenderen eens voor filantropische zaken gebruiken... de wereld zou een betere plek zijn. Met miljard euro kan je al iets verwezenlijken...
    Begrijp die staking bij Fiat omwille van Ronaldo maar al te goed en eigenlijk niet meer dan terecht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws