De scheidsrechter voor de Supercup tussen Club Brugge en Standard ligt vast

    De scheidsrechter voor de Supercup tussen Club Brugge en Standard ligt vast

    woensdag 18 juli 2018 om 12:39

    Zondag start het nieuwe voetbalseizoen officieus. Dan spelen landskampioen Club Brugge en bekerwinnaar Standard immers om de Supercup. Bart Vertenten mag het duel in goede banen leiden.

    Dat Vertenten werd aangeduid voor de topper, hoeft niet te verbazeen. Vertenten wordt al een tijdje beschouwd als een van de beste scheidsrechters van ons land. Voor de ref wordt het al de vierde keer dat hij een match tussen Club Brugge en Standard fluit. 

    De Supercup begint zondag om 20 uur. Club Brugge - dat al recordhouder is qua aantal Supercups - kan voor de vijftiende keer de prijs winnen. Standard gaat op zoek naar zijn vijfde Supercup. 

    In 2016 speelde beide clubs ook al tegen elkaar in de Supercup. Blauw-Zwart haalde het toen met 2-1 van de Rouches. Izquierdo en Vormer troffen raak voor Club Brugge. Santini scoorde voor Standard. 

    Poll

    Wie wint de Supercup?

    (1610 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 18 juli 2018 om 12:52
    Aangepast, dank.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:54
    Aangepast, dank.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:08]
    Vind ik leuk
    FCB23 +0
    woensdag 18 juli 2018 om 13:00
    Aangepast, dank.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    Riddlin +2265
    woensdag 18 juli 2018 om 13:09
    Denk dat Brugge op dit moment veel verder staat dan Standard
    Vind ik leuk
    JDP +200
    woensdag 18 juli 2018 om 18:25
    En dat is nog een understatement vrees ik...
    Vind ik leuk
    SD +8612
    woensdag 18 juli 2018 om 18:52
    Vertenten is zo goed dat hij niet eens geselecteerd werd voor het WK
    Vind ik leuk
    Garland +5341
    woensdag 18 juli 2018 om 19:00
    Alsof dat een maatstaf is. De WK-scheidsrechters zijn niet altijd de beste refs ter wereld.

    Europa mag maar x-aantal ref afvaardigen, waarvan er al 4-5 al jaren alle topmatchen krijgen.
    Vind ik leuk
    Markske +279
    woensdag 18 juli 2018 om 20:03
    Ik zal zelf meer zeggen, Vertenten zal er zelf binnen 4 jaar niet bij zijn.
    Vertenten zit momenteel in de 2e groep van de UEFA refs.
    Bij promotie dit jaar en dan eventueel indien er een wonder gebeurt binnen 3 jaar nog eens, dan zit hij bij de elite 25 . Van die 25 mogen er dan 10 naar het WK. Het zou al een wonder zijn moest onze nr. 1 Delferière zover geraken. Nu Vertenten is nog maar 30 jaar, misschien binnen 8 jaar dus. (Dat zou ook al straf zijn)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De scheidsrechter voor de Supercup tussen Club Brugge en Standard ligt vast