Rode Duivels domineren in elke categorie volgens het Franse L’Équipe

    Rode Duivels domineren in elke categorie volgens het Franse L’Équipe

    dinsdag 17 juli 2018 om 22:21

    Frankrijk is wereldkampioen geworden maar daar lijkt de Franse sportkrant L’Équipe het toch niet helemaal mee eens te zijn. De toonaangevende krant verdiepte zich in enkele cijfers en statistieken en zette bij elke categorie een Rode Duivel bovenaan.

    Luka Modric kwam als Beste Speler van het WK uit de bus en kreeg de Gouden Bal maar volgens L’Equipe is Eden Hazard de beste speler van het tornooi. Met een rating van zeven prijkt de sterspeler van Chelsea boven namen als Luka Modric en Raphael Varane. De beste doelman is, niet geheel verrassend, voor Belgische goalie Thibaut Courtois. De officiële Golden Glove ging na het WK eveneens naar de sluitpost van Chelsea.

    De Rode Duivels hebben qua selectie ook het meeste indruk gemaakt. Met een gemiddelde van 5,97 op 10 staat de Belgische nationale ploeg helemaal bovenaan. Frankrijk en Kroatië volgen op plaats twee en drie. Bondscoach Roberto Martinez staat dan weer helemaal bovenaan bij de keuzeheren. Stanislav Tsjertsjesov en Didier Deschamps volgen de Spanjaard op plek twee en drie.

    Ook het Team van het WK volgens L’Équipe wordt gedomineerd door de Rode Duivels. Eden Hazard, Thibaut Courtois en Kevin De Bruyne staan allemaal in de ploeg. Ook wonderkind Kylian Mbappé, Luka Modric en Paul Pogba staan in het elftal.

    Poll

    Was België het beste land op het WK?

    (467 stemmen)

    Plaats een reactie

    SD +8727
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:54
    Met dergelijke statistieken kan men alles concluderen; maar de uiteindelijke winnaar blijft uiteraard de beste.
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:38
    Hahahaha, ja hoor.

    Na de altijd lastige wedstrijden tegen Panama, Tunesië, Engeland om des keizers baard, Japan werd het eindelijk een beetje moeilijk.

    Knap gespeeld tegen die dwergen, maar met het nodige geluk voorbij Brazilië en geheel terecht terug gewezen door Frankrijk. Het Franse spel werd bekritiseerd om zijn lafheid, maar mag ik zo vrij zijn om toch vast te stellen dat de beste en meeste kansen voor een leep Frankrijk waren? Dat de zo geprezen Hazard en De Bruyne niet thuis gaven na de 1-0?

    Juist op die momenten staan absolute toppers op...
    Absolute toppers winnen prijzen. Welke duivel heeft ooit een Europese prijs gewonnen? Derde worden was knap, maar geen prijs...





    Vind ik leuk
    Vaneigens +863
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:52
    Leep? Je laat het haast positief klinken. De Fransen verdienden op geen enkel vlak een overwinning.
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 07:35
    Heel de wereld behalve België zag een sterker en slimmer Frankrijk...
    Vind ik leuk
    MrComment +1821
    woensdag 18 juli 2018 om 00:35
    Geheel terecht zou ik die overwinning nu toch ook niet noemen. Het is niet altijd de ploeg die het het meest verdient die wint. Als je als kleine ploeg zo speelt tegen een grote ploeg kan ik dat nog verstaan. Maar voor een land als Frankrijk om zo te spelen vind ik niet zo gepast.
    Maar ik vind dit vooral een gevaarlijke evolutie voor het voetbal. Stel je voor dat alle ploegen zo gaan spelen, wie gaat nog willen naar het voetbal gaan kijken?
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 07:52
    Deze vraag hebben de Belgen nooit gesteld en nu ineens wel. België was onmachtig en tandenloos na de 1-0 van Frankrijk. Heel de wereld zag de goal aankomen nadat de belgen goed gestart waren in de wedstrijd. Daarna nam een sterker Frankrijk de regie over en was de uitslag logisch en terecht.

    Kroatië had ook het idee dat ze beter waren en ik moet zeggen dat dat inderdaad zo leek, maar het slimmere Frankrijk won niet zonder reden: ze waren het beste elftal op dit WK. Niet spectaculair, maar over zoiets zou geen Belg mogen zeuren na een hele voetbal geschiedenis met laf countervoetbal.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +863
    woensdag 18 juli 2018 om 09:32
    Ook tegen Kroatië zijn er heel wat vraagtekens te plaatsen bij de eerste goals van Frankrijk. Ze zijn arrogant vóór de wedstrijd, tijdens de wedstrijd en zeker na de wedstrijd.

    Heel de wereld ziet dat Frankrijk slimmer is, lees ik ergens? Volgens mij was heel de wereld, behalve Frankrijk en jij pro-Kroatië.

    Maar bon, ik denk dat je er enkel op uit bent ons wat te jennen ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 13:51
    Eerlijk, dat is wel een beetje zo... 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:43
    Euh vergeten dat het in de eerste helft al 2-0 had moeten staan. De trap van Hazard zou in de winkelhaak gehangen hebben als het niet afgeschampt was en de poging van Alderweireld zou evengoed goal geweest kunnen zijn. En natuurlijk dat de Fransen meer kansen kregen, moesten de Rode Duivels zich dan ingraven zoals de Fransen bij een goal achterstand? Dat is toch de logica zelve. En als de statistieken aangeven dat de laatste 26 minuten, de bal effectief 11 minuten in het spel,was door vertragingsmanoeuvres van de Fransen.... ze waren bang die Fransen. Ze durfden niet, ze sloten de deur en gingen liggen, ballen wegtrappen, ballen weggooien, nog eens liggen....alles was goed om maar tijd te winnen. De Fransen hebben geluk gehad dat ze niet 0-2 achter kwamen want de Belgen hadden het beste van het spel. En hadden de Rode Duivels geluk. Ja hoor...waarschijnlijk wonnen ze zes keer met geluk. Ze hadden ook 10 verschillende doelpuntenmakers, dit,voor het eerst dat een team dat kan in de geschiedenis van het WK. Puur geluk toch? De wedstrijden die ze wonnen waren allemaal binnen de 90 minuten, puur geluk. Ze hebben tegen een ploeg uit elk continent gewonnen, eerste keer dat een ploeg dat kon, puur geluk. Thibaut heeft de meeste kansen gestopt, geluk dat die gehad heeft. Pas op dat is een vliegenvanger he, dat ze die tot de beste keeper uitgeroepen hebben...man man man. Eden Hazard, de man met de meeste dribbels en de meest geslaagde dribbels...puur geluk. Het meeste gemaakte aantal goals....tuurlijk...allemaal geluk. De derde plaats tegen Engeland en voor het eerst WK-brons... puur geluk.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 06:49
    De fout is gebeurd door het niet spelen voor de tweede plaats in de kwartfinale daardoor spelen we tegen Brazilië en Frankrijk en Engeland tegen Zweden en croatie
    Het is zeker minder moeilijk op de tweede plaats
    En dan moest Brazilië tegen de Franse

    Die wonnen dat nooit
    Finale is dan belgie croatie

    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 07:39
    Wat een hoop onzin zeg.

    Als de koe een kat was kon je hem voor de haard melken leerde Rick de Saedeleer ons ooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:09
    Finale kon nooit België Kroatië zijn als we tweede geëindigd zouden zijn. Dan zaten we immers in dezelfde tabelhelft. Elke match is anders. We zouden sterker moeten zijn dan bv Colombia, maar voor hetzelfde geld wordt die match wel verloren. We kennen het voldoende, want tijdens het EK zaten we ook aan de gemakkelijke tabelhelft. Slik exit Belgium tegen ....Wales. Dus stellen dat we de finale zouden gehaald hebben, is toch niet echt correct.
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 07:44
    We hebben het allemaal gezien hoor: walk overs in de poule en de grootste moeite tegen Japan waarbij een Lucky van onze Jan nodig was om überhaupt terug in de wedstrijd te komen. Vervolgens de wedstrijd tegen Brazilië met het nodige geluk en gerechtigheid tegen de Fransen die gewoon veel beter waren nadat ze België de eerste twintig minuten lieten uitrazen.


    Goed WK, dat zeker, maar ik zie dat jullie last hebben van een zonnesteek.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9292
    woensdag 18 juli 2018 om 08:27
    Geluk heb je nodig of willen we alle wedstrijden van Nederland van 2010 nog eens onder de loep nemen?
    We speelden een sterk WK en Frankrijk won en stond hierdoor terecht in de Finale!
    Maar mogen wij fier zijn zonder dat een groene en jaloerse Nederlander ons wat komt afzeiken? En voorlopig moet je je geen zorgen maken...het kleine zuiderlandje heeft de coupe niet binnengehaald en Nederland deed ooit nog beter. In 2010 stond ik in Maastricht te supporteren tussen wat andere Belgen en een hoop Nederlanders (enfin Limburgers, toch nog wel wat anders), andersom kostte het blijkbaar heel wat moeite, alhoewel ik ook Nederlandse vrienden hebben mogen leren kennen die wel degelijk onze kant kozen.

    En als je wat nuchtere en doordachte maar vooral leedvermaak-analyses wil aanreiken, ga dan naar .nl aub! Want als jij niet gezien hebt dat Hazard de beste speler van het tornooi was, ken je geen ** van voetbal!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    Geertkeano +200
    woensdag 18 juli 2018 om 10:27
    Jozef frankrijk is gewoon weeldkampioen dankzij de var en de scheids voetballen kunnen ze nie
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 11:47
    Oeie, en toch wereldkampioen en er terecht van verloren...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    woensdag 18 juli 2018 om 07:06
    Het is moeilijk te verteren Kees, maar we waren het beste team van het WK! En nu oprotten kaaskop!
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 07:38
    Dat maak ik zelf wel uit, Wilfriet.

    Frankrijk en Brazilië waren beter en geluk stopt gelukkig ergens...
    Vind ik leuk
    Basvyncke +597
    woensdag 18 juli 2018 om 07:54
    Geluk stopt ergens? Met welk vuil smerig afbraak voetbal zijn jullie kaasballetjes in de vorige finale geraakt? Gelukkig was de scheidsrechter blind toen Nigel Dejong rood moest krijgen of jullie werden geheel terecht afgeslacht voor jullie laffe voetbal.Toen leek het nog spannend omdat jullie plastic Robben nog erger miste dan Benteke in zijn gloriedagen. Welke poule zaten jullie nu eigenlijk op het WK in Rusland? Heb jullie matchen gemist...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    woensdag 18 juli 2018 om 07:55
    1 ding is zeker: Holland sucked en het ziet er niet naar uit dat daar de komende jaren verbetering in komt. Woehahahahaha!!!
    Vind ik leuk
    E.V +2490
    woensdag 18 juli 2018 om 09:13
    Zielepoot, als je ons voetbal niet goed vind kijk dan de andere kant op. Jij weet alles over geluk, bij jullie is dat enkele jaren geleden al gestopt en nu blijkt wat voor dwaze potstampers jullie hebben. Die kunnen nog geen buske uit mekaar stampen, laat staan een wedstrijd winnen. Met of zonder geluk....lol
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    woensdag 18 juli 2018 om 09:58
    Dit post onze vriend Jozef op VP Holland:

    Wat is er mis mee om dat uit te spreken? Dat schijterige past niet bij Nederland en ik durf te beweren dat geen enkel klein land in de afgelopen 50, jaar beter heeft gepresteerd met het nationaal elftal en met zijn clubs. Daar mag je als land trots op zijn en die bravoure mag je zonder gewetensproblemen uitdragen vind ik.

    Jefke maakt zich hopeloos belachelijk!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    E.V +2490
    woensdag 18 juli 2018 om 10:30
    Jefke zit wat veel in het koffiehuisje mijn gedacht, heeft af en toe een wazige blik.....lol
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 13:53
    Het valt niet mee hé?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    woensdag 18 juli 2018 om 14:03
    Toch wel, lachen geblazen Jefke!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 18:37
    Heel België is onder de indruk.

    Ik ben blij voor jullie.

    Vind ik leuk
    CedricVDE +1089
    woensdag 18 juli 2018 om 08:42
    Goede analyse, een van de weinige objectieve die ik al heb gelezen.
    Vind ik leuk
    Basvyncke +597
    woensdag 18 juli 2018 om 07:58
    We waren zeker 1 van de beste ploegen... We wilden voetballen, spijtig genoeg is het hedendaagse voetbal niet belonend voor voetballende ploegen... De ploegen als Chelsea, Portugal, Frankrijk zelf in eigen land Charleroi geraken gewoon heel ver. Iedereen kan goed verdedigen en als een topland als Frankrijk zo speelt wordt het héél moeilijk
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 08:14
    Ben ik de enige die deze 11 even lachwekkend vind als het elftal van de FIFA zelf?

    Wat doet De Bruyne ertussen? Je mag Frankrijk zo haten als je wil, maar vooral Kante wordt zwaar ondergewaardeerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 13:08
    Wij hebben dan niet de wereldbeker maar zijn trots op onze rode duivels met hun bronze medaille ze hebben mooi voetbal laten zien en gans het lands stond achter hen en hebben dit dan ook mooi afgesloten op de grote markt van Brussel trots om Belg te zijn
    Vind ik leuk
    Jozef +36986
    woensdag 18 juli 2018 om 13:55
    Die derde plaats is jullie van harte gegund hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:58
    Hey arrogante hollander loop wat zeiken met die fantastische Driessen van de Telegraaf en verhuis naar Frankrijk...euh daar staan ze dan die Hollanders uitgezeverd en dan weten ze het niet meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rode Duivels domineren in elke categorie volgens het Franse L’Équipe