Martinez: Dat was de enige reden waarom ik naar België kwam

    Martinez: "Dat was de enige reden waarom ik naar België kwam"

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 14:30di 17-07-2018 om 14:30

    Roberto Martinez heeft zich onsterfelijk gemaakt in België. Zijn Rode Duivels hebben voor brons gezorgd op het WK, maar hoe lang kunnen we nog door met de Spanjaard?

    Martinez heeft bijgetekend, maar hij geeft toe dat dat geen garantie is. "Ik heb bijgetekend omdat ik het een groot teken van geloof vond op een moment dat er in België veel twijfels en vraagtekens waren", vertelt hij aan Sport/Voetbalmagazine.

    "De voorzitter wilde een effect op de lange termijn. Ik vond dat dapper, want we hadden ook kunnen verliezen van Panama en dat zou het grootste drama in het Belgische voetbal geweest zijn. En dan stond je daar met je bondscoach. Maar dit gaat verder dan de coach. Wij hebben hier de wereld getoond wat het merk België is op voetbalvlak. We kunnen niet stilstaan."

    Martinez heeft zo al een belangrijk doel bereikt: hij heeft de fans terug euforisch gemaakt. "Ja. Want dat was de enige reden waarom ik naar België kwam. Ik geloofde in de kwaliteiten van de spelers en dat we de verwachtingen van de fans konden doen rijmen met de kwaliteiten van de voetballers. Toen we de beelden zagen van de fans na de zege tegen Brazilië, wist ik dat mijn beslissing om naar België te komen de goeie was."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    BS90 +4582
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:40
    En ook een beetje voor de kleine vergoeding die hij krijgt, denk ik
    Vind ik leuk
    usaboy +776
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:17
    Zeker en vast niet,want dan had hij bij een premier ploeg getekend. Natuurlijk verdient hij hier ook goed zijn boterham en dat mag ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:30
    Dat is waar. Ook een sympathiek man. Ik ben niet jaloers op die man of op zijn geld, maar het geld dat in het voetbal uitgegeven wordt is eigenlijk degoutant. Die man die moet niet harder of minder hard werken dan jij en ik, maar hij krijgt er wel honderden keren meer voor.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12429
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:55
    Dan is België de slechtste keuze die hij kon maken
    Vind ik leuk
    E.V +2544
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Martinez heeft meer charisma in zijn kleine teen dan bv Deschamp in heel zijn body.....stijl en klasse is ook een aspect waar we veel hoger staan dan de huidige wereldkampioen....
    Vind ik leuk
    Time +227
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:20
    Behalve dan met sommige reacties na de match tegen die wereldkampioen ;-)
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:08
    Eeeeuh ... Deschamps is wel wereldkampioen geworden hoor, met een ploeg die te vergelijken is met de RD van 4 j geleden. Mag voor mijn part hetzelfde trucje in België komen uitvoeren. Als de euforie is gaan liggen zal blijken dat Martinez het vooral goed kan uitleggen, met Spaanse bravoure die toch wat on-Belgisch aandoet. Nonkel Roberto mag iets meer strenge papa zijn. En ja, nu mag je mij ook een azijnpisser noemen.
    Vind ik leuk
    E.V +2544
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:47
    Deschamps naar ons komen?.....Denk jij echt dat onze supporters zulks afbraakvoetbal willen om een titel te behalen?.....Laat nonkel Didier maar waar hij is, die beker mag hij hebben. Zullen wij wel naar mooi aanvallend voetbal kijken.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:20
    Als je ziet wat hij met een bende onervaren snotneuzen klaarspeelt, hoe hij Pogba boven zichzelf doet uitstijgen, enz ... kan je alleen maar dromen van wat hij met een gerodeerd elftal als de RD zou kunnen doen. De counters van Frankrijk moeten trouwens niet onderdoen voor die van België.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:45
    Ja je bent een echte "azijnpisser"
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:07
    Respect voor de tegenstanders is in België tegenwoordig synoniem voor azijnpissers. Tja ...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:54
    Voor de eerste keer WK brons, ja inderdaad. Meeste goals gemaakt. 6 matchen gewonnen. Beste keeper. Volgens velen ook Hazard beste speler. Dit is iets wat weinig teams bereikt hebben, de Rode Duivels hebben brons op het WK. Het eerste team dat in de knock-out fase wint als ze 2 goals achter staan.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:51
    De counters van België waren veeeeeeeel beter. Ze hebben geluk gehad dat ze niet 0-2 achter stonden aan de rust met die pogingen van Eden en Toby.
    Vind ik leuk
    Ruben1616 +21
    woensdag 18 juli 2018 om 01:18
    Pogba speelt ook net hetzelfde voetbal bij United dus hij is da gewoon om zo te spelen
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +1027
    woensdag 18 juli 2018 om 20:02
    Onervaren ? Volg jij het voetbal wel ? Man man man........
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:40
    Dat ben je ook als je wilt dat de Belgen zoals de Fransen presteren met non voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 00:50
    Liever derde met België en geprezen worden om ons mooie voetbal, dan eerste te worden met defensief voetbal en tegen ons met anti-voetbal
    Vind ik leuk
    DDT +3471
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:47
    Martinez en charisma in één zin 😂😂😂
    Vind ik leuk
    maverick +221
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:25
    En ook heel anders dan wilmots, meer klasse en tacktiek, ik hoor geen wrijvingen met de pers ook. Het plaatje klopte ongeveer, buiten naigollan toch, en het feit dat ze 2de gele kaarten moesten pakken tegen Tunesië. Voor de rest veel lof!
    Vind ik leuk
    Jake Genk +20
    donderdag 19 juli 2018 om 04:52
    hij heeft zijn haters en de Radja lovers toch maar deskundig het zwijgen opgelegd !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws