Geschiedenis herhaalt zich, ref opnieuw gebuisd voor fysieke proeven

    Geschiedenis herhaalt zich, ref opnieuw gebuisd voor fysieke proeven

    dinsdag 17 juli 2018 om 11:00

    Twee weken voor de start van de nieuwe competitie hebben de refs hun fysieke proeven afgelegd. Deze keer raakte bijna iedereen erdoor... behalve Frederik Geldhof.

    Het Nieuwsblad weet dat Geldhof meteen afviel bij het onderdeel sprints. Van een ref wordt verwacht dat hij zes keer na mekaar veertig meter kan lopen op zes seconden. De 41-jarige Geldhof slaagde daar niet in en mist zo de start van de competitie.

    Na die sprints volgt nog een conditietest, daarbij moet je veertig keer 75 meter lopen in vijftien seconden. Geldhof deed niet meer mee aan die proef. Op 23 augustus kan het probleem opgelost raken, want dan krijgt de West-Vlaamse ref een nieuwe kans.

    Het is niet de eerste keer dat Geldhof problemen heeft met die proeven. Vorig seizoen faalde hij zelfs twee keer en moest hij wachten tot eind februari. Toen kampte hij wel met een blessure. Met 22 van de 23 geslaagde refs mag scheidsrechtersbaas Johan Verbist echter best tevreden zijn.

    Plaats een reactie

    BS90 +4253
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:08
    Is wel door de testen geraakt voor videoref naar het schijnt
    Vind ik leuk
    TageMeister +3423
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:34
    op en TOP prof diene mens !
    Vind ik leuk
    reality +323
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:08
    Daarom worden er zoveel verkeerde beslissingen genomen ze kunnen gewoon niet volgen.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4520
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:12
    Ze willen als profs betaald worden, maar als een professional presteren is blijkbaar te veel gevraagd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:29
    Hoe noemen ze dat ???? een waarheid als een koe ???
    Vind ik leuk
    willyy +89
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:37
    goe bezig makker ineens stoppen ja !
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:53
    Leven als echte profs zal er ook niet bij zijn, maar de bond blijft ook in gebreken begeleid je scheidsrechters zoals prof voetballers worden begeleid en geef regelmatig trainingssessies voor hen met de verschillende facetten van het moderne voetbal. Scheidsrechter zijn is heden ten dagen ook een professionele sport. Top scheidsrechters moeten mijn in ziens op en top prof zijn en met niets anders meer bezig zijn, wedstrijden analyseren zowel je eigen wedstrijden als die van je collega’s in binnen en buitenland en leren van je fouten en van fouten van een ander zo krijgen we ook in België weer echte top scheidsrechters.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12710
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:23
    Sukkel eerste klas die Geldhof.
    Vind ik leuk
    blondel +1964
    dinsdag 17 juli 2018 om 19:47
    Wil het jou eens zien doen ,40x 75 m in 15 sec en 6x 40m in 6 sec.Eens zien wie de sukkel zal zijn dan.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12710
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:01
    De andere refs zijn er wel door, dus zo spectaculair is dat niet. Als je iet of wat getraind bent, lukt dat wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geschiedenis herhaalt zich, ref opnieuw gebuisd voor fysieke proeven