Zeer opvallend: 'Winteraankoop RSCA valt tegen en mag mede vanwege salaris al weg'

    Zeer opvallend: 'Winteraankoop RSCA valt tegen en mag mede vanwege salaris al weg'

    dinsdag 17 juli 2018 om 07:05

    Het Laatste Nieuws komt dinsdag met opvallend nieuws naar buiten. Volgens de krant mag Ryota Morioka weg bij Anderlecht.

    De 27-jarige Japanner speelt pas een half jaar voor Anderlecht, nadat hij in de winterstop voor 2,5 miljoen euro werd weggeplukt bij Waasland-Beveren. Morioka was absoluut een seizoensrevelatie en kende het met zes treffers en vier assist in zestien duels zeker geen slechte start bij de Brusselaars. Hij moet niet weg, maar zou mogen vertrekken als de opportuniteit zich voordoet.

    Het Laatste Nieuws schrijft dat Vanhaezebrouck intern gecomuniceerd had dat hij na de oefenmatch tegen Ajax knopen zou doorhakken. Morioka kent naar verluidt geen sterke voorbereiding en zijn coach uitte zonder zijn naam te noemen al kritiek op de aanvallende middenvelder. De technische staf is er uiteindelijk niet van overtuigd dat hij binnen het beoogde spelconcept een basisplaats krijgt.

    Naast hij feit dat hij Vanhaezebrouck niet helemaal kan bekoren, speelt het kostenplaatje ook mee. Marc Coucke liet bij zijn komst weten dat hij wil snoeien in de loonlasten. Moriaka is één van de spelers aan wie wordt gedacht om ruimte vrij te maken. Coucke en Vanhaezebrouck rekenen om talenten uit de plaatsen van deze duurdere krachten in te nemen.

    Poll

    Begrijp jij deze beslissing van Anderlecht?

    (1147 stemmen)

    Plaats een reactie

    TageMeister +4655
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:42
    Domme aankoop dan... Want dit zag je aankomen
    Vind ik leuk
    sporting +193
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:52
    Je krijgt er Ganvoula gratis bij, als je hem koopt
    Vind ik leuk
    SD +8727
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:00
    Dat zegt genoeg over de werkwijze van de zelfverklaarde beste ploeg en coach van de JPL
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +551
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:08
    Heeft de coach veel zeggenschap in de transfers?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:19
    Beste SD,

    We verklaren niet dat we de beste zijn, onze prijzenkast spreekt voor zich. Anderlecht is een ploeg die er elk jaar staat en dat zal ook dit jaar het geval zijn. Dat kan in geen geval gezegd worden van jullie labiele voetbalploeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:32
    Je moet er wel rekening mee houden dat het verleden voorbij is ( en hopelijk snel terugkeert voor jullie) en dat allemaal niet meer telt . Als voetbalsupporter kan je maar één ding hopen en dat is dat ALLE Belgische ploegen zover mogelijk geraken in Europa en er een spannende competitie met 4 à 5 titelkandidaten aankomt maar een eerlijke competitie gaan we pas terugkrijgen als het gedrocht van de play-offs is afgeschaft
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:12
    Freddy moest je nu die laatste zin weggelaten hebben, kreeg je 2 likes van mij!
    Vind ik leuk
    freeman +11014
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:30
    Toch jammer dat zo'n talent mag ophoepelen ? Of klopt het financiële plaatje dan niet meer voor de voorzitter ? Denk dat hij nu wel snel een andere ploeg vindt , aan een juiste prijs .....
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:39
    Elke dag weer een artikel om Anderlecht of Hein gelijk te maken met de grond. Steeds weer met die irritante foto. Ik merk dat dit soort artikels vooral worden gemaakt over dezelfde club. Beste redactie van VP, wees eens origineel aub!? Het wordt een beetje zielig...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:14
    Beste Freddyploiks,
    Ik heb het artikel gelezen en weet echt niet waar jij iets leest dat Anderlecht of Hein met de grond gelijk maken.
    Dit artikel staat in alle sportmedia vandaag.
    Dat er reacties komen is iets anders alleen ben je niet verplicht die te lezen net als je niet verplicht bent daar op te reageren.
    Eens een paar weken alle voetbalsites vermijden zoals ik nu en dan doe kan ook wonderen verrichten.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:46
    Volgens het artikel wil Hein hem niet. Volgens het artikel snapt die jongen er niks van en is Anderlecht hem beu. Volgens het artikel hebben ze geen geld om hem te betalen. Lees jij iets positiefs? En dan telkens weer die foto?! Het is niet dat ze Hein in een positief daglicht stellen. Ik zie zo geen foto van MPH Vanderhaeghe of Leko. Natuurlijk voel jij dat zo niet aan...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:11
    Sorry maar van de andere trainers zijn het ook altijd dezelfde foto's niet dat ik daar op let.
    Ik zie ook liever die foto waar hij met zijn armen staat te zwaaien maar ik werk niet bij VP.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10956
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:38
    Het kan zijn dat jij er niet op let. Ik wel. Er is helemaal niets positiefs aan dit artikel.
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
    Ok Freddy we houden rekening ermee! Redactie VP
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:23
    Beste Freddy ik ben geen Anderlechtsupporter en moet U bijtreden , een belachelijke foto van Marc Coucke komt ook steeds terug .
    Als men die gebruikt om eens geestig te doen oke maar nu zijn dat de standaardfoto's voor Hein en Marc en is het wat belachelijk aan het worden ,dus volledig eens met U
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:45
    Zo een speler kan men zeker gebruiken bij clubs als Genk Gent of Standard. Vond hem geen flop en als ie een mindere match had bleef ie lopen werken en wroeten.
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:46
    Toen Coucke KVO overnam kondigde hij aan dat het de betrachting zou zijn om Play-off 1 te halen. Ik hoop het niet, maar ik vrees dat hij dit nu ook bij RSCA zal moeten verkondigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:02
    Hoe? En Morioka was toch zoveel beter dan Kubo ??? Maar misschien werkt hij niet genoeg voor Heintje, dat kan ook.
    Vind ik leuk
    Berten 10 +133
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:09
    Ongelofelijk!!! Ok als voorzitter van de Beverse Morioka fanclub kan ik niet objectief oordelen ( grapje uiteraard)
    Maar dit snap ik niet wat een speler!! Asjeblieft leen hem uit aan ons
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Ja, Anderlecht wil alle goeie spelers van de eerste seizoenshelft maar die aarden dan niet bij den Sporting en na het einde van de competitie zijn deze speler(s) niet meer goed genoeg maar ondertussen zijn die speler(s) gekraakt of niet meer goed genoeg voor de "beste"(? ? ?) ploeg van 't land
    Vind ik leuk
    Bonanza +644
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:49
    Begrijp er gene sikkepit van! Gaan ze kampioen spelen met enkel jeugd? Not gonna happen!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zeer opvallend: 'Winteraankoop RSCA valt tegen en mag mede vanwege salaris al weg'