OFFICIEEL: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

    OFFICIEEL: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022

    dinsdag 17 juli 2018 om 12:45

    Daley Blind keert terug bij Ajax. De Amsterdammers hebben met Mancheter United een akkoord bereikt over de transfer van de verdediger annex middenvelder, zo is maandagavond laat bekendgemaakt. Beide clubs hebben het nieuws naar buiten gebracht.

    Met de transfer is een bedrag van zestien miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot maximaal 20,5 miljoen, waardoor Blind de duurste speler ooit gaat worden in de clubhistorie van de Amsterdammers. Blind gaat in Amsterdam een contract tekenen voor vier jaar. Een officieel tekenmoment volgt op een later moment.

    Blind keert dus terug bij de club die hij in 2014 verliet. Na een sterk WK maakte hij voor ongeveer achttien miljoen euro de transfer naar United, dat toen geleid werd door Louis van Gaal. Na het ontslag van Van Gaal nam José Mourinho het stokje over. Onder de Portugees kwam Blind echter een stuk minder aan spelen toe. Waarschijnlijk zou zijn rol komend seizoen ook beperkt blijven in Engeland.

    Blind doorliep vanaf zijn achtste de jeugdopleiding van Ajax. Zijn debuut maakte hij op 7 december 2008, in een duel met FC Volendam. Het seizoen daarop werd hij verhuurd aan FC Groningen. De teller staat op 143 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

    Update 17/7, 12.30: De transfer van Blind naar Ajax is dinsdagmiddag afgerond. Dat meldt Ajax in een persbericht en via de officiële kanalen. Zoals reed aangekondigd signeerde de 28-jarige verdediger een contract tot medio 2022 in Amsterdam.

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 23:53
    Als je ziet met welke bedragen de Nederlanders al beginnen te gooien...

    Armzalig Pro Leagueske dan...

    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 01:06
    Is ongeveer het dubbele van Stanciu ...
    Vind ik leuk
    Robbie007 +525
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:47
    Maar Ajax gaat er misschien ook wel dezelfde kater aan overhouden x 2 😉
    Vind ik leuk
    TageMeister +4655
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    Amai 20 voor ne verdediger.
    Budgettair lopen we ver achter op Nederland zowel inkomde als uitgaande transfers zijn veel hoger bij hen....
    Vind ik leuk
    zapperboy +681
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:53
    ff ingrijpen, TageMeister.
    Wanneer je even je verdiept in de Nederlandse transfers val het echt op dat alleen Ajax met grote bedragen in de media komt, al de andere clubs hanteren bedragen die mark komform zijn.
    Dan kom je al snel tot de gedachte, wat zijn die arrogante stoeffers weer aan het overdrijven.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4655
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Wat uitgaande transfers betreft ist toch ook een pak hoger als bij ons...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9292
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:08
    PSV aarzelt ook niet om met 10 miljoen te gooien, 12 miljoen voor Lozano...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:23
    Ajax is de laatste jaren zwaar bekritiseerd op zijn transferbeleid. Niet voor niks werd Mark Overmars, Mark Nettomars genoemd. Constant niet het geld durven uitgeven aan nieuwe spelers. Nu wordt dit sinds vorig jaar steeds vaker gedaan: Tadic 11.4M, Neres 12M, Ziyech 11M, Bande 8,25M, Labyad 6M, Wober 7.5, Kristensen 5.5, Tagliafico 4.5.

    En gezien de verkopen van de afgelopen jaren, Sanchez 40M, Milik 32 M, Klaassen 27M, Kluiverts, 17.25M Cillessen 13, Bazoer 12M. Als je alles bij elkaar optelt heeft ajax nog steeds genoeg over.
    Vind ik leuk
    Slemmy +136
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:52
    True. Al vind ik 16-20 mln voor verdediger van 28j voor Ned. competitie toch te gek voor woorden. Man Utd zelf maar zoiets betaald destijds.
    Voor dat bedrag kan je toch makkelijk een paar goede verdedigers kopen...
    Ach ja, als je al 8,25 mln betaalt voor Bandé...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Dat is inderdaad zo. We zullen zien wat er gaat gebeuren. Maar in de huidige markt kan tegenwoordig alles gebeuren.
    Vind ik leuk
    Green +43
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:22
    Vergeleken met Bandé lijkt alles een koopje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:53
    En onze competitie en onze nationale ploeg staat hoger aangeschreven. Zou niet mogen dan he...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4100
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:12
    Ajax werkt met een 3 keer zo groot budget dan rsca, dus vrij logisch dat die ook wat meer op tafel leggen. PSV kan ook iets hoger gaan. Maar buiten die 2 stopt het ook, en ook qua voetbal mag je voor de rest de belgische competitie gewoon hoger inschatten dan de nederlandse.
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    dinsdag 17 juli 2018 om 16:40
    ON BE GRIJPELIJK !!! Nooit nog niet de helft geweest van zijn vader !!! Hoe halen ze het in hun hoofd om hier miljoenen voor te betalen !!! Duurste speler in de historie van Ajax !!!!! ????? Wat heeft die van meerwaarde ? Ja , kern is groter !! Is meer dan 650 miljoen oude Belgische franken . Koopt ge 5 dikke spelers voor !!! Echt lachwekkend !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Ajax en Blind ronden recordtransfer af: contract tot medio 2022