Ronaldo: 'Als Lionel en ik gestopt zijn, zullen we bepalen wie de beste was'

    Ronaldo: 'Als Lionel en ik gestopt zijn, zullen we bepalen wie de beste was'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 19:35ma 16-07-2018 om 19:35

    Cristiano Ronaldo is maandag gepresenteerd bij Juventus. De Portugese ster, die voor 112 miljoen euro overkomt van Real Madrid, benadrukte dat hij op 33-jarige leeftijd nog niet aan afbouwen denkt.

    "Mijn leeftijd is niet relevant, ik voel me goed en ben tot op het bot gemotiveerd. Ik heb er ontzettend veel zin in", laat Ronaldo weten, geciteerd door onder meer Voetbal International. "Ik ga zoals altijd alles geven en kijk er nu al naar uit om elke prijs die we kunnen winnen ook daadwerkelijk te pakken met Juventus." 

    "Ik ben niet verdrietig om mijn vertrek bij Real Madrid", vervolgt de aanvaller. "Juventus is ook een heel grote club en met alle respect, maar meestal gaan spelers van mijn leeftijd naar Qatar of China, dus ik ben ontzettend dankbaar dat Juventus me heeft gehaald en dat ik in dit stadium van mijn carrière nog voor zo'n grote club mag gaan spelen."

    Ronaldo ontkent dat hij na de gewonnen Champions League-finale al wist waar zijn toekomst lag. "Op dat moment had ik nog niet voor Juventus gekozen. Dankzij de president en de directie heb ik dat uiteindelijk wel gedaan. Zij dachten aan alles en stonden steeds voor me klaar. Ik ben fysiek, mentaal en emotioneel topfit en ik ben ontzettend trots om hier te zijn. Sommige spelers gaan afbouwen op mijn leeftijd, maar ik ben anders. Ik wil ook laten zien dat ik anders ben."

    Messi
    Of de concurrentiestrijd met Lionel Messi nu voorbij is, is de vraag. "Iedereen heeft het altijd maar over de rivaliteit met Messi, maar iedereen vecht voor zijn eigen club en dat is wat ik ook ga doen bij Juventus. Als Lionel en ik straks gestopt zijn, zullen we terugblikken en bepalen wie de beste was."

    Plaats een reactie

    firedwarf +3226
    maandag 16 juli 2018 om 19:37
    In madrid zijn ze zo blij als ne gek dat je irritant puberaal degoutant gedrag eindelijk de kern niet meer verziekt... Kzeg het niet graag maar een Real zonder Ronaldo met een aantal topaankopen is een veel grotere concurrent voor Barcelona...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5506
    maandag 16 juli 2018 om 19:48
    Zal de toekomst moeten uitwijzen....
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    maandag 16 juli 2018 om 19:50
    van het geld van ronaldo hazard en courtois halen en madrid rijft de volgende 4 CL titels aan elkaar en barcelona is nergens meer... EN haat da te moeten zeggen als barcelona fan ma zo is het :-) Madrid heeft qua bank een veel sterkere bank dan Barcelona en veel jonger en beter spaans talent rondlopen... Mits wat gerichte aankopen is het een onklopbare ploeg...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5506
    maandag 16 juli 2018 om 19:54
    Voor 100 miljoen haal je beide niet hoor....
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    maandag 16 juli 2018 om 20:32
    Zelfs al zou je 150 of 200 voor beide moeten betalen ( vergeet niet beide in laatste jaar van hun contract dacht ik) dan nog maken ze dat goed door tshirt verkoop en dergelijke...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5506
    maandag 16 juli 2018 om 21:05
    En van Ronaldo werd der niets verkocht? Als je de bedragen van Hazard hoort kom je der niet met 200 vrees ik...
    Vind ik leuk
    woutersca +134
    maandag 16 juli 2018 om 21:23
    Als de kern verzieken 4x de CL winnen in 5 jaar is... ocharme die club dan dat ze zo iemand hebben moeten onderdak geven..
    Vind ik leuk
    Robbie007 +637
    maandag 16 juli 2018 om 19:39
    Dat kunnen we nu ook al bepalen hoor CR7...Messi was de beste. Maar voor CR7 heb ik ook veel respect als voetballer, een machine, gebrand op presteren! Het zal in ieder geval een stuk minder zijn als deze 2 kleppers stoppen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    TageMeister +5506
    maandag 16 juli 2018 om 19:48
    Ronaldo is meer de atleet die zichzelf harder uitdaagde en puschte en hij heeft iets op zijn palmarès staan wat Messi niet heeft...

    Vind ik leuk
    Robbie007 +637
    maandag 16 juli 2018 om 19:50
    Een te korte zwembroek?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5506
    maandag 16 juli 2018 om 19:55
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Intel +1324
    maandag 16 juli 2018 om 20:21
    Een EK ? Als ik mij goed herinner heeft hij in die Finale amper mee gespeeld 25 min en dan had hij al een hele tijd verzorging gehad . Daarom ook dat christiano er niet vaak over praat ieder zijn mening natuurlijk. Beter als Messi kan niet voor mij hij is 30 ronaldo 33 en qua goals staan ze echt heel dicht bij elkaar Messi heeft meer assists en +- 160 matchen minder gespeeld .
    Vind ik leuk
    agdh +1625
    maandag 16 juli 2018 om 21:23
    Idd en voor Messi wordt het natuurlijk niet gemakkelijk om een EK te winnen ;)
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    maandag 16 juli 2018 om 21:27
    maar wel olympisch goud... iets wat criske dan weer nooit zal winnen...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15599
    maandag 16 juli 2018 om 19:56
    Op commercieel gebied was dit een meesterzet. Maar hij zal zich toch weer moeten bewijzen, Ronaldo of niet. Dan met name vooral in de CL.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:34
    Ik denk dat de keuze heel gemakkelijk is en door de supporters zal bepaald worden : een arrogante kwal of een speler die raar of zelden reclameert en buiten het voetbal een rustig normaal leven laat .
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:38
    Wie de beste was?
    Laten we dat aan Zlatan vragen. Die weet het vast wel!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16237
    maandag 16 juli 2018 om 21:04
    Na hun generatie zal het huilen met de pet op zijn met bleiter Neymar. Mbappé kan een grote worden, maar int’t kopke zit het daar nog niet oke.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws