Welke Rode Duivels vallen af? In de eerste plaats denk ik aan hem

    Welke Rode Duivels vallen af? "In de eerste plaats denk ik aan hem"

    maandag 16 juli 2018 om 14:30

    Voor het WK waren de analisten duidelijk: het was nu of nooit voor de gouden generatie van de Rode Duivels. Na de derde plaats klinkt het echter anders. Was dit het einde, of een nieuw begin?

    Dat vraagt Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine zich af. "Het is opmerkelijk dat er vooraf gesproken werd over de laatste kans voor deze gouden generatie. Nu hoor je plots dat dit maar het begin is. Het klopt natuurlijk dat steunpilaren als Courtois, Hazard, De Bruyne en Lukaku binnen twee of zelfs vier jaar niet versleten zijn. Integendeel, op clubniveau halen ze tegen dan misschien een nog hoger niveau, wat de nationale ploeg alleen maar ten goede kan komen."

    Achterin kunnen er wel problemen komen. "Er kunnen een paar namen wegvallen. In de eerste plaats denk je dan aan Kompany, maar het is niet dat die een fantastisch WK speelde. Er zullen in de verdediging toch een aantal nieuwe spelers moeten doorbreken. Je hebt wel het gevoel dat het jeugdbeleid van ons Belgisch voetbal goed functioneert en dat er meer talent zit aan te komen. De toekomst oogt dus mooi. Maar beter doen? Dat moeten we toch afwachten."

    Roberto Martinez kan een belangrijke rol spelen daarin. "Het is goed dat hij aanblijft als bondscoach. Hij heeft, net als Deschamps bij Frankrijk, een collectief van deze ploeg gemaakt. Met Eden Hazard en Kevin De Bruyne die elk, volgens hun kwaliteiten, kunnen samenspelen. Cruciaal voor deze ploeg. Er staat een duidelijk systeem. Je merkt ook aan alle commentaren van de spelers dat Martínez zeer gewaardeerd wordt door de groep zelf."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    JanB +4761
    maandag 16 juli 2018 om 14:46
    "Je merkt ook aan alle commentaren van de spelers dat Martínez zeer gewaardeerd wordt door de groep zelf."

    Dàt is nu het gróte verschil tussen Martinez en Wilmots
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    maandag 16 juli 2018 om 14:51
    Kompany speelt geen groots WK? Wanneer is het dan goed?
    Vind ik leuk
    Green +40
    maandag 16 juli 2018 om 15:11
    Hij was echt onzichtbaar tegen Tunisië en Panama....
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    maandag 16 juli 2018 om 15:15
    Dat dan weer wel...;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:30
    Mechele is toch al een mooie toevoeging?
    Vind ik leuk
    Riddlin +1920
    maandag 16 juli 2018 om 16:44
    Los van zijn kwaliteiten heeft hij maar 1 jaar op een degelijk niveau gespeeld en als iedereen fit was volgens mij ook maar de derde keuze CV bij Brugge.
    Vind ik leuk
    agdh +1102
    maandag 16 juli 2018 om 15:40
    Tegen Japan zat er een beetje roest op zijn uitvoetballen, maar daar was tegen Brazilie, Frankrijk en Engeland niet veel meer van te merken en haalde toch wel een hoog niveau vond ik
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2856
    maandag 16 juli 2018 om 16:45
    Kompany geen goed WK...manman, ge leest toch wat van die Duivels. Elke journalist herft wel iets te schrijven, de ene zotter dan de andere!
    Kompany was oerdegelijk! Net als alle andere verdedigers, inclusief Boyata!
    Vind ik leuk
    dakcota +4239
    maandag 16 juli 2018 om 17:37
    kompany leunde dichtbij wereldklasse aan terug
    Vind ik leuk
    firedwarf +2812