NICE! Rode Duivels slepen drie nominaties voor Doelpunt van het WK in de wacht

NICE! Rode Duivels slepen drie nominaties voor Doelpunt van het WK in de wacht

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 11:40ma 16-07-2018 om 11:40

Thibaut Courtois werd zondag uitgeroepen tot Beste Doelman van het WK, maar de Rode Duivels kunnen nog een award winnen. Met de goals van Dries Mertens, Adnan Januzaj en Nacer Chadli staan er drie Belgische treffers op de shortlist van 18 goals die kans maken op de titel Doelpunt van het Toernooi.

Dries Mertens (de 1-0 vs. Panama)

Adnan Januzaj (de 1-0 vs. Engeland)

Nacer Chadli (de 3-2 tegen Japan)

Januzaj, Mertens en Chadli hebben onder andere concurrentie van Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Toni Kroos en Angel Di Maria. Stemmen kan via deze link.

Poll

Wie maakte de mooiste goal namens de Belgen?

(1311 stemmen)

Plaats een reactie

Rdken +393
maandag 16 juli 2018 om 11:54
Die van chadli was super mooie snelle aanval he. Dries was schitterend doelpunt. En die van januzaj, was ik super blij mee!! Kan dus niet kiezen!
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:56
Mertens deed de beste
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:58
Ik kies sowieso voor Chadli.Gewoon omdat de aanval vertrekt bij Courtois en ze in een tiental seconden aan de overkant in het netje ligt. Dan moeten alle tussenstations hun werk correct doen. De worp van Courtois (die wist wat hij wou doen) moest juist in de loop zijn van De Bruyne. De pas van De Bruyne moest op maat zijn voor Meunier, zodat die niet op zijn stappen hoefde terug te keren of nog meer naar de zijkant aan te wijken. De pas van Meunier moest ook goed zijn en in de meeste gevallen zou dan de spit (in dit geval Lukaku) zelf besluiten omdat ze of zelfzuchtig zijn of ze niet weten wat er in hun rug afspeelt. Hier doet Lukaku het prima, ook zijn looplijnen om ruimte te maken voor Meunier en voor Chadli zijn prima. Echt, knappe goal en we konden 10 seconden genieten van die actie. Bij Mertens was het pats boem binnen.
Vind ik leuk
JanB +6435
maandag 16 juli 2018 om 12:01
Drie totààl verschillende doelpunten
1) Mertens: dropshot zonder dat de bal de grond raakt
2) Januzaj: schitterende krul na passeerbeweging
3) Chadli: afwerking na machtig collectief
Hoe kan je hier nu tussen kiezen ?
Vind ik leuk
Goegebuer +1380
maandag 16 juli 2018 om 12:12
Ik vind de goal van chadli het mooiste. De goal op zich maken was easy, maar hoe ze tot stand komt, verschillende stations, ook wanneer ze valt, extra tijd de winning goal, die dingen bij elkaar maakt voor mij ze het mooist.

Had eergisteren tegen Engeland meunier zijn volley na die prachtige counter binnen geweest was dat het mooiste doelpunt geweest. Nog meer tussenstations, nog meer teamwerk...
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
Dirk H +3272
maandag 16 juli 2018 om 12:19
Ik had ergens gelezen dat het doelpunt van Chadli gekozen was doelpunt van het toernooi ... of hebt ik me vergist?
Vind ik leuk
Hierulf +1597
maandag 16 juli 2018 om 12:28
De Bruyne tegen Brazilië...
Vind ik leuk
freejazz +1747