Koninklijk Paleis en KBVB reageren op korte broeken: ''Het zijn sportmannen''

    Koninklijk Paleis en KBVB reageren op korte broeken: ''Het zijn sportmannen''

    maandag 16 juli 2018 om 09:00

    Voordat de Rode Duivels een heldenonthaal kregen op de Grote Markt van Brussel, werden de spelers en technische staf ontvangen door Koning Filip en Koningin Mathilde. Op social media ontstond er enige ophef omdat vele Rode Duivels in korte broek verschenen. Zowel het Koninklijk Paleis als de Belgische Voetbalbond vonden dit geen enkel probleem.

    "Het zijn sportmannen. De koning en koningin zouden niet willen dat ze in kostuum kwamen. Dit was geen officiële audiëntie. Als je mensen in een relaxte en gemoedelijke sfeer wil laten babbelen en grapjes maken, moet je het protocol even opzijzetten'', klinkt het vanuit Laken in een reactie aan Het Laatste Nieuws.

    De KBVB vond het evenmin een gebrek aan respect. "We moesten gewoon van de ene naar de andere activiteit en dan is het voor de spelers het gemakkelijkst om hun dagdagelijkse kleren aan te hebben. Ze hebben in Rusland elke dag sportkleding gedragen, dus vandaag ook", zegt woordvoerder Stefaan Van Loock.

    Lees ook: Rode Duivels worden ontvangen door Koning Filip en hebben lak aan protocol

    Plaats een reactie

    TageMeister +4603
    maandag 16 juli 2018 om 09:14
    waarover we nu weer vitten ! pFFFFFFFfffff
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 09:32
    Mannekes... stop eens met dit gezever.... het zijn voetballers en geen bureaucraten.....
    Onze koning is zelf fier op onze Rode Duivels... we staan als klein land terug op de kaart en ja... onze kampioenen hebben dit goed gedaan.... proficiat!!!!
    Vind ik leuk
    SD +8612
    maandag 16 juli 2018 om 09:34
    21ste eeuw !
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    maandag 16 juli 2018 om 09:51
    Protocol ... dat koningshuis is al lang niet meer van deze tijd
    Vind ik leuk
    Rdken +392
    maandag 16 juli 2018 om 10:08
    Mooi dat koning en koningin zo reageren!!
    Wa voor mensen zijn dat nu die daarover beginnen zeiken zeg.... het is 2018!!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13979
    maandag 16 juli 2018 om 10:10
    Moest ze bij +30 graden in een afgesneden maatpak in die bus gaan zitten?
    Vind ik leuk
    Regiwitt +184
    maandag 16 juli 2018 om 10:29
    Ruben Van Gucht was wel in maatpak :)
    Vind ik leuk
    Wim1966 +987
    maandag 16 juli 2018 om 11:04
    Dat is ook de enige zonder persoonlijkheid
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:11
    de koningin zal haar ogen de kost hebben gegeven.
    Vind ik leuk
    Regiwitt +184
    maandag 16 juli 2018 om 21:39
    Ik zie Pieter Timmers al in zwembroek op het Paleis toekomen :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:45
    Het valt nog mee. Enkel Tielemans zat op 't toilet toen de dresscode meegedeeld werd 😂😂
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koninklijk Paleis en KBVB reageren op korte broeken: ''Het zijn sportmannen''