Drie blikvangers bij Anderlecht: 'Hij was een gesel voor de verdediging'

    Drie blikvangers bij Anderlecht: 'Hij was een gesel voor de verdediging'

    zaterdag 14 juli 2018 om 07:30

    Anderlecht won vrijdag een oefenpot van Ajax met een overtuigende 1-3. Heel wat nieuwkomers mochten hun kunnen laten zien, waarbij er drie speciaal opvielen.

    Landry Dimata toonde waarom hij een meerwaarde gaat zijn. 'Hij was de beste man bij Anderlecht voor de rust. De jonge Belg was met zijn snelheid een gesel voor de Amsterdamse verdediging. Met een snelle uitbraak lag Dimata aan de basis van het eerste doelpunt van Santini. Na de rust versierde hij ook een strafschop die hij zelf omzette.'

    Ook Santini stond er meteen. 'Hij maakte een prima beurt in Amsterdam en lijkt een complementair duo te vormen met Dimata. De Kroaat woog op de verdediging en pikte voor de rust al zijn doelpuntje mee. In de 65ste minuut pakte Santini zelfs uit met een vleugje magie: een prima voorzet vanop links van Cobbaut werd door de Kroaat binnengetoverd met een weergaloze hak.'

    In de slotfase zag Het Nieuwsblad ook nog een knappe invalbeurt van... Zakaria Bakkali. 'Het voormalige toptalent mocht twintig minuten voor tijd invallen voor Dimata en maakte een verrassend sterke indruk. Bakkali lag constant op de loer om met zijn snelheid Ajax de doodsteek toe te dienen en kwam twee keer dicht bij een doelpunt. Prima invalbeurt.'

    Plaats een reactie

    zapperboy +791
    zaterdag 14 juli 2018 om 07:41
    Het grote Ajax, hahaha.
    Wat een puinhoop.
    Pas op, er liepen wel goede voetballers rond maar wat een pussycats.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:06
    1-3 punt .. dat we psg niet gaan kloppen weet iedereen
    Vind ik leuk
    Jozef +38727
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:22
    Hey Zip...

    Katertje al weggespoeld na het echec van de duifjes?

    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:03
    Goe. BEgonnen -half gewonnen .
    Santini is een goeie keuze voor anderlecht vvolgens mj
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    freeman +11545
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:57
    Coucke smeedt een kampioenenploeg op zijn manier !
    Goedkoop en efficiënt !
    Vind ik leuk
    gothog +453
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:10
    Als Club fan ga ik Bayat nog missen, maar Sporting lijkt wel klaar voor de competitie
    Vind ik leuk
    freeman +11545
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:19
    De mauves worden opnieuw een te duchten tegenstander voor Club ! Hoewel ik nog steeds Standard als toekomstige kampioen zie !
    Vind ik leuk
    gothog +453
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:46
    Standard was ik idd vergeten, ik hoop op een spannende en faire competitie.... en het ga een gevecht worden tussen de 3 grote vermoed ik. voor Club ga het er op aan komen als een sterkhouder vertrekt een betere versie aan te trekken.
    Vind ik leuk
    Lunam +1477
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:25
    Het blijven oefenmatchen maar dit geeft wel wat vertrouwen, na een rotseizoen.Ajax daarentegen ook nog wat werk aan de winkel me dunkt.
    Vind ik leuk
    zapperboy +791
    zaterdag 14 juli 2018 om 15:32
    Die lompe ollanders denken toch dat zij het warm water uitgevonden hebben.
    Als zij gewonnen hadden kon je vandaag weer lezen op VP.nl dat de tribunes vol zaten met scouts uit Madrid, Barcelona, Munchen enz.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws