UPDATE: Chelsea-speler bedankt Conte, vertrek kwestie van tijd

    UPDATE: Chelsea-speler bedankt Conte, vertrek kwestie van tijd

    donderdag 12 juli 2018 om 18:50

    Het hoge woord lijkt eruit: Antonio Conte moet vertrekken als manager van Chelsea. De Engelse grootmacht zou hem donderdag hebben ontslagen.

    Verschillende media uit Italië en Engeland, waaronder Sky Sport Italia en The Sun, maken melding van de breuk. Conte kreeg donderdag in een vergadering met de clubleiding te horen dat hij met onmiddellijke ingang moet opstappen. De afgelopen twee jaar stond hij aan het roer op Stamford Bridge.

    In zijn eerste seizoen werd Chelsea onder leiding van Conte meteen landskampioen. Vervolgens kwam de klad erin, al pakten The Blues nog wel de FA Cup in mei. Conte had naar verluidt geen krediet meer bij het merendeel van de spelersgroep. Opvallend genoeg begon de 48-jarige Italiaan deze week 'gewoon' aan de voorbereiding.

    Chelsea meldt nog niets, maar de laatste weken werd al druk gespeculeerd over de opvolger van Conte. Maurizio Sarri zou op pole-position liggen om zijn landgenoot op te volgen.

    Update 18:50 uur De tweet die Chelsea-speler Cesc Fabregas de wereld in heeft gestuurd lijkt het ontslag van Antonio Conte te bevestigen. 'Bedankt mister, voor nog een Premier League-titel en een FA Cup. Het was voor mij in het begin niet makkelijk je te overtuigen, maar uiteindelijk lukte dat en ik hoop dat je trots bent. Succes in de toekomst', schrijft de middenvelder.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 16:02
    Heel slim een betere transfer kan niet volgen
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11594
    donderdag 12 juli 2018 om 16:06
    Antonio zal blij zijn dat hij eindelijk die ontslagpremie op zak heeft.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1548
    donderdag 12 juli 2018 om 17:20
    Kan je een trainer met een hoge ontslagpremie niet gewoon op non actief zetten zodat hij zelf ontslag moet nemen als hij ergens anders coach wil zijn?
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    donderdag 12 juli 2018 om 19:37
    non actief zetten kan,maar dan moet je toch zijn loon blijven betalen. en als je dan een andere toptrainer aantrekt (wat chelsea toch zeker verplicht is aan zichzelf) dan betaalje twee enormelonen voor 1 positie... niet erg slim denk ik
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +282
    donderdag 12 juli 2018 om 19:45
    Als je de ontslagpremie moet betalen en de nieuwe trainer dan lijkt mij dat je ook 2x betaalt hoor.

    In de praktijk denk dat wat Riddlin zegt vaak gebeurd. Je ziet toch vaak dat als een trainer die tijdje ontslagen is naar een andere club wil gaan er toch nog een akkoord moet worden gevonden met de vorige club.
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    donderdag 12 juli 2018 om 20:12
    als je de cijfers zou kennen en zou berekenen, dan ben ik 100% zeker dat ontslaan de goedkopere optie zal zijn...

    op lager niveau is er inderdaad een andere manier waar je de trainer dieje ontslaat' gewoon verder betaald tot hij een nieuwe werknemer heeft gevonden (zoals bij arbeiders in belgie ook het geval kan zijn, ik ben een voorbeeld, rene weiler van anderlecht ook)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    Riddlin +1548
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:00
    Conte heeft nog een contract van 1 jaar en zou 6,5 miljoen verdienen per jaar maar een ontslagpremie krijgen van 10 miljoen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:36
    Hij is ontslagen, end of discussion :P
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: Chelsea-speler bedankt Conte, vertrek kwestie van tijd