'Anderlecht smeedt plannen om Zulte Waregem te beroven van toptalent'

    'Anderlecht smeedt plannen om Zulte Waregem te beroven van toptalent'

    donderdag 12 juli 2018 om 15:33

    RSC Anderlecht onderging de afgelopen weken al een kleine make-over. Na de overname door Marc Coucke werd het geweer van schouder veranderd. Paars-wit mikt opnieuw op jonge talenten en smeedt plannen om te gaan shoppen bij Zulte Waregem.

    Volgens Sport/Voetbalmagazine staat Anderlecht namelijk op het punt om Mohamed Bouchouari over te nemen van de West-Vlamingen. Het neefje van Hakim Bouchouari (ex-spits van onder andere Standard Luik en Sporting Lokeren) is een rechtsachter die al langer op interesse van topclubs kan rekenen.

    Toch is de overgang een kleine verrassing, want Bouchouari tekende pas vorige zomer een profcontract bij Essevee. Maar volgens Sport/Voetbalmagazine zou hij bij Anderlecht meer kansen zien om door te breken. Het weekblad meldt dat paars-wit een 'correcte deal' heeft afgesloten met Zulte Waregem.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 15:44
    Wanner gaan ze in Anderelecht nu eens stoppen met Zulte Waregem te pesten, et blijf met u. Poten van onze talenten
    Vind ik leuk
    Timme +41
    donderdag 12 juli 2018 om 15:49
    Pesten 🤣
    Ge zou blij moeten zijn dat we onze spelers voor spotprijsjes aan jullie verhuren en verkopen. Dan mag er eens iets tegenover staan 😉
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6314
    donderdag 12 juli 2018 om 15:51
    ZW pesten? Dat zal je toch moeten verklaren hoor, of heb je het over het feit dat ze hun spelers niet voor een habbekrats willen verkopen aan ZW zodat zij ze met gigantische winst kunnen doorverkopen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:53
    Als de talenten niet weggeroofd worden zouden we ze zelf kunnen inzetten...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Zou jij dan niet bij rsca willen spelen ipv waregem
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:58
    Hoeveel weggeroofde talenten komen aan de bak bij de topploegen ? Dit wordt enkel gedaan om de kleine ploegen te verzwakken. Eerlijk is ook dat in Anderlecht jeugd soms wel nog een kans krijgt. Brugge heeft in de laatste 15 jaar al honderden talenten weggeroofd maar er zelf nog geen 5 een kans gegeven in de eerste ploeg
    Vind ik leuk
    camargue +2436
    donderdag 12 juli 2018 om 17:52
    Waarom hebben ze dat dan tot op heden nog niet gedaan? Liever overal anders gaan bedelen om wat spelers bijeen te krijgen ipv eigen jeugd, goe bezig ...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    En waarom komt Anderlecht die jonge talenten voor een habbekrats weghalen denk je ? Juist ja om ze te kunnen doorverkopen met winst 🙄🙄🙄
    Vind ik leuk
    Patfey +5283
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Waregem was toch akkoord met de prijs?
    Vind ik leuk
    SD +9398
    donderdag 12 juli 2018 om 16:25
    Nog een "toptalent". Straks kan de JPL wedijveren met de PL of zelfs de Primera Division !
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3852
    donderdag 12 juli 2018 om 16:48
    'Beroven' is weer zo 'n stemmingmakerij. Het gaat over een transfer, he. Zoals er duizenden plaatsvinden in een tussenseizoen
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 12 juli 2018 om 17:28
    Zo is dat. Alleen kunnen kleine clubs niet nee zeggen om diverse redenen. Anderlecht zal een minimumprijs betalen en als ZW niet akkoord gaat zien ze hun "talent" niet meer dit jaar.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3852
    donderdag 12 juli 2018 om 17:36
    Dat is wellicht de realiteit. Maar ook Anderlecht en Club, Standard of Genk en Gent hebben hetzelfde probleem ten aanzien van buitenlandse toppers. Het is niet plezant, maar het is wat het is.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 12 juli 2018 om 18:01
    Inderdaad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:02
    Zijn we allemaal akkoord met een nieuw Europees reglement ? Geen doorverkoop naar het buitenland voor 18 en geen verkoop tussen Belgische ploegen onderling voor 18. Waarom moeten kleine ploegen anders nog een jeugdwerking hebben ?
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    donderdag 12 juli 2018 om 16:55
    Als het op VP staat, zal er wel niks van aan zijn
    Vind ik leuk
    vanhimst +994
    donderdag 12 juli 2018 om 18:09
    zou het toch liever zien dat Anderlecht werkt met talent uit hun jeugd
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 12 juli 2018 om 23:17
    Anderlecht is een van de enige clubs die dit doen. Weinigen slagen echter in het examen van de eerste ploeg alhoewel ze door de supporters hoog (te hoog) werden aangeschreven (Doumbia, Iseka, Kawaya, ...)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:44
    Het is de logica zelve dat grote clubs talenten weghalen bij de kleinere goden. Gebeurd al zolang het voetbal bestaat. Kijk naar de champions league. Wie dit niet wil aanvaarden, kan beter geen voetbal meer volgen. Als je wil dat het Belgisch voetbal europees nog een beetje mee kan, moet je accepteren dat Anderlecht en zijn grootste concurrenten het talent weghalen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws