Boskamp veegt de vloer aan met Rode Duivel: Kinderachtig en belachelijk

    Boskamp veegt de vloer aan met Rode Duivel: "Kinderachtig en belachelijk"

    donderdag 12 juli 2018 om 13:00

    Thibaut Courtois was dinsdag ontstemd na de uitschakelingen tegen de Fransen. Hij verweet de tegenstander dat ze niet wilden voetballen. Volgens Johan Boskamp is Courtois de laatste die dat moet zeggen.

    In Het Belang Van Limburg zet hij Courtois op zijn plaats. "lk snap dat de teleurstelling heerst en dat het frustrerend is, maar om daar nadien over te klagen is kinderachtig en je maakt je er zelfs een beetje belachelijk mee. Thibaut Courtois was emotioneel na de match en het is dan nooit slim om zulke dingen te zeggen. Hij verweet de Fransen de bus te parkeren, maar bij Chelsea doen ze al twee jaar niks anders."

    Courtois is niet de enige die zich hieraan bezondigde. "Ik vond het gejank van sommige spelers na de partij jammer. Ze zeiden dat Frankrijk antivoetbal speelde, maar dat sloeg nergens op. Dan kan je net zo goed de kwartfinale tegen Brazilië erbij halen. Toen zijn de Belgen na rust nog amper over de middenlijn geraakt. De Fransen hebben tegen België slechts zes overtredingen gemaakt, las ik. En die twee centrale verdedigen zelfs geen enkel. Het is dus zeker geen vuile ploeg."

    Met de verdedigende tactiek had hij geen problemen. "Iedereen bepaalt zelf hoe hij wil spelen. En je weet dat je België het best bekampt door ze zelf het spel te laten maken en terug te zakken. Het is niet mooi om naar te kijken, maar als België daar problemen mee heeft, is het gewoon logisch."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    Nou, Bossie...
    Wat je zegt over Chelsea daar kan ik me in vinden, maar de match tegen Brazilië aanhalen sorry, da's een brug te ver. In die match verdedigden we misschien wel, maar we hadden nog wel aanvallende intenties en voor zover ik weet bleef Lukaku nog wel voorbij de middenlijn postvatten. Daarnaast rokken we niet op dezelfde manier tijd tot in het belachelijke, en tegen Frankrijk meer gele kaarten krijgen dan de Fransen zelf sloeg al helemaal alles. Dat is inconsequente arbitrage en niets anders.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    azerty +1400
    donderdag 12 juli 2018 om 13:09
    Frankrijk had die intenties ook tegen Belgie en zelf kansen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Waarom hadden ze in die 14 minuten spelbederf dan geen extra kansen gecreëerd?
    ...
    Juist ja.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    azerty +1400
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Das er nu eens bonk op zie. Maar als je dat luid op durft zeggen ben je anti-belgie enz....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Er is een verschil tussen verdedigend spelen (want dat is ook een kunst, al is het niet mooi) en tussen de tijd rekken en rekken, om zo de tijd verloren te laten gaan doordat de bal niet in het spel is en dus de tegenstander geen goal kan maken. Heeft niets met anti-België te maken, maar met anti-voetbal. En dat ze tijd gestolen hebben is wel duidelijk gezien de statistiek die men hier vandaag geplaatst heeft. Het laatste halfuur was de bal meer uit dan in het spel, dankzij de Fransen. Dat is voor mij anti-voetbal.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 12 juli 2018 om 13:27
    Sommigen zijn blind of willen het niet zien. Vanaf het halfuur verloren we beetje bij beetje de controle over de match. Mocht zoals sommigen zeggen geen enkele Franse speler over de helft hebben gestaan dan waren we voor de rust al geen 3 keer aan een achterstand ontsnapt. Of tellen de kansen voor Giroud (2x) en Pavard niet mee ?
    Frankrijk heeft vanaf dan onze gevaarlijkste speler (Hazard) gedwongen verder van de goal te spelen en dan liep hij zich te pletter. Onze andere troeven Lukaku, Fellaini en De Bruyne speelden niet op hun normale niveau waardoor we bijna geen echte kansen meer afdwongen.
    Sommigen begrijpen of willen niet begrijpen dat voetbal niet alleen aanvallen is.
    Dat Frankrijk de laatste 10 minuten alles deed om het voetballen te beletten klopt wel maar we lieten ons ook heel gemakkelijk in de val lokken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:38
    Ik denk dat niemand hier zal beweren dat we meer verdienden of goed speelden in die match (het was onze slechtste van dit WK), het gaat erom dat wij de enige ploeg waren die WILDEN spelen.
    En of je nu in de match zit of niet, een goal kan iedere bijkomende minuut nog gemaakt worden.
    Ons enige betoog is dat een arbiter dat in de hand moet hebben en houden. En ja daar horen dus berispingen en desnoods sancties bij. Als in de gewone maatschappij ieder zijn criminele gang mag gaan en rechtspraak tekortschiet, maak je je daar toch ook kwaad over of niet?
    Da's misschien een vergelijking op een ander niveau, maar er zijn wel degelijk FIFA-criteria ivm spelbederf. Just so you know.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:10
    We waren zeker niet slechter dan de Fransen hoor. Het enige verschil is dat doelpunt. Als Hazard zijn schot niet afschampt is het goal en dan zijn het de Belgen die met veel plezier kunnen counteren. Nu was het andersom en scoorde Frankrijk eerst. Maar Frankrijk sterker...zeker niet. Ze hebben het geluk gehad dat de eerste goal voor hen was. In een halve finale op het WK met het oog op een finale, maakt het dat al heel lastig. Je weet dat je niet lang hebt om te scoren en probeert het te forceren en ondertussen wiegen de Fransen ons in slaap en zeker op het eind. Maar ja, daar zijn dan die gele kaarten voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:18
    Voor mij is dat niet correct. De Rode Duivels verdedigden tegen Brazilië en probeerden tegen te prikken. Maar we pikten geen tijd zoals de Fransen dat wel deden. Juist in de laatste minuut van de verlenging hebben we dat gedaan.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    donderdag 12 juli 2018 om 14:21
    Verlenging?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:05
    Extra tijd
    Vind ik leuk
    Julien +1154
    donderdag 12 juli 2018 om 13:35
    Er is een levensgroot verschil tussen als ploeg je gewillig laten inzakken,
    of door de tegenstander tegen je eigen doel worden geplakt. Bossie haalt de twee door elkaar, me dunkt.
    Vind ik leuk
    Time +226
    donderdag 12 juli 2018 om 13:53
    De strategie om verdedigend te spelen en de Belgen de bal te laten is een strategie zoals een ander en de beste strategie die werkt tegen onze ploeg. Het is niet mooi om naar te kijken, maar ze staan wel in de finale.
    De Fransen vergelijken met de Rode Duivels tegen Brazilië is belachelijk : de RD werden gewoon volledig in de verdrukking gespeeld, heeft niets te maken met intenties.

    Het grote probleem voor de voetballiefhebbers is de manier waarop tijd verspeeld is. De manier waarop Hazard de laatste minuten tegen Brazilië wegdribbelde en de bal zolang mogelijk probeerde bij te houden was fantastisch. De manier waarop de Fransen tijd winnen is volledig anti-voetbal. Zolang de Fifa en de scheidsrechters daar niks aan doen, wordt dergelijk gedrag net gepromoot.
    En dit staat los van het feit of België al dan niet toch een doelpunt gemaakt zou kunnen hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    donderdag 12 juli 2018 om 14:02
    ik geef Bossie gelijk !
    Vind ik leuk
    valere +361
    donderdag 12 juli 2018 om 15:36
    Boskamp heeft zichzelf buitenspel gezet in Belgie,die gozer moet men niet meer
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:58
    Ik heb 30 jaar aan een stuk het gejank van de kaasbollen moeten horen over het negatieve voetbal van de belgen , nu doen wij dat eens en er komt een hoop commentaar op
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:57
    Even een correctie voor Bossie: er werden slechts 6 overtredingen van de Fransen GEFLOTEN in de tweede helft! 😒
    Vind ik leuk
    koalaM +247
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:57
    Er waren gewoon een pak belgische spelers niet op de afspraak, da's alles.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws