Dembélé krijgt er nog eens flink van langs: ''Beheerst de essentie niet''

    Dembélé krijgt er nog eens flink van langs: ''Beheerst de essentie niet''

    donderdag 12 juli 2018 om 07:34

    Analist en commentator Eddy Snelders liet in maart al weten de hype rond Mousa Dembélé niet te begrijpen. Na zijn zwakke prestatie tegen Frankrijk legt Snelders nog eens uit waarom hij zei dat Dembélé ons geen wereldkampioen zou maken.

    ''Niet omdat Dembélé geen goeie voetballer is, hé. Alleen krijgen sommige spelers zoveel superlatieven, terwijl er dingen door de vingers worden gezien. Dembéléis prachtig als voetballer, maar hij beheerst niet de essentie van voetbal op zijn positie. Geen rendement, te lateraal spel, amper dreiging. Een middenvelder om de controle te houden, maar niet meer'', klinkt het kritisch in Het Belang van Limburg.

    Snelders zag dat het dinsdag te snel ging voor Dembélé. ''Martinez had erop gespeculeerd dat de rechtsback Pavard niet zou komen, want Hazard stond daar tegenover. Toen dat wel gebeurde, kwam Dembéléin de problemen. Dat was niet voorzien, en een flankspeler is hij niet.''

    Uiteindelijk had de middenvelder van Tottenham Hotspur ook gewoon een slechte dag. ''Zo zwak heb ik hem nog nooit zien spelen. En omdat wat hij best kan - een bal vasthouden - niet lukte, vielen zijn gebreken des te harder op'', besluit Snelders.

    Plaats een reactie

    Hhti +1004
    donderdag 12 juli 2018 om 08:34
    Snelders, eerst en vooral heeft hij niet op de flank gespeeld maar werd Centraal. Werd verwacht de bal vast te houden maar Deed dit superslecht idd. Ik besluit nog met dat Martinez de fouten heeft gemaakt in deze wedstrijd en vooral GEEN plan B had!!
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    donderdag 12 juli 2018 om 10:05
    wat heeft martinez ermee te zien dat dembele slecht speelde. een top dembele is dag en nacht verschil met deze dembele.
    Vind ik leuk
    Time +101
    donderdag 12 juli 2018 om 10:18
    Klopt. Indien Dembélé op niveau was, zou iedereen zeggen dat het een goede zet was van Martinez. Dat was ook de verwachting, gezien de blijdschap van vele supporters toen de opstelling duidelijk was.
    Helaas had hij een complete offday.
    Vind ik leuk
    strat2 +38
    donderdag 12 juli 2018 om 11:07
    Beste,

    Dembele speelde wel degelijk op de flank, maar hield zijn positie niet. Zijn selectie was zowel voor hem als voor de ploeg een vergiftigd geschenk.

    1) Het is zijn positie niet
    2) Hij stond tegenover ra-
    zendsnelle spelers, ter-
    . wijl hijzelf eerder traag is.
    3) Hij behoort niet tot de beste
    . 11 omdat zijn rendement te
    . laag is.
    In een radio interview voor de wedstrijd hoorde ik Kompanie zeggen, dat het zijn voorstel was om Dembele te laten spelen, en dat Martinez geluisterd had!

    Dit kan nooit een goede reden zijn om een speler op te stellen, en een andere speler te verwijderen, die net een wereldmatch gespeeld heeft.

    Martinez zou overstag gegaan zijn omdat hij er op SPECULEERDE dat de rechtsback van Frankrijk niet zou komen.

    Daarnaast speelt hij Chadli tegen zijn voet uit maar laat hem toch heel de rechterflank afdweilen.

    Dit alleen al zijn twee grove tactische fouten van formaat.
    (hij vond het oa ook absoluut cruciaal om Vermaelen mee te nemen voor de belangrijke matchen, en draait dan op het moment van de waarheid opeens helemaal zijn kar.)

    Stop aub met Martines op een voetstuk te plaatsen.
    Hij heeft het over het geheel bekeken niet slecht gedaan, maar tegen Frankrijk is hij tactisch zwaar de mist in gegaan. Dat moeten we onder ogen durven te zien, en er onze lessen uit trekken maar het EK 2020 toe, als we daar voor het hoogste willen gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:08]
    Vind ik leuk
    Patfey +4368
    donderdag 12 juli 2018 om 19:04
    Wie had net een wereldmatch gespeeld?
    Vind ik leuk
    dakcota +4148
    donderdag 12 juli 2018 om 19:39
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    Dat deed Dembele al toen Gent in Wembley tegen Tottenham speelde: veel te lateraal, zeer weinig diepgang...Hij kan wel goed een bal houden(tegen Frankrijk net niet) , maar doet er veel te weinig mee.Echt de zwakste schakel in de ploeg. Kent ook weinig verbetenheid, grinta,doorzettingsvermogen. Jammer....
    Vind ik leuk
    Ronnymo +76
    donderdag 12 juli 2018 om 11:23
    Snelders , vooral gij moet dat zeggen !!!
    Vind ik leuk
    Obelgix +121
    donderdag 12 juli 2018 om 11:27
    De zwarte piet naar Dembele doorschuiven vind ik heel gemakkelijk en goedkoop van Snelders. Kompany lag in de 1ste helft ook paar keer aan basis van dom balverlies, maar daar durft hij niks over zeggen. Lukaku herviel weer in oude gewoontes, en maakte niks klaar, opnieuw geen woord daarover. De fransen werden verdedigend redelijk goed opgevangen, en Dembele hield Giroud zelfs van de 2-0 na dat fantastisch hakje van Mbappé, wat net zoveel waard is als zelf een goal scoren, opnieuw niemand die dat vermeldt.

    De duivels en Martinez hadden 40 minuten de tijd om een goal te scoren tegen frankrijk na de 1-0, maar konden te weinig gevaar of druk ontwikkelen in de 16 van frankrijk, ondanks dat Hazard zo fantastisch aan het spelen was. En Chadli op rechts kreeg alle ruimte in de 1ste helft, maar deed daar simpelweg te weinig goeds mee. De nederlaag toeschrijven aan een zwakke prestatie van Dembele, neen daar ga ik niet mee akkoord, ook al haalde hij niet het niveau dat iedereen had gehoopt.

    Het (volgens analysten zeer slechte) Argentinie kwam ook op achterstand tegen Frankrijk, en scoorde nadien nog 3 keer, en bijna 4 keer !!! Onder andere door een afstandsschot en een corner. In deze wedstrijd had men een strijder en afstandsknaller als Radja zeer goed kunnen, maar die mocht niet mee wegens niet braaf en slim genoeg.

    Vind ik leuk
    Julien +1043
    donderdag 12 juli 2018 om 13:28
    Hij had een off-day, mede door de ongewone positie die hij moest innemen (en waar hij overigens zelden te bespeuren was). Het was duidelijk dat hij heel veel moeite had om zich in die rol aan te passen. Martinez had hem veel sneller (nog voor de rust) moeten vervangen door Carasco. Dan kon Hazard veel sneller naar binnen knijpen en het de Fransen lastig maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:37]
    Vind ik leuk
    DDT +2654
    donderdag 12 juli 2018 om 13:35
    Oei een waarzegster hier. We spelen zaterdag pas tegen de Engelsen 😂
    Vind ik leuk
    Julien +1043
    donderdag 12 juli 2018 om 13:38
    Bedankt DDT, bij deze gecorrigeerd.
    Vind ik leuk
    DDT +2654
    donderdag 12 juli 2018 om 13:41
    Dembélé was zo slecht nog niet. Heeft nog nuttige dingen gedaan maar kan veel beter. Plots zo hij te lateraal, traag enz. Spelen. Wat een gelul. Over Witsel werd dat ook gezegd. Spelen met Witsel-fellaini-dembele is gewoon een slecht plan.
    Martinez had erop gespeculeerd dat de rechtsback Pavard niet zou komen. Als dat waar is is het om te lachen en kan hij beter met de boot naar Spanje vertrekken. Waarom zou die dat niet doen als de mogelijkheid er is. Als wij met 4 hadden gespeeld konden de Backs misschien voor gevaar zorgen.
    Trouwens wie schrik heeft krijgt meestal slaag.
    Vind ik leuk
    Julien +1043
    donderdag 12 juli 2018 om 14:03
    Gezien hoe laag Hazard soms stond ? En dat was niet om de bal te komen ophalen hé !
    Vind ik leuk
    vampire81 +819
    donderdag 12 juli 2018 om 15:19
    de nederlaag alleen toeschuiven aan dembélé is onterecht, doch is hij hier voor meer dan 90% verantwoordelijk voor, hij speelde een schandalige non-match en had al ten laatste gewisseld moeten worden bij de rust, maar eigenlijk al na een half uur en misschien zelfs nog iets vroeger

    er is inderdaad tegen de fransen tactisch zeer zwaar geblunderd, ik had dit na de match tegen Brazilië niet verwacht aangezien daar net voor een echt goede tactiek werd gekozen

    alle spelers verdienen een grote eer na deze prachtige campagne met één uitzondering zijnde dembélé, die komt dat absoluut geenszins toe, hij verdient eigenlijk van zwaar uitgejouwd te worden

    sommige andere hebben ook geen goed WK gespeeld maar die kwamen nauwelijks (of niet) in het stuk voor voor zover het belangrijk was tenminste hebben ze niks goed noch slecht gedaan maar het was zoiezo beter voor de spelers dat het niet nodig was want anders waren we nog veel verder van huis geweest hadden we daar moeten op rekenen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dembélé krijgt er nog eens flink van langs: ''Beheerst de essentie niet''