Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

    Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

    woensdag 11 juli 2018 om 20:48

    De megatransfer van Cristiano Ronaldo naar Juventus valt niet bij iedereen in goede aarde. Werknemers van een Fiat-fabriek in het Zuid-Italiaanse Melfi gaan van zondag tot dinsdag in staking.

    'Het is onacceptabel. De afgelopen jaren is de arbeiders continu gevraagd om enorme offers te brengen en nu worden ineens miljoenen euro's uitgegeven aan een voetballer', valt te lezen in een statement van de Fiat-werknemers.

    De stakers zijn boos over het feit dat ze al tien jaar geen loonsverhoging hebben gehad, terwijl de inflatie over die jaren nooit is gecompenseerd. Van het salaris van Ronaldo, zo'n dertig miljoen euro, had elke werknemer van het Italiaanse automark 200 honderd euro per maand extra kunnen krijgen.

    'Is het terecht dat een iemand bakken met geld gaat verdienen, terwijl duizenden families het midden van de maand niet eens halen?', vragen de Fiat-werknemers zich af. Het Italiaanse automark is voor ongeveer dertig procent in handen van de familie Agnelli, die ook grootaandeelhouder is van Juventus.

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 20:50
    Helaas zit het voetbal wereldje zo in een
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:52
    Dat is nu eenmaal de markteconomie . Veel vraag naar Ronaldo en maar 1 aanbod
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:02
    Haha zo kun je het ook noemen 😂😂
    Vind ik leuk
    apes_moel +138
    woensdag 11 juli 2018 om 21:58
    Ik denk dat Ronaldo meer zal opbrengen dan de verkoop van fiats 😄
    Vind ik leuk
    TageMeister +2309
    woensdag 11 juli 2018 om 22:44
    Is zever natuurlijk....
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3990
    donderdag 12 juli 2018 om 00:19
    Marktaandeel van Juventus is bijna 10 procent gestegen. Dus dat geld hebben ze al terug. Hoe staat het met marktaandeel van Fiat?
    Mss wat beter nadenken
    Vind ik leuk
    Hhti +1004
    donderdag 12 juli 2018 om 00:26
    Meer dan terecht, deze overbetaalde voetballers zouden zich allen moeten schamen. Dit terwijl een triatlon atleet duizend keer meer afziet en nog bijna zelf zijn reis moet betalen om deel te nemen aan belangrijke buitenlandse wedstrijden!! Vooral de FIFA bonzen moeten op eigen borst kloppen maar zijt gerust ze genieten mee in deze graaisport!! Schandalig!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 00:27]
    Vind ik leuk
    TageMeister +2309
    donderdag 12 juli 2018 om 05:55
    Een arbeider werkte ook harder(fysiek) als een Dr. Maar den Dr. Verdiend meer...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3990
    zaterdag 14 juli 2018 om 13:17
    Voor elke wedstrijd in triatlon staan ook bijna 1 miljard mensen op de wereld te springen om het te zien. Oh nee toch niet.
    Ik vind deze discussie zo onnozel. De reden waarom er veel geld in voetbal is is omdat er veel mensen veel geld over hebben om er naar te kijken. Of voor merchandising. Meer als in eender welke sport. Dus is het logisch dat die meer verdienen. Ronaldo kost inderdaad extreem geld. Maar die brengt ook enorm veel geld op. Aan shirtverkoop alleen gaat hij Juventus geld opbrengen. En dan heb ik het nog niet over de marktwaarde van Juventus die de hoogte in schiet. Tien procent gestegen op 800 miljoen. Dat wil zeggen rond de 80 miljoen meer waarde voor de club. Dat was vanaf dag 1 dat Ronaldo tekende. Dus bijna 80 procent terugverdiend in 1 minuut...
    Dat is dus de markt die aan het werk is. Vind ik dat mooi? Nee. Logisch? Ja.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +616
    donderdag 12 juli 2018 om 01:11
    Real word de eerste 20jaar geen kampioen meer zonder CR7
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3990
    zaterdag 14 juli 2018 om 13:24
    MET Ronaldo ook maar 2 op 9 jaar.
    Ronaldo scoort idd veel. Maar merendeel van de goals vallen na 1 baltoets. Dus de actie word gemaakt door anderen. Zolang die er zijn zie ik geen problemen. Ergens vrees ik als Barcelona supporter dat Madrid veel minder voorspelbaar gaat worden zonder Ronaldo. Nu je moet wel gericht vervangen. Met Rodrigo kom je er niet.
    Het is voor Ronaldo te hopen dat hij bij Juventus ook zo een aanvoer krijgt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'