Franstalige pers maakt één Duivel helemaal af: 'Verloren zieltje in het team'

    Franstalige pers maakt één Duivel helemaal af: 'Verloren zieltje in het team'

    woensdag 11 juli 2018 om 17:54

    Mousa Dembélé kreeg dinsdagavond een basisplaats in de halve finale tegen Frankrijk, maar viel helemaal door de mand. De middenvelder van Tottenham Hotspur kreeg heel wat kritiek en moet het ook ontgelden in de Franstalige pers.

    "Hij heeft de Belgische defensie bij herhaling in gevaar gebracht door zijn balverlies. En in de eerste helft ontsnapte hij als bij wonder ook aan een gele kaart", schrijft Le Soir. "Met deze keuze heeft de magie van Martinez niet gewerkt. Fellaini en Chadli tegen Japan inbrengen was een gouden zet. Dembélé opstellen naast Witsel en Fellaini helemaal niet."

    Volgens L’Avenir moet bondscoach Roberto Martinez veel spijt hebben van zijn beslissing om Dembélé in de basis te droppen. "Hij was na de match tegen Engeland voor de tweede keer titularis op dit WK en was echt wel een verloren zieltje in het team", schrijft de krant. "Balverlies, belachelijke fouten, slechte dribbels. Kortom: een enorme ontgoocheling."

    Plaats een reactie

    ScheveStek +596
    woensdag 11 juli 2018 om 17:56
    Allemaal Nainggolan zijn schuld 😁
    Vind ik leuk
    SD +6114
    woensdag 11 juli 2018 om 18:12
    Dembele was inderdaad heel bleekjes. Maar er waren ook andere spelers die niet echt "present" gaven. Lukaku deed mij denken aan een losgelaten stier in de straten van Pamplona: veel lopen zonder zijn kop erbij te houden. Anderszijds was het snel duidelijk dat wie het eerste scoorde de beste kansen had om te winnen. Het geluk lachtte de Fransen toe.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:36
    SD dat was me.ook opgevallen wss elke Belg maar wat zou je dan doen munier mag niet mee doen carrasco dan? Vind ik maar niks persoonlijk vermalen dan maar?wat vinden jullie?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:38
    Diegene die eerst scoorde zou een groot voordeel hebben om te winnen, klopt helemaal gezien de sterkte van de teams. Zowel België als Frankrijk zouden terugplooien om dan bij balverlies van de tegenstander snel uit te breken. Dembele is een goede speler, maar gisteren totaal onherkenbaar. Martinez heeft goede dingen gedaan, maar zijn ploeg gisteren vond ik maar niets. Welk idee zat erachter? Ik denk dat het zijn bedeoeling geweest moet zijn om met voorzetten Fellaini te bereiken. Ik kan anders niet begrijpen dat Fellaini zo hoog stond. Maar daar zie ik hem niet graag bezig, Fellaini is geen spits. Ik zou toch - ook al ben ik er geen fan van - Carrasco op links gezet hebben. Dan speel je terug met 2 wingbacks. Dat systeem kennen ze allemaal, Hazard zou meer steun gekregen hebben. Dan zet je ofwel de ploeg die Brazilië over de knie gelegd heeft, met Carrasco op links en Chadli als vervanger van Meunier en wijzig je amper iets. Als je Neymar zo kan afstoppen, Mbappé dan ook. Ofwel speel je zoals we al meer gedaan hebben zonder Fellaini, maar met Mertens. Je zag direct de meerwaarde van Mertens bij zijn invalbeurt.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:42
    Iedereenanalist ik begrijp zekers je uitleg en persoonlijk zou ik ook zo beginnen en Mertens als super sub
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:45
    Great minds think alike.... ;-)
    Nu was het een soep op het veld, ze vonden elkaar niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:51
    Zo is dat leuk om te zien dat er nog bezig zijn met het letten op het spel en niet de zaag uit te hangen good Job bro😊👍
    Vind ik leuk
    Wim1966 +582
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Lukaku, veel lopen? Dat betwijfel ik heel sterk. Ik zou die cijfers wel eens willen zien tov de andere spelers.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12259
    woensdag 11 juli 2018 om 19:14
    De Waalse pers.. Die vinden enkel Witsel en Fellaini goed. Die zouden zelfs JF Gillet nog opstellen..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:46
    Er moest weer íemand met deze comment komen... Wordt vermoeiend za.
    Telkens als de media aan de andere kant van de taalgrens iets durft te zeggen over 'ene van hier', dan is da zogezegd nie op de man spelen maar op de gemeenschap?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12259
    donderdag 12 juli 2018 om 09:10
    Absoluut niet, maar in dat geval wel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:56
    What makes you think so?
    Ik zeg: vastgeroeste oordelen.
    Jammer, dacht da da alleen bij flaminganten zo was.
    Vind ik leuk
    Hierulf +255
    woensdag 11 juli 2018 om 21:28
    Frankrijk bracht een soort vernietigende voetbal, zo simpel is het. Deze team is een spook, niet mooi te zien maar wel efficient
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:37
    overschatte speler
    Vind ik leuk
    Hhti +1003
    donderdag 12 juli 2018 om 00:38
    Nog een vraag is waarom men Lukaku niet durfde te vervangen?? Heeft niets betekend de ganse wedstrijd en toch mag hij blijven staan. Zelfs Fellaini had tegen Frankrijk een betere spits geweest dan Lukaku!! Iedereen heeft recht om.een slechte wedstrijd te spelen,maar durf dan ook de speler te vervangen!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Franstalige pers maakt één Duivel helemaal af: 'Verloren zieltje in het team'