Franstalige pers maakt één Duivel helemaal af: 'Verloren zieltje in het team'

Franstalige pers maakt één Duivel helemaal af: 'Verloren zieltje in het team'

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 17:54wo 11-07-2018 om 17:54

Mousa Dembélé kreeg dinsdagavond een basisplaats in de halve finale tegen Frankrijk, maar viel helemaal door de mand. De middenvelder van Tottenham Hotspur kreeg heel wat kritiek en moet het ook ontgelden in de Franstalige pers.

"Hij heeft de Belgische defensie bij herhaling in gevaar gebracht door zijn balverlies. En in de eerste helft ontsnapte hij als bij wonder ook aan een gele kaart", schrijft Le Soir. "Met deze keuze heeft de magie van Martinez niet gewerkt. Fellaini en Chadli tegen Japan inbrengen was een gouden zet. Dembélé opstellen naast Witsel en Fellaini helemaal niet."

Volgens L’Avenir moet bondscoach Roberto Martinez veel spijt hebben van zijn beslissing om Dembélé in de basis te droppen. "Hij was na de match tegen Engeland voor de tweede keer titularis op dit WK en was echt wel een verloren zieltje in het team", schrijft de krant. "Balverlies, belachelijke fouten, slechte dribbels. Kortom: een enorme ontgoocheling."

Plaats een reactie

ScheveStek +1892
woensdag 11 juli 2018 om 17:56
Allemaal Nainggolan zijn schuld 😁
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18534
woensdag 11 juli 2018 om 19:14
De Waalse pers.. Die vinden enkel Witsel en Fellaini goed. Die zouden zelfs JF Gillet nog opstellen..
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 22:46
Er moest weer íemand met deze comment komen... Wordt vermoeiend za.
Telkens als de media aan de andere kant van de taalgrens iets durft te zeggen over 'ene van hier', dan is da zogezegd nie op de man spelen maar op de gemeenschap?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18534
donderdag 12 juli 2018 om 09:10
Absoluut niet, maar in dat geval wel :)
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 12:56
What makes you think so?
Ik zeg: vastgeroeste oordelen.
Jammer, dacht da da alleen bij flaminganten zo was.
Vind ik leuk
Hierulf +1811
woensdag 11 juli 2018 om 21:28
Frankrijk bracht een soort vernietigende voetbal, zo simpel is het. Deze team is een spook, niet mooi te zien maar wel efficient
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 00:37
overschatte speler
Vind ik leuk
Hhti +1589
donderdag 12 juli 2018 om 00:38
Nog een vraag is waarom men Lukaku niet durfde te vervangen?? Heeft niets betekend de ganse wedstrijd en toch mag hij blijven staan. Zelfs Fellaini had tegen Frankrijk een betere spits geweest dan Lukaku!! Iedereen heeft recht om.een slechte wedstrijd te spelen,maar durf dan ook de speler te vervangen!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws