Ex-bondscoach Frankrijk geeft Courtois de volle laag: ''Domme reactie''

    Ex-bondscoach Frankrijk geeft Courtois de volle laag: ''Domme reactie''

    woensdag 11 juli 2018 om 14:26

    Thibaut Courtois liet na de match tegen Frankrijk zijn hart spreken en omschreef Les Bleus als een ''anti-voetbalploeg''. Die woorden schoten in het verkeerde keelgat bij Raymond Domenech, voormalig bondscoach van de Fransen.

    "Het zijn altijd dezelfde domme reacties van ploegen die verloren hebben", trekt Domenech van leer bij Europe 1. "Want zij hebben niet gedaan wat ze moesten doen tegen een ploeg die op die manier speelt. Als je al ruimte moet beginnen laten opdat zij zouden kunnen scoren... Ik begrijp die houding niet. Elk speelt met zijn middelen en ook in functie van de kwaliteiten van de tegenstander.''

    "Het is niet echt sportief om de tegenstander te bekritiseren wanneer je verloren hebt. Als je verliest, is het omdat je niet gedaan hebt wat je moest doen. Frankrijk heeft gedaan wat nodig was om de Belgen in bedwang te houden. In de eerste 20 minuten brachten ze ons zeker in de problemen, maar we zijn daarmee goed omgegaan. Zij spelen de match voor de derde plaats. En wij spelen de finale'', besluit Domenech met een sneer.

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 14:32
    En wij worden de beste ploeg genoemd en geroemd door heel Europa en jullie niet 😂
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9229
    woensdag 11 juli 2018 om 14:34
    Zij worden straks wereldkampioen en wij niet! Jammer maar de bittere waarheid!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:38
    Dat is jammer genoeg waar maar eerlijk we mogen niet klagen we zijn maar België en we komen als je onze geschiedenis bekijkt toch van ver denk ik
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9229
    woensdag 11 juli 2018 om 14:48
    Dat is zo! Maar het maakt de teleurstelling niet dragelijker! Op dit moment toch niet..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    woensdag 11 juli 2018 om 14:41
    Dan nog liever Engeland
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9229
    woensdag 11 juli 2018 om 14:50
    Ik heb gezworen om niet te supporteren voor die saaie engelsen...maar straks wordt het misschien kiezen tussen pest en cholera
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13968
    woensdag 11 juli 2018 om 16:31
    Deze pronostiek komt toch steeds dichterbij voor Engeland:

    https://i.imgur.com/SlSLUfM.png

    Mijn droomfinale voor het WK was eigenlijk België - Kroatië, omdat 't toch twee teams zijn met een generatie van moeten. Het zal de troostfinale worden vrees ik en daar zal beter gevoetbald worden dan in de finale zelf.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:27
    Frankrijk was gewoon beter hoor.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13968
    donderdag 12 juli 2018 om 21:46
    Echt niet. België was sterker in de eerste helft. De kansen van Hazard en Alderweireld gaan e 8/10 keer in. Komt België daar op voorsprong, dan zit Frankrijk serieus in de shit voor de rest van die match.

    Want Pavard zag sterretjes tegen Hazard en Chadli had in die eerste helft vaak ook een boulevard. Alleen is rechtsvoor spelen verre van zijn ding. Daar had Frankrijk 't geluk.

    Buiten die kans van Pavard, was Frankrijk aanvallend nergens in die eerste helft. Want Giroud is een prutser.

    De tweede helft valt die goal na 10 minuten en dan moest België wel komen en die ruimtes laten en zelfs dan nog deden ze er bij Frankrijk bitter weinig mee. Pavard hoefde geen schrik te hebben vanaf dat moment, want Pogba moest Hazard zo ver mogelijk wegduwen van de Franse goal. Zodat zijn acties er sowieso niet meer door kwamen aangezien de afstand en het aantal man te groot werd om te dribbelen. En aangezien Lukaku en De bruyne niet thuis gaven, was daarmee 't grootste gevaar geneutraliseerd. Met Mertens kwam er dan wel nog even diepgang, maar had dan ook alleen maar Fellaini om aan te spelen in de zestien. En op dat vlak was het inderdaad dan veel te weinig. Maar Frankrijk was niet beter.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 21:58
    Toch wel, maar ik begrijp je teleurstelling. De wereld buiten België is zonder emotie over de Belgen. Ze worden zeker niet genoemd als beste ploeg of zo. Daarvoor hadden ze echt al veel te veel geluk opgebruikt tegen Brazilië.

    Als ik een ding heb geleerd van een Belg (Rick de Saedeleer), dan is het het volgende: als de koe een kat was, dan kon je hem voor de open haard melken... Je koopt er dus niks voor. België begon sterk, kreeg kansen, maar dan moet je wel voorbij de keeper schieten heb ik geleerd. Toen ze uitgeraasd waren na een kwartiertje kwam er rust in het spel van Frankrijk. Uitgekookt hebben ze hun moment afgewacht. Het is dat die Giroud een klompenkapper eerste klas is, anders was het helemaal een nare avond geworden voor België, maar het was voelbaar dat de Fransen heersten en wachtten tot het moment dat ze konden toeslaan. Vroeg of laat ging de goal vallen. Die viel ook. Daarna smeten de Fransen de deur dicht en waren de Belgen totaal onmachtig in het laten keren van de wedstrijd. Wat tegen een stelletje Japanners in extremis nog lukte, doordat die Aziaten als randdebielen naar voren gingen in de laatste minuten, daar gebruikte een uitgekookt Frankrijk zijn hersens. Ze lieten de Belgen de bal in de wetenschap dat ze er toch niks mee gingen uitrichten. Dat bleek ook. Dan ben je gewoon beter hoor...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13968
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:09
    Die teleurstelling valt dik mee hoor. Want ik ben namelijk meer Italiaan dan Belg. Mijn teleurstelling was dus meer dat Gigi, Giorgio, Barzagli en De Rossi hun laatste WK moesten missen.

    Je zegt dat alleen België zichzelf roemde, maar dan heb je duidelijk de buitenlandse en zelfs binnenlandse (Nederlandse) media niet gevolgd het afgelopen WK. Of misschien eerder gelezen wat je graag wou lezen? Om een WK te winnen heb je bovendien het nodige geluk nodig, want er spelen namelijk veel meer factoren mee met het spelletje dan voetbalkwaliteiten.

    Trouwens alsof het Nederlandse elftal zo fantastisch voetbal heeft gespeeld in 2010 en 2014? Dat was daar ook allemaal niet peis en vree en met de vingers in de neus. Nipt voorbij Australië, met een penalty in de laatste minuut voorbij Mexico, de keeperswissel die goed uitpakt. Dus om de Belgen dan van veel te veel geluk te door stempelen, is gewoon kort door de bocht.

    Je argument kan trouwens ook volledig tegen je gecounterd worden, want de Belgen maakten hun kansen wel af ten opzichte van Brazilië en Japan. Maar als het dan Giroud is die de kansen mist, moet België van geluk spreken? Of geldt je uitspraak van "maar dan moet je wel voorbij de keeper schieten heb ik geleerd" alleen maar voor de Belgen dan volgens jou? Want zo laat je het duidelijk uitschijnen..

    Als je trouwens vindt dat Frankrijk beter gevoetbald heeft door een dubbele muur in te planten, dan vraag ik me af of je wel voor de juiste club supportert. Want hoe Frankrijk speelde is net als hoe PSV speelde dit seizoen. Schijtbakkenvoetbal zoals Verbeek het zo mooi zei. Of Manchester United.. die Ajax op die manier de Europa League beker afsnoepte.. En begrijp me niet verkeerd, van mij mag Frankrijk of eender wie zo spelen. Uiteindelijk moet België naar zichzelf kijken in die wedstrijd. Maar om Frankrijk de betere ploeg te gaan noemen, neen dat niet.

    Maar nu om even te reageren op waarom je hier echt bent. Want ik heb eens twee minuten gezocht naar je op de blauwe VP en daar kwam ik het volgende al snel tegen:

    "Belgie zal er nooit achter komen wat het behalen van een WK finale inhoudt. Vind ik leuk."

    "Ik heb een feessie gevierd, want de gunfactor was nul. Waarom hen iets gunnen wat ze ons ook nooit gunden?"

    Dus je bent hierin uiteindelijk veel minder objectief als ikzelf. Je komt hier met een dubbele agenda en dat is namelijk leedvermaak hebben. En van mij mag je hoor, maar het is eerlijk gezegd een beetje aan de zielige kant dat je een volledige topic vol met denigrerende reacties komt neerschrijven om de zucht van frustraties van de afgelopen weken er eindelijk te kunnen uitschrijven. Want toen België won de afgelopen weken, waar was je dan hier op de rode VP? Ja juist, niet. Dan had je nog gelukkig de blauwe VP om samen met je vrienden - die ook de winstmatchen van België ervoeren als een "kick in the nutsack" - België helemaal af te zeiken.

    Ik zou zeggen, als je je enkel daarvoor geroepen voelt om hier je mening op te komen spuien. Dan blijf je beter bij de Nederlandse VP.

    Gelukkig zijn er nog veel Nederlanders - en tevens Ajax fans - waarmee ik bevriend ben en die er neutraal instaan en een volwassen discours kunnen voeren hierover.

    Voor de rest wens ik je succes met Ajax en hopelijk mogen ze komend seizoen die schaal in de lucht steken met knap voetbal zoals onder Peter Bosz. En mag Nederland er ook weer bij zijn - samen met Italië liefst - op de komende grote tornooien.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    vrijdag 13 juli 2018 om 20:01
    Jezus man.

    En dan zeker zeggen dat Hollanders veel lullen...

    Het was matig toen het erop aankwam. De beste won met een dodelijke efficiëntie. Het kenmerk van toppers.
    Vind ik leuk
    Regiwitt +184
    woensdag 11 juli 2018 om 15:41
    Waar wij dé kans op WK-winst tegen lieten liggen,Januzaj moest zijn schot hoog in de tribune kieperen, ik weet dat gevraagd was om geel te pakken aan enkele niet-A-ploeg-spelers, 0-0 had altijd volstaan, het toont dat de intentie altijd was om minder (of niet) te reizen en de 'rechterhelft' te verkiezen.
    Vind ik leuk
    Obelgix +123
    woensdag 11 juli 2018 om 20:47
    Als Belgie-Engeland 0-0 was geweest, dan was de kans groot dat de finale Brazilie-België was geweest. België als sterkste ploeg aan de rechterkant, en Brazilië als sterkste ploeg aan de linkerkant. Maar neen, januzaj en zijn volgelingen wilden zo nodig aan de linkerkant strijden.
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    donderdag 12 juli 2018 om 13:35
    Top van Adnan ! Altijd spelen om te winnen !!!! Moest hen nadien overkomen wat nu de Engelsen overkomen lachten ze in heel de wereld met " die domme Belgen " !
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:29
    Doen we toch wel hoor.

    Vergeet niet dat jullie heel veel moeite hadden tegen het matige Japan en dat nog eens zoveel geluk hebben als tegen Brazilië onmogelijk is.

    Verliezen en dan toch een grote muil hebben... jullie lijken voorwaar wel Hollanders.

    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 11 juli 2018 om 14:39
    Maar als zij zondag winnen staat dat binnen 100 jaar nog op de tabellen. Dat wij de beste ploeg genoemd worden is binnen een paar weken al vergeten als het al zo lang duurt.
    Hij heeft gelijk. We hebben hun spel niet kunnen ontwrichten. Match mocht nog een uur langer duren, bij 0-1 was het over en uit. Ze moesten maar 1 speler afstoppen en dat deden ze met verve.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:31
    Jullie waren en zijn beslist niet de beste ploeg.

    Brazilië was beter in en Frankrijk ook.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:26
    Hahaha, door alle Belgen in heel Europa vermoed ik...
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +538
    woensdag 11 juli 2018 om 14:38
    Ik moet hem gelijk geven. We moeten ze niet gaan verwijten dat ze niet wilden spelen zoals Brazilië. Tegenover die defensieve speelstijl hadden wij exact dezelfde stijl moeten gebruiken en net als hen rekenen op counter en stilstaande fasen.

    Zou wel draak van een wedstrijd worden. Maar enkel het resultaat telt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6119
    woensdag 11 juli 2018 om 14:39
    "Elk speelt met zijn middelen en ook in functie van de kwaliteiten van de tegenstander."
    Met Mbappé, Giroud en Griezman kan je idd niet aanvallend te spelen -_-

    Alvorens commentaar te geven: dit is geen sneer naar de spelwijze van de Fransen ;-)
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    woensdag 11 juli 2018 om 14:45
    Frankrijk heeft gespeeld zoals alle kleine ploegen die schrik hebben van de kwaliteiten van de tegenstander ... omdat zij daar zelfs niets kunnen tegenover stellen. Frankrijk met zijn top spelers hoeft dit helemaal niet.
    Raar dat sommigen dit tactiek noemen, toen Weiler bij Anderlecht zo speelde was het een schande ...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 11 juli 2018 om 14:58
    De Franse coach heeft het na de match toch gezegd : geef de Belgen ruimte en je wordt afgemaakt. Zijn manier van spelen was dus niet de mooiste maar wel de juiste.
    Frankrijk had ondanks zijn afbraakvoetbal wel minstens evenveel doelrijpe kansen als de RD.
    Onze topspelers maken onder welke trainer ze ook spelen toch steeds te veel de fout breivoetbal te spelen.
    Zelfs toen er maar 2 minuten meer te spelen was werd er geen enkele bal in de box gegooid.
    Vind ik leuk
    DDT +3205
    woensdag 11 juli 2018 om 15:55
    Klopt, ze hebben stappen gezet maar tegen Frankrijk zag toch een aantal oude gewoontes. Ik had de indruk dat het mentaal ook op was, 30minuten moedeloosheid op het einde
    Vind ik leuk
    Pierke79 +313
    woensdag 11 juli 2018 om 21:05
    Ik denk inderdaad ook dat Frankrijk met deze spelers op een heel andere manier kan voetballen en ook zo de finale hadden kunnen bereiken maar dan met attractief voetbal.
    Vind ik leuk
    DDT +3205
    woensdag 11 juli 2018 om 14:55
    "Domme nek" zou beter ook zwijgen
    Vind ik leuk
    CZNK +238
    woensdag 11 juli 2018 om 15:06
    Hoe zwaar het klinkt, het klopt wel wat die zegt. België was niet goed genoeg deze wedstrijd en het is nu eenmaal zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:10
    De belgen hebben 100jaar op die defensieve manier gespeeld.
    Enkel de winst telt.
    Losers always whine about their best ,winners go home and fuck the promqueen !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14308
    woensdag 11 juli 2018 om 15:27
    Nee Domenech, Frankrijk speelde juist NIET volgens zijn kwaliteiten. En ja ze staan in de finale, maar iedereen - op de Fransen na - zal hen (indien ze het WK winnen) blijven herinneren als de ‘lelijkste winnaar’ aller tijden.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:34
    Nee, alleen de Belgen denken zo, maar vergeten dat zij zelf lelijk wonnen van Brazil.

    Heel de wereld ziet de opkomst van het nieuwe wonderkind uit Frankrijk in een team dat gewoon ongelofelijk goed en leep speelt.

    Maar goed, ik begrijp dat verliezen niet leuk is. Maar ik zou er vrede mee hebben. Ze waren immers beter, net als de Brazilianen. Het blijft geen kermis...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Xytox +970
    woensdag 11 juli 2018 om 15:35
    Dit is op vele momenten het WK van het anti-voetbal geweest, dus welke ploeg is er dan beter om op dit WK de finale te spelen dan de Fransen!? Wat ze niet beseffen, of zich gewoon niet aantrekken, is dat ze langzaam het voetbal kapot maken met hun 'organisatie' boven alles.
    Eerlijk, welke neutrale supporter gaat er zondag nog 90 min van zijn tijd verspillen door naar deze ploeg te kijken?
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 11 juli 2018 om 17:40
    Iedereen zal kijken. Eerlijk, ik kan wel genieten van bepaalde spelers. Het is niet omdat ze ons klopten dat Mbappe, Griesman, Pogba en anderen niet kunnen shotten.
    We moeten trouwens niet overdrijven. Hoe werd Duitsland al een paar keer wereldkampioen ?
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    donderdag 12 juli 2018 om 13:38
    Duitsland onder Beckenbauer was walgelijk . Scoorden in laatste 300 minuten geen enkel gewoon doelpunt . Enkel cadeau penaltys en vrijschoppen. Portugal 2 jaar geleden .... Weinig tornooien waar beste ploeg wint .
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:41
    De beste ploegen op dit WK waren Frankrijk en Brazilië. Misschien zuur voor je, maar Portugal was twee jaar terug gewoon de beste en liet zich niet naar huis sturen door een stelletje eenvoudige houthakkers uit Wales....


    En nee, België was zeker niet de beste. Zwaar overroepen gezelschap.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:36
    Och, de wereld heeft alleen maar dergelijke herinneringen uit het verleden aan de Rode Duivels. Als een volkje nu eens zijn mond moet houden, dan zijn het wel de Belgen.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    woensdag 11 juli 2018 om 15:37
    Hopelijk wordt Engeland wereldkampioen en niet die arrogante fransen.
    Football's coming home
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    donderdag 12 juli 2018 om 13:39
    Toch niet !!! Hopelijk nog een afstraffing zaterdag !
    Vind ik leuk
    Baldr +0
    woensdag 11 juli 2018 om 16:04
    Er is maar 1 rechtzetting... Wanneer Engeland wereldkampioen wordt, is er maar 1 ploeg die tegen de wereldkampioen gewonnen heeft.... Belgie... het zijn dan altijd dezelfde dommeriken die victorie kraaien.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    …. maar zelfs dat niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:07
    Als de Fransen moeten spelen tegen Engeland zal er geen k***e te zien zijn . Spelen beide lelijk voetbal
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:43
    Net als België in het verleden en tegen Brazilië dus.
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1064
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    De meeste voetbal"fans" weten niet eens meer wat de match was in 2014 voor de 3e plaats, nochtans een topaffiche Nederland 3-0 Brazilië, maar dat weet niemand want het is niet belangrijk.
    Vind ik leuk
    Rdken +392
    woensdag 11 juli 2018 om 16:31
    Onzin. Als belg moet ge de wedstrijd van zaterdsg sltijd herinneren.
    We mogen trots zijn dat er de hslve finale hebben bereikt!
    En wat januzaj betreft, ik sprong in de.lucht toen hij scoorde.
    Als ge meedoet aan een wk moet ge willen winnen!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:44
    Inderdaad. Deze Engeland-België gaat wederom nergens om.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:52
    Idd laf courtois zijn reactie, zou beter moeten weten. Hij heeft zelf bij atletico gespeeld hanteren het zelfde tactiek. En nu is het opeens anti voetbal. Proficiat france 🥖🐓
    Vind ik leuk
    Pierke79 +313
    woensdag 11 juli 2018 om 20:56
    De Fransen mogen inderdaad de finale schaken...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:22
    Laf voetbal van les blues.
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 20:46
    Waar een vinger wijst naar een ander, wijzen er in de regel drie naar uzelf.....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 07:06
    Frankrijk kent geen fair play ik hoop dat ze worden afgemaakt zondag en dat Kroatië wint.courtois heeft gelijk
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    donderdag 12 juli 2018 om 22:32
    Als een volkje eens heel erg zijn mond moet houden, dan zijn het de Belgen wel. Laf voetbal is sinds mensenheugenis het credo en dat was dit WK eigenlijk niet anders. In de enige wedstrijden die moeilijk waren was België de onderliggende partij en was het nauwelijks in staat om het spel te maken. Afwachtend reactievoetbal en een overdosis aan meeval tegen Brazil en onmachtig om het spel te maken tegen Frankrijk toen het nodig was. Als je enkele kansjes niet devieert tot doelpunten, dan moet je ervoor zorgen dat je meer kansen krijgt. Juist daartoe was België niet in staat. Heel de wereld heeft die onmacht rustig kunnen aanschouwen.


    Voor de rest heeft België mogen genieten. Puike winst tegen hoogvliegers Pananma, Tunesië en Japan en een zege tegen Engeland in een wedstrijd om des keizers baard.... De wereld zal zich de Belgen op dit WK nog lang heugen.....


    Mijn voeten...
    Vind ik leuk
    gothog +454
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:10
    Ok ik ga happen, zoveel reacties en niemand reageert, dat kan ik een gefrustreerde hollander zoals jij niet aandoen... Doet het pijn dat jouw oranje weeral een groot toernooi mist. Wij Belgen stonden wel mooi in de halve finale. En waar stonden jullie? Net zoals Ajax is Oranje in vrije val. Vergane Glorie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:33
    Hahaha hap... 😂

    Ik had het over de Rode Duivels en hun 'road to the final'...

    Jullie gouden generatie is qua prestaties misschien vergelijkbaar met onze slechtste generatie van vijf goede...


    Maar zeg zelf?
    Speelden jullie ook kwalificaties tegen een latere kwartfinalist en finalist?
    Het moet wat geld gekost hebben, maar dan had je ook wat: veruit de simpelste kwalificatie groep die te bedenken was evenals de eenvoudigste poule op dit WK. Dat ziet een blinde nog wel.
    Ik dacht zelfs struisvogels, maar nee.

    Het was een heerlijke avond dinsdag. In zeeuws vlaanderen tot in de kleine uurtjes feest gevierd met bijna allemaal mensen die niks op hebben met de buren. Geweldig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    gothog +454
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:52
    Lol, en ik heb het over de vergane glorie die ajax en nederland zijn. En dan een beetje stoer komen doen. De kwalificatie groep waar jullie inzaten was nu ook niet van dit kaliber dat een goede ploeg zich niet kon plaatsen. Als ik me niet vegis heb je tegen Zweden en Frankrijk 1 schamel punt gepakt op twaalf. In parijs 4-0

    Dat is goed dat je dinsdag gevierd hebt. Wij hebben dit gedaan na de vernederende uitschakelingen van Nederland voor dit WK en het vorige EK (de ploegen die jullie daarvoor tegen kwamen waren nu niet onoverkomelijk). Dus kom nog eens stoer doen als jullie in een halve finale staan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:11
    Hahaha, de druifjes zijn zuur...

    Mooi dat je nog altijd aan Ajax en Oranje denkt. We deden niet eens mee, en sinds wanneer is dit een Holland fansite?


    In zeeuws vlaanderen kent men trouwens de k..mentaliteit van de buren van haver tot gort. Vandaar de enorme vreugde. Weer met lege handen, hahaha.


    PS. Oranje won thuis simpel van Zweden en had uit gewonnen als een glaszuivere goal in de laatste minuut niet was afgekeurd.
    In het vervolg wel je huiswerk goed doen hé...

    Maar goed, we waren er niet bij. We komen volgens goede gewoonte alleen als er iets te halen valt. Een finale bijvoorbeeld. Je zult nooit weten hoe zoiets voelt. Ook het winnen van de CL niet trouwens....
    Vind ik leuk
    gothog +454
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:21
    druiven zuur? helemaal niet fier op de Belgen en hun halve finale, verliezen van frankrijk (met 1-0 tenminste) is niet om beschaamd te zijn, en als hier 1 iemand een kutmentaliteit heeft ben jij het wel. lopen zeiken op de Belgen en nog eens niet mee doen met de grote jongens. Eerst meespelen en dan grote mond opzetten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:24
    Als ik ook maar een Belg had gekend die oprecht ooit de buren wat gunde, dan hadden we er anders tegenaan gekeken.

    Wij waren er niet bij, geeft niet. Maar jullie zijn fier op? Tja, op wat eigenlijk?

    Uitgeschakeld als duiveltjes zonder tanden. Nee, het was niet best tegen Frankrijk toen het erom ging. Brazil alle pech van de wereld. De rest zou zelfs Oranje gewonnen hebben, maar dat ziet elke blinde buiten België ook nog wel...
    Vind ik leuk
    gothog +454
    zaterdag 14 juli 2018 om 00:41
    hier een like, stop nu met bleiten. o ps onze vrienden uit Brussel hebben u gevallen glorie ook op zen plaats gezet.... blijven trainen ... ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:17
    Dajje vrienden hebt in Brussel... Ik kijk geen Belgische TV...

    Hoop niet dat je die achterlijke Mulder en die dikke Rotterdammer bedoelt met vrienden, want die nemen we binnenkort het Nederlandse paspoort af. De Mos mag je ook houden. Slijmballen eerste klas die exact weten hoe ze hem erin moeten draaien bij die domme Belgen.

    Al gaven ze me een miljoen...
    Vind ik leuk
    gothog +454
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:04
    Neen bedoel Anderlecht , 1-3 en B-elftal van da kuisproduct ook op zen doos
    ... Al u ploegskes verliezen van onze Belgische ploegen, hoe voelt dit ? voetballes krijgen van de Belgen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:32
    Bespottelijke reactie. U mocht winnen van een club die recent nog in een EL finale stond en waar de helft er niet bij was. Maar allez: proficiat menneke.

    Jullie moeten een heel stuk in de vorige eeuw terug om nog een Europese finale te laten noteren.

    Finales is toch niet zo heel erg jullie ding mocht ik deze week waarnemen. Als je na een achterstand niet bij machte bent om het tij te keren ben je het niet waard. Dat gezever over de ref is voor huilbaby's en de Duivels kunnen een hoop leren van die tiener uit de Franse ploeg: dát is een topper.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:20
    Frankrijk heeft anders ook maar gescoord via een hoekschop, voor de rest hebben wij ze ook in bedwang gehouden
    Vind ik leuk
    Jozef +36784
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:17
    Hahaha, is dit de nieuwste Belgenmop?


    België had alle tijd om de achterstand te repareren, maar was als vanouds niet in staat om het spel te maken en onmachtig in het creëeren van kansen. De Fransen vonden het wel prima zo en spaarden zich vast voor de finale...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws