Mourinho zeer negatief over de Rode Duivels: 'Moeten met slecht gevoel naar huis'

    Mourinho zeer negatief over de Rode Duivels: 'Moeten met slecht gevoel naar huis'

    woensdag 11 juli 2018 om 13:49

    José Mourinho is dit wereldkampioen als analist werkzaam voor Russia Today en werd ook na België-Frankrijk om zijn analyse gevraagd. De trainer van Manchester United spaarde de Rode Duivels niet.

    ''Ik denk en vind dat de Belgen naar huis moeten gaan met een slecht gevoel. Ze konden en moesten meer doen'', klonk het kritisch. Eden Hazard was in de ogen van Mourinho de enige die op de afspraak was. ''Hij probeerde echt alles. Maar vele anderen verstopten zich in de laatste 25 minuten. Dat zijn spelers die veel beter kunnen dan dit. Ze waren er vanavond niet op de grote gelegenheid.''

    Mourinho was over de Fransen wel te spreken. ''Frankrijk van zijn kant was goed in de basiselementen van het voetbal: ze verdedigen goed, ze speelden compact. Na die goal controleerden ze. Varane speelde een fantastische wedstrijd. Ik zag ook een goeie Pogba, een héél goeie. Bijzonder volwassen zoals hij speelde. Prima in balbezit en altijd controlerend'', aldus de Portugese oefenmeester.

    Lees ook: Vandenbempt deelt de kritiek op Fransen: 'Negatief, weinig initiatief, afwachtend'

    Plaats een reactie

    agdh +920
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    Ja Mourinho, ik begrijp da gy van het franse voetbal zijt klaar gekomen gisteren
    Vind ik leuk
    Reagens +1541
    woensdag 11 juli 2018 om 14:04
    Het is een harde analyse. Maar in mijn ogen wel correct. En belangrijk naar de toekomst toe.
    Op het einde van het verhaal hebben we 1 belangrijke stap gezet. Namelijk winnen van een grote ploeg als het er om draait. De volgende stap is winnen tegen een verdedigende ploeg met de kwaliteiten om dat te doen.
    Vind ik leuk
    SD +6085
    woensdag 11 juli 2018 om 14:49
    Het spel van de Fransen kon niets anders dan Mourinho bekoren. Hij predikt ook een versterkte verdediging.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:57
    Commentaar geven kan hij wel goed maar als er morgen iemand zegt dat er een plek op zijn kostuum zat gisterenavond zou hij hem voor de rechtbank zetten🙄
    Vind ik leuk
    CZNK +24
    woensdag 11 juli 2018 om 15:10
    Zeer juist wat Mourinho zegt, enkel was Courtois ook weer goed op afspraak. Zonder hem had België er nog 2 rond de oren gekregen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:42
    Zonder lorris hadde wij er 3 kunnen maken frane 1 kans gekregen die courtois moest redde
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:00
    Het is gebeurd en al die theorieën van wat als wat als jongens laat andere zeggen en heb je eigen mening erover geniet nu gwn van de laatste wk match
    Vind ik leuk
    pateken +2800
    woensdag 11 juli 2018 om 16:11
    genieten?? van de Coupe au chocolat of wa?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:14
    Het feit dat we toch nog een match spelen en eerlijk tis ni de finale da we wouden maar eerlijk hoeveel van ons hier hebben de vorige wk halve finale deftig gekeken en met deftig bedoel al wat ouder ik ben ook droeg hoor pateken hier zat meer in maar wij zijn maar België
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    pateken +2800
    woensdag 11 juli 2018 om 16:21
    dit was het MOMENTUM.
    en dat is voorbij....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Dat is Het helaas daar begrijp ik je in meer dan wie dan ook
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:45
    Wat dit was het momentum ??omda mense da zegge ? We hebbe nog een EK een WK en dan nog 2 maal die toernooi van vriendschappelijke wedstrijden , je kan zegge zijn maar vriendschappelijke nee da valt weg en er komt een toernooi dus 3 toernooien op 4 jaar om ons te bewijzen en jullie zegge dit was ons momentum ? Haha zo zie je maar wnr je supporter bent
    Vind ik leuk
    pateken +2800
    donderdag 12 juli 2018 om 12:17
    jouw momentum om verstaanbaar te leren schrijven is duidelijk ook reeds voorbij.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:25
    totaal onterechte commentaar van Mourinhou, kan beter ook zijn kwebbel dicht houden
    Vind ik leuk
    Den Araab +178
    donderdag 12 juli 2018 om 11:07
    Ben ik nu de enigste die vind dat Courtois beter had moeten doen op de kopbal van Umtiti.
    Was hard van dichtbij, maar gaat recht op de keeper; Courtois ligt al half achterover.....
    Blijft hij gewoon staan of maakt hem breed en die bal gaat er nooit in!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mourinho zeer negatief over de Rode Duivels: 'Moeten met slecht gevoel naar huis'