Vandenbempt deelt de kritiek op Fransen: 'Negatief, weinig initiatief, afwachtend'

    Vandenbempt deelt de kritiek op Fransen: 'Negatief, weinig initiatief, afwachtend'

    woensdag 11 juli 2018 om 12:33

    Het sprookje van de Rode Duivels eindigde dinsdagavond met een 1-0 nederlaag tegen Frankrijk. Na afloop werd de Franse zakelijkheid onder meer veroordeeld door Thibaut Courtois die de Fransen een ''anti-voetbalploeg'' noemde. Peter Vandenbempt is het deels eens met deze kritiek.

    ''Ik deel de kritiek op de Franse aanpak: negatief, weinig initiatief, afwachtend, een laag blok'', somt Vandenbempt op in zijn analyse op Sporza. De man van de radio zag echter ook knappe dingen bij Les Bleus. ''Er wordt dan wel voorbijgegaan aan het feit dat ze bij momenten fantastisch waren aan de bal. De manier waarop ze onder druk uitvoetbalden, het technische niveau was adembenemend. Bij momenten tik-tak-voetbal om een tegenaanval op te zetten.''

    Vandenbempt zag dat de Rode Duivels uiteindelijk geen antwoord hadden op de Franse tactiek. ''België heeft vanalles geprobeerd, Martinez heeft een voetballende oplossing gezocht met Mertens en Carrasco. Maar je voelde dat de Fransen geen krimp gaven. Ze kunnen niet alleen geweldig verdedigen, als je hoge ballen gooit kunnen Varane en Umtiti die met gemak wegkoppen, maar ze kunnen er ook nog eens fantastisch uitkomen'', looft Vandenbempt het centrale duo.

    Plaats een reactie

    Zetterberg +9232
    woensdag 11 juli 2018 om 12:53
    Maandag zal Filip troonsafstand doen en terecht de fakkel overdragen aan koning Hazard...zoals het hoort! Maar eerst nog dat brons wegkapen met onbevangen en pleintjes-voetbal!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    Hazard was koning geweest ..... als we de finale hadden gehaald en gewonnen.
    Nu blijft ontgoocheling. Veel dribbels maar dat bracht 0,0 op.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    woensdag 11 juli 2018 om 13:30
    Jouw zakelijk karakter is toch zo romantisch!
    En ja, nu mag je weer schrijven dat je daar niets mee koopt in het voetbal en dat mijn manier van denken niets oplevert...weet je wat? Je hebt gelijk! So?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:04
    Er
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Goaltje +1029
    woensdag 11 juli 2018 om 13:26
    Niemand durft toegeven dat, na de 1-0, de RD in elkaar zakten, er niet meer in geloofden en ronduit slap voetbalden. De rug werd niet gerecht zoals tegen Japan en de wissels waren klungelig. Ook in eigen hart,durven kijken.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    woensdag 11 juli 2018 om 13:31
    Tuurlijk, was eigenlijk een beetje zoals 4 jaar geleden tegen Argentinië, maar Frankrijk speelde zeer volwassen! Lelijk, maar volwassen...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:53
    Frankrijk speelde zoals de vorige generaties Rode Duivels speelden : in egelstelling en loerend op die ene kans.
    Dus al die kritiek is bij het haar getrokken. Onze grote toppers gaven niet de doorslag zoals het zou moeten als ze echte toppers zijn.
    Mijn grote vrees voor decompressie na match tegen Brazilië is jammerlijk waar gebleken.
    Vind ik leuk
    DDT +3212
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    Ik kan je ergens volgen. Ik vond ze na de goal ook heel mak. Maar ze hebben ons toch veel plezier gegeven
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vandenbempt deelt de kritiek op Fransen: 'Negatief, weinig initiatief, afwachtend'