Mbappé: 'Dan wil ik me excuseren bij de Belgen, maar ik sta in de finale'

    Mbappé: 'Dan wil ik me excuseren bij de Belgen, maar ik sta in de finale'

    woensdag 11 juli 2018 om 10:52

    Kylian Mbappé is verschrikkelijk snel en kan verschrikkelijk goed voetballen, maar dinsdag was hij bij momenten ook verschrikkelijk irritant. Het goudhaantje van Frankrijk deed geniepige zaken om tijd te winnen. Na de match excuseerde Mbappé zich daar wel voor.

    Heel wat Belgen hadden moeite met het gedrag van Mbappé. "Ze mogen denken wat ze willen. Als ik de Belgen beledigd heb, dan wil ik me excuseren. Maar ik sta wel in de finale, hé. Dat is wat telt", noteerde Sudinfo uit de mond van de Franse aanvaller.

    "Op het einde van de match hebben we alles moeten geven. Het was zaak om die 1-0 te verdedigen. Dat is misschien niet meteen het leukste, maar het is wel de moeite waard. Het was moeilijk spelen tegen België. Ze hebben in iedere linie grote spelers", stelde Mbappé nog.

    Lees ookAfrekening met 'schijterig' Frankrijk: 'Mbappé nu al irritant'

    Plaats een reactie

    DDT +3045
    woensdag 11 juli 2018 om 11:01
    Volgende CL duel een trap onder zijn kont geven die blaasbaak
    Vind ik leuk
    JanB +5297
    woensdag 11 juli 2018 om 11:13
    Toegegeven; ik denk dat élke speler op dàt moment in zulke wedstrijd maar aan één zaak denkt: 'zo rap mogelijk proberen die eindmeet te bereiken'
    Vind ik leuk
    K1908 +232
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    Tuurlijk, ik heb daar begrip voor. Anderzijds deden wij tegen Brazilië niet zo onnozel. Daar werd met eer gespeeld tot het einde, hoe moeilijk dat ook is. Onze ploeg verdient alle lof!!
    Vind ik leuk
    CZNK +158
    woensdag 11 juli 2018 om 11:14
    Wat een talent! En is nog maar 19 jaar!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    Reagens +1863
    woensdag 11 juli 2018 om 11:17
    En dat is m.i. het grootste probleem van het hedendaagse voetbal.
    Er is geen effectieve manier om onsportief gedrag te bestraffen. En degenen die vandaag staan te huilen dat het niet fair is zijn dezelfden als die morgen zelf eens een verfrissende duik in het gras nemen om seconden af te pakken.
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Nieuwe regel invoeren, tijd winnen in de laatste 10 minuten van een wedstrijd kan met direct rood en met vijf extra speelminuten bestraft worden. Eenvoudig toch?
    Vind ik leuk
    Reagens +1863
    woensdag 11 juli 2018 om 12:05
    Dan ga je ervan uit dat alle situaties zwart/wit zijn. Wat zelden het geval is. De overduidelijke gevallen zoals nu gaan er uit, maar worden vervangen door subtielere technieken.
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 12:10
    Zou er toch al serieus de rem op zetten, in dat geval had Mbappe bijvoorbeeld al zeker rood gehad en zo de finale gemist, dus die zou wel al eens twee kee nagedacht hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:12
    tot dat ene moment dat uw eigen ploeg of land het gaat doen. Dan ben je weer tegen deze regel. Iedere ploeg, land doet dit als het nodig is. Van het hoogste tot laagste niveau. Accepteer het gewoon of ga een andere sport zoeken.
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Geen probleem mee dat deze regel ook voor eigen land wordt toegepast, ze weten waar ze aan beginnen.., komt het voetbal alleen maar ten goede, en dat is waar het om gaat. Tegenwoordig zijn sommige matchen meer een slechte theatervoorstelling dan een voetbalwedstrijd. Er zou ook een soort puntensysteem moeten komen voor scheidsrechters beoordeelt door een jury met een vertegenwoordiger uit elk land met een ranking voor scheidsrechters als gevolg met navenante vergoedingen en toegewezen wedstrijden, dit om het niveau van de scheidsrechters wat op te krikken en hen wat meer te motiveren.
    Vind ik leuk
    K1908 +232
    woensdag 11 juli 2018 om 13:43
    Wij niet tegen Brazilië... Het is gewoon laf en hoort niet,
    Wanneer je de mindere ploeg bent en op een diefje iets realiseert (Saudi Arabie tegen Frankrijk ofzo) kan ik het nog enigszins begrijpen. Maar met de spelers die Frankrijk heeft zoiets flikken vind ik beneden alle peil....
    Vind ik leuk
    agdh +1319
    woensdag 11 juli 2018 om 11:18
    Als ik opt veld stond toen de Mbappé begon weg te dribbelen toen het ingooi was voor Belgie had ik een Fin de carriere tackel gesmeten en de ref bedankt voor de rode kaart! Nog maar 19 en toch al moeten stoppen me shotten, er lopen al genoeg clown's en ballerina's rond die deze prachtige sport belachelijk maken
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1545
    woensdag 11 juli 2018 om 11:22
    Witsel had misschien een keertje over de bal moeten tackelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:36
    En iemand een been breken mag dan wel??
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 11:43
    Los van het feit dat we moeten kunnen toegeven dat we niet goed genoeg waren gisteren en vooral daardoor de finale niet bereikten wil ik toch kwijt dat het pijn doet aan de ogen dat een kereltje met zo een talent op 19 jaar zich al op zo een negatieve manier laat opmerken. Want wat wordt er nu onthouden van deze? Dat is hoe irritant hij zich gedroeg in de halve finale, niet zijn voetballende kwaliteiten daarin. Begint een beetje te veel op Neymar te lijken, heeft er duidelijk veel van opgestoken en niet op voetballend vlak. Na training oefenen ze waarschijnlijk samen het theatraal over het veld rollen en irritant gedrag nog uurtje na op het trainingsveld van PSG. Een echte topper is niet alleen groots in zijn voetbalkunnen maar ook in zijn gedrag op en naast het veld, en daarin is voor mij de Messi de allergrootste aller tijden. Zal nooit fan van Mbappe of Neymar worden, gedragen zich als twee verwende kleuters met gedragsstoornissen op het veld. Gisteren heeft de beste ploeg waardig en sportief verloren tegen een onsportief Frankrijk dat voor alles behalve voetballen op het veld kwam. Het ironische is dat het WK voetbal 2018 waarschijnlijk zal gewonnen worden door een ploeg die op dit WK enkel antivoetbal speelde. Voor mij zijn het Les grands Belges et les petits Français, na gisteren is dat wel zeker. En als ze het wk winnen zullen het des petits Champions zijn.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    woensdag 11 juli 2018 om 12:01
    Ik ben 't voor 't grootste deel eens met je. Zo denk ik er ook over. Alleen hebben Neymar en Mbappé een hekel aan elkaar:

    http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5939095/Kylian-Mbappes-mum-holds-concerns-treatment-son-PSG-team-mates-Neymar-Dani-Alves.html
    Vind ik leuk
    Mario_ +1643
    woensdag 11 juli 2018 om 12:09
    En Neymar heeft buiten zijn geduik ook wel geprobeerd om te voetballen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    woensdag 11 juli 2018 om 12:22
    Tegenover ons zeker, maar over het gehele tornooi gezien heeft Mbappé toch meer laten zien.
    Vind ik leuk
    K1908 +232
    woensdag 11 juli 2018 om 13:47
    Nadruk op geprobeerd. Toen die naar Barcelona ging, dacht ik dat het de toekomstige beste voetballer gekend was. Als ik hem ondertussen bekijk is mijn honger en dorst over...
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 12:12
    Kunnen elkaar waarschijnlijk niet uitstaan door onderlinge concurrentie wie nu het best over de grond rolt of het meest irritante gedrag vertoont 😅
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    woensdag 11 juli 2018 om 12:24
    Dit is nog maar 't topje van de ijsberg. Ik verwacht veel meer van dat soort onderlinge gedrag onder spelers in de kleedkamer en op het veld bij de toekomstige generaties.
    Vind ik leuk
    JLo +555
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Een echt grote voetballer is altijd groot in zijn doen en laten, zonder dat achterlijke tijdwinnen.

    Dit type van tijdwinnen? Geen gele kaart maar tijdstraf van 5 min.
    Vind ik leuk
    polle1 +130
    woensdag 11 juli 2018 om 12:23
    dat ze hem in de finale maar is goed aanpakken in de eerste minuten dan zal hij dat achterlijke gedoe misschien eens achterwege laten, dit zouden ze vroeger met gerets niets moeten proberen hebben
    Vind ik leuk
    Brubru +3779
    woensdag 11 juli 2018 om 13:06
    Waarom ? Denk je nu echt dat had Belgie moeten voorstaan we niet net hetzelfde hadden gedaan ?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4346
    woensdag 11 juli 2018 om 13:19
    Ik heb ons nog nooit zo in een hoekje zien gaan staan om tijd te winnen. Tegen Brazilie konden we zo spelen. Niet gezien.
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 12:46
    EXCUSES NIET AANVAARD!!!
    Vind ik leuk
    azerty +1377
    woensdag 11 juli 2018 om 12:48
    Bende slechte verliezers........Men heeft hier hoop en al 20 seconden door verloren. Wat is het verlies met u met opzet te laten vallen ?U laten vervangen door eerst nog eens nr de andere kant van het plein te lopen , fake verzorgingen laten doorgaan op het plein.......Was hert omgekeerd dan zou er hier gene commentaar geweest zijn. Gisteren was Belgie te zwak
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 13:00
    Had Belgie gevoetbald als Frankrijk was de bal 90 minuten op de middenstip blijven liggen. Zoals ik eerder al vermeldde vond ik de Belgen gisteren niet in goede doen, maar zij probeerden wel te voetballen, wat van de Fransen niet gezegd kan worden. En 20 seconden? In de extra tijd is er gewoon niet meer gevoetbald geweest..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:53
    Reglement van basketbal invoeren, spel stil,klok stil,spel terug bezig,klok terug in gang en als de klok op o staat,gedaan met spelen!
    Vind ik leuk
    wesleyvb +755
    woensdag 11 juli 2018 om 13:39
    Wij hebben gespeeld voor wat we waard zijn, zonder anti-voetbal ! Eigenlijk hadden we ook beter wat irritanter kunnen doen en een rode kaart uitdagen of zo, dat zijn allemaal dingen die de match kunnen doen kantelen, maar zo zijn de Belgen niet! Wij hebben gevoetbald en niet opgegeven, spijtig genoeg is dat in het hedendaagse voetbal niet genoeg meer om de eindmeet te halen. Er zijn 2 mogelijke manieren op een WK te winnen. Ofwel ben je superieur en speel je zo goed voetbal dat je alles wint.Of je maakt de rekening, speelt je 3de match in de poule op halve kracht om 2de te worden, zo en mindere tegenstander te hebben. En de ronde verder, kruip je met 9 in de verdediging en ga je irritant doen om de wedstrijd dood te maken en ben je ook door !
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:43
    Ze hadden dat arrogant geval de tribune moeten instampen zodat hij daar zondag ook kon zitten het arrogant zakje uithangen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:46
    Er is 1 heel simpele oplossing: een klok invoeren en telkens de arbiter fluit deze stil zetten. Dan speelt het geen rol hoe lang iemand op de grond ligt...
    Vind ik leuk
    Tornado79 +825
    woensdag 11 juli 2018 om 13:47
    Frankrijk: uitgekookt slim
    Belgie: naïef dom

    Enige juiste analyse van de match en al de rest is emotioneel gelul...
    Vind ik leuk
    agdh +1319
    woensdag 11 juli 2018 om 13:54
    Van de 6min extra tijd zijn er maar 2m39s effectief gespeeld, grondig tijd dat ze tijdens ET de klok stilleggen als het spel stil ligt, is in veel sporten zo, en sneller geel trekken bij zulk gedrag, dan kunnenze het maar 1 keer doen. En onbegrijpelijk dat Frankrijk slechts 2 gele kaarten heeft gekregen terwijl de fouten elkaar opstapelde, met Hazard als grootste slachtoffer, verschillende stevige overtredingen moeten incasseren, soms niet gefloten, soms overduidelijk geel en geen kaart, Hazard bij zijn 1ste overtreding, instant geel.
    Vind ik leuk
    Wiskit +9
    woensdag 11 juli 2018 om 19:19
    De match statistieken spreken je tegen: de fransen begingen 6 (!) overtredingen, de belgen 16.
    Vind ik leuk
    agdh +1319
    woensdag 11 juli 2018 om 21:43
    Ja omda de scheids de franse fouten gewoon niet floot.. dan kunnen ze niet in de statistieken staan eh
    Vind ik leuk
    bertvl +2
    woensdag 11 juli 2018 om 13:58
    Hoe lang gaan ze int voetbal denken dat hun tijdsysteem beter is dan alle andere sporten!! #trektopgeenkloten #klokstilzetten
    Vind ik leuk
    buck +2430
    woensdag 11 juli 2018 om 14:18
    Wat is dat tegenwoordig met de jeugd.Irritant gedrag en voor het minste hun laten vallen.Fair play?Mooie generatie dat afkomt.Bende kleuters tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:42
    Toptalent en denkt al heel volwassenen voor zijn leeftijd. En stop met die zever dat belgen het niet zouden doen. Binnen 10jaar praat niemand er meer over hoe zij hebben gewonnen. Enkel dat Frankrijk 1-0 heeft gewonnen...🐓
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    Vlad +1595
    woensdag 11 juli 2018 om 18:40
    Wat jij volwassen noemt zegt al genoeg over jezelf
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:38
    Kom nu niet zeiken , iedereen ziet dat mbape heel volswassen voetbalt voor zijn leeftijd Vladimir
    Vind ik leuk
    JVR +136
    donderdag 12 juli 2018 om 08:34
    Die jongen moet zich niet excuseren, hij deed wat hij moest doen maw het ettertje uithangen en tijd winnen... wij België laten onze ettertjes thuis dat is uiteraard de makkelijkste oplossing maar we hadden ze zeker en vast kunnen gebruiken tegen de grote ploegen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mbappé: 'Dan wil ik me excuseren bij de Belgen, maar ik sta in de finale'