Zes Rode Duivels worden onderuit gehaald: 'Geen meerwaarde, zonde'

    Zes Rode Duivels worden onderuit gehaald: 'Geen meerwaarde, zonde'

    woensdag 11 juli 2018 om 09:51

    De Rode Duivels gingen dinsdagavond onderuit tegen Frankrijk. Het werd 1-0 voor onze zuiderburen. Een pijnlijk resultaat. Bij Het Laatste Nieuws was men bijzonder streng over enkele landgenoten.

    Zes Rode Duivels kregen er flink van langs van het dagblad. Vijf van de elf Rode Duivels kregen maar een vijf op 10. Voor Mousa Dembélé werd het zelfs een buis, vier op tien. 'De surprise van Martínez. Moest het middenveld mee helpen ondersteunen, maar had daar te veel overtredingen voor nodig. Was aan de bal evenmin een meerwaarde', schrijft de krant.

    Toby Alderweireld kreeg een 5. 'Liet Umtiti in minuut 52 wegglippen, met zware gevolgen. Kreeg voorts in balbezit een vrijgeleide van de Fransen om op te bouwen en zag een plaatsbal gered door Lloris.'

    Tegen Japan was hij nog de held, voor de wedstrijd tegen Frankrijk kreeg Nacer Chadli ook een 5. 'Zijn minste wedstrijd in Rusland. Voorzetten en hoekschoppen kwamen amper aan, acties lukten te weinig. Probeerde wel, maar besefte al snel dat het zijn dag niet was.'

    Die andere held tegen Japan, Marouane Fellaini, werd hetzelfde lot beschoren. 'Lange tijd onzichtbaar. Liep wel, maar raakte zelden de bal. Kon ook niet verhinderen dat Umtiti voor zijn neus opdook. Scoorde ei zo na wel de 1-1, met een nekslag.'

    Dan was er ook nog de 5/10 voor Kevin De Bruyne. 'Niet op zijn gekende niveau. Viel op door slordigheden – leed te veel balverlies. Ging na de inbreng van Mertens een rij lager spelen, maar zonder beterschap. Zonde.'

    De laatste die een vijf kreeg, was Romelu Lukaku. 'Niet scherp en alert genoeg in en buiten de zestien. Zat in de tang tussen het ijzersterke duo Umtiti en Varane – verloor zo een pak energie. Tot zijn eigen frustratie.'

    Lees ook: Het rapport: twee uitstekende Rode Duivels, ook één enorme tegenvaller

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +13582
    woensdag 11 juli 2018 om 10:04
    Belachelijk streng voor een ploeg dat zichzelf overtroffen heeft. Laat ons gewoon fier zijn op deze gasten, ze hebben heel het land in vervoering gebracht. Dit WK moeten we koesteren!
    Vind ik leuk
    buck +2436
    woensdag 11 juli 2018 om 10:33
    Mogen fier zijn.Voor het WK zouden we allemaal blij geweest zijn met halve finale dus...we are Belgium!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:51
    Terechte beoordeling want het ging alleen om deze ene match. Over het geheel van de wereldbeker zullen de Rode Duivels nog wel individueel beoordeeld worden en dan krijgen velen wel meer dan een 5.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:18
    Dat wil ik horen zie mensen die ook genoten hebben van de Belgen en niet zitten neuten
    Vind ik leuk
    JanB +5335
    woensdag 11 juli 2018 om 10:07
    OK, maar met de ingesteldheid van de Fransen (de eerste aanvaller stond constant ter hoogte van het halve maantje) mag je gelijk wie plaatsen
    Dit anti voetbal gedoe tart werkelijk alle verbeelding
    Als Franse supporter zou ik me daarbij zwaar vernedert voelen door 'les petits belges'
    Slechts één naam past hierbij "een grote bende angsthazen"
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Voelde je je ook zo toen de Belgen laf speelden tegen de Brazilianen, JanB?

    Het geluk was een keertje op.

    Gelukkig maar. Na de simpelste voorronden ooit en de veruit eenvoudigste poule op dit WK, een zwaar overroepen optreden tegen de bijzonder simpele Japanners en een onverdiende overwinning tegen Brazilië is gebeurd wat al eerder moest gebeuren: een nederlaag voor de Belgen. Er hing een compleet misplaatst superioriteitsgevoel onder de Belgen. Hazard en Courtois zijn ware toppers, maar de Bruyne laat het op het allerhoogste niveau telkens niet zien, net als in de CL. Om hoge ogen te gooien dient een team minimaal 3 absolute toppers te hebben.
    Vind ik leuk
    JanB +5335
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:40
    Een infantiele reactie van een gefrustreerde inwoner van het land van Maas en Waal ?
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:47
    Komt de waarheid van buitenaf hard aan?
    Vind ik leuk
    JanB +5335
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:44
    Een schoolmeester heeft me indertijd eens geleerd dat het geen zin heeft in dialoog te gaan met minder begaafden
    "Gewoon negeren en laten doen" waren zijn wijze woorden
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:42
    Oeps, een wijs man...
    Vind ik leuk
    Roach +1310
    woensdag 11 juli 2018 om 10:23
    Journalisten zijn toch allemaal dezelfde bende blijters... Vrijdag de hemel ingeprezen, nu koud afgemaakt, wees fier op die gasten!
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    donderdag 12 juli 2018 om 20:19
    Omdat ze wonnen van simpele landen als Japan, Panama en Tunesië en van Engeland in een match om des keizers baard?
    Die wedstrijd tegen Brazilië... daar mag België trots op zijn, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ze ontzettend veel geluk hebben gehad.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +489
    woensdag 11 juli 2018 om 10:47
    De vraag die ik me stel is of onze duivels niet hetzelfde spel moeten leren spelen als dat de Fransen gisteren deden. Ik bedoel niet dat we dat elke match moeten doen. Maar als een sterk land als Frankrijk de val op deze manier openzet zouden we dan ook niet moeten kunnen switchen naar zelfde terughoudende stijl en gewoon dezelfde val openzetten in plaats van te doen wat de tegenstander hoopt. Voor de toeschouwers gaat dat dan een draak van een wedstrijd worden. Maar in sommige wedstrijden telt enkel het resultaat.
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    woensdag 11 juli 2018 om 10:53
    We wisten dat de Fransen dit gingen doen. We hadden gewoon 3-4-3 moeten spelen. We hadden teveel onterecht angst van die irritante 19 jarige Kylian. We dachten de Franse coach te slim af te zijn maar komen van een kale reis terug. Desondanks wel mooie momenten gehad met wedstrijden tegen Brazilië en Japan in de slotfase
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +489
    woensdag 11 juli 2018 om 11:16
    Tuurlijk wisten we dat. En tuurlijk zag ik dat men schrik had voor de irritante mbappe ... mijn inziens terechte schrik en is die ook wel goed opgevangen. Maar laten we eerlijk zijn ... een muur afbreken is niet onze specialiteit. Tegen Panama, Tunesië of Japan zal dat nog wel lukken. Maar Frankrijk dat is iets anders. Wij zijn meesters in de omschakeling. Daarom dat ik denk dat we tegen sterke ploegen die het spel niet willen maken niet moeten proberen al combinerend er toch door te geraken. Maar speel hetzelfde spel als de tegenstrever. Ga voor de eigen goal staan. Er zullen wel een aantal keren zijn dat de tegenstrever dan toch toehapt en dan moet je in de omschakeling genadeloos efficiënt kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:38
    We deden dat, we namen geen risico's. Maar een stilstaande fase heeft ons genekt. Hadden wij eerst gescoord, dan zou België ook de boel platgelegd hebben om zo te counteren.
    Vind ik leuk
    Brubru +3798
    woensdag 11 juli 2018 om 12:02
    Volledig akkoord en de kansen om eerst te scoren waren er.
    Bij de tegengoal wist je dat het over was omdat buiten Hazard niemand in staat was een mannetje te dribbelen. Hazard overdrijft daar dan in maar de arbiter greep ook niet altijd in. Als je als arbiter de fout op Hazard op de Rand van de zestien niet ziet ben je ofwel blind ofwel partijdig.
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    donderdag 12 juli 2018 om 21:17
    Als je als arbiter een loepzuivere penalty van de Brazilianen niet ziet, dan ben je ofwel blind, ofwel partijdig.
    Vind ik leuk
    JLo +555
    woensdag 11 juli 2018 om 12:06
    Toby was idd één van de mindere, vooral opbouwend.
    Chadli stond niet aan zijn beste kant (links)
    Big Fella was positioneel best ok, als stoorzender en dubbele dekking.
    Kevin had constant 2 a 3 Fransen op zijn nek, begin er dan maar aan. (slim gezien van de Fransen trouwens)
    Lukaku zat centraal in een overbevolkte Franse vesting. Had hem wel graag meer bewegend gezien, ruimte makend voor andere opkomende spelers bijvoorbeeld.

    Begin er maar aan ... 2/3 van de wedstrijd stond Girroud als diepste spits op 30m van zijn eigen doel. Belachelijk betonvoetbal als verliezend EK finalist.

    Voor mij krijgt Roberto een 5/10. Best ok qua opstelling om te starten, met dubbele dekking aan de flanken ... maar de wissel van Big Fella was onbegrijpelijk, net als het inbrengen van Carrasco.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:13
    Ik vond de wissel van Fellaini heeeeeel logisch. België heeft het gros van zijn matchen gespeeld met wingbacks die hoog opkomen, zowel links als rechts en zo het veld breed houden. Gisteren was dat niet het geval en het centrum was overbevolkt. Fellaini heeft gisteren niets laten zien, hij stond ook veel te hoog. Fellaini moet doen waar hij goed in is, aanvallen van de tegenstander afbreken en de bal inleveren bij een ploegmaat. Maar als je hem in de spits zet..... vergeet het dan maar. Hij was gisteren ook niet goed en deelde in de malaise, een logische wissel dus.
    Vind ik leuk
    Goaltje +936
    woensdag 11 juli 2018 om 13:38
    Scoort wel met het hoofd op voorzet of lange bal. Die kans was groter dan voor een Carrasco om met een infiltratie te scoren, gezien het blok dat de Fransen zetten. Kijk, als bijna iedereen vindt dat de wissel van Fellaini fout was, probeer die dan toch niet te verdedigen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:58
    Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven? Sterker nog, bij mij was Fellaini niet eens gestart. Carrasco wel. Dit om in het systeem te blijven spelen dat we al 2 jaar spelen. Niet dat Carrasco super is, maar hij heeft wel het volume om die lijn op en af te gaan en hij geeft steun aan Hazard. Dus exit Fellaini. De Bruyne had van mij terug een rij achteruit gemogen en Mertens in de ploeg ten koste van Dembele. Zo hebben we jaren gespeeld, zo hebben we veel matchen gespeeld, zo had het nu ook moeten kunnen zijn. Met Fellaini stok je uw snel aanvalsspel en dat heb je net nodig tegen de Fransen.
    Vind ik leuk
    JLo +555
    woensdag 11 juli 2018 om 16:03
    Iedereen mag zijn mening geven, dat hoort nu net bij't voetbal. :)

    Laat je Yannick starten, heb je een probleem met de Franse rechterflank omdat Y zijn sterke punt aanval is en niet verdedigen. En dat zijn keuzes die een coach moet maken uiteraard; ga je uit van je aanvallende sterkte of kies je voor de zogenaamde zekerheid.
    Extra probleem is dat aan de andere kant er ook geen degelijke voorzet kwam (van Chadli) waardoor er centraal voor Lukaku en Fellaini niets te rapen viel.

    Het centrum zat inderdaad overbevolkt ... en wat doet Eden de helft van de tijd? Centraal met Kevin combinerend erdoor proberen raken. Iedereen probeerde wat hij kon alvast.

    En met BIG fella zou je bij toch goede voorzetten van Yannick iemand hebben met gestalte om ze er toch in te koppen. Zelf had ik Alderweireld opgeofferd voor Carrasco.
    In aanval stonden ze achteraan constant met 3 verdedigers vrij...dan moet je die gok maar wagen.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    woensdag 11 juli 2018 om 13:18
    Laat ons even eerlijk zijn en alstublieft schiet mijn kop er niet af, maar België heeft bijna de hele match vrijdag hetzelfde gedaan als Frankrijk nu. Het was misschien in een minder extreme vorm, maar het concept was wel hetzelfde. Brazilië mocht aanvallen en België ging counteren, de Fransen deden nu hetzelfde. Tegen Brazilië hadden de Rode Duivels veel geluk in bepaalde fases, nu hebben de Fransen dan weer geluk. Voetbal wordt beslist door details en sorry, maar België heeft gisteren geen enkele goed uitgespeelde kans gehad, de Fransen hebben 2 goede kansen gecreerd door combinatievoetbal, België geen enkele. Enkele hete standjes voor de goal, maar geen enkel schot op doel uit een mooie combinatie.

    Conclusie België heef dezelfde tactiek toegepast als Frankrijk tegen Brazilië. We moeten dus niet teveel zagen. Frankrijk wint en was misschien niet de beste, maar over gans de match had Brazilië het misschien ook meer verdiend.
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Topreactie.

    Zo is het gewoon. Om te winnen moet je kansen creeëren en omzetten in goals. Simpel, maar daar ontbrak het gewoon aan tegen Frankrijk, dat goed had gekeken naar de match tegen de Brazilianen...



    Vind ik leuk
    Vlad +1606
    woensdag 11 juli 2018 om 13:28
    Mijn beoordeling voor HLN : een 4, als ik een krant wil kopen en enkel HLN is nog beschikbaar koop ik die dag liever geen krant, dit zegt genoeg
    Vind ik leuk
    Jozef +36166
    donderdag 12 juli 2018 om 20:47
    Waar moet ge dan uw gat mee afvegen?
    Vind ik leuk
    JVR +136
    donderdag 12 juli 2018 om 08:44
    Juiste beoordeling, kortom we waren niet goed genoeg om Frankrijk te ontwrichten...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Zes Rode Duivels worden onderuit gehaald: 'Geen meerwaarde, zonde'