Hazard is bikkelhard voor Fransen: Ik verlies liever dan zo te winnen

    Hazard is bikkelhard voor Fransen: "Ik verlies liever dan zo te winnen"

    woensdag 11 juli 2018 om 08:00

    Eden Hazard was niet te spreken over Frankrijk. De kapitein van de Rode Duivels hekelde de manier waarop zijn tweede thuisland speelde tegen België.

    "Op deze manier een halve verliezen... Ik verlies liever met België dan zo te winnen als Frankrijk", klonk het streng tegenover Het Laatste Nieuws. De manier van spelen stond de ster van de Rode Duivels niet aan. "Wat wij brengen, is meer mijn stijl, mijn spel. We speelden mooier voetbal."

    "Weet je, ik had liever met 5-0 verloren, na een slechte prestatie. Maar we hebben quasi de perfecte match gespeeld. We waren beter dan Frankrijk, hadden de bal ook en een drietal kansen om te scoren. We hadden er misschien één moeten maken", gaf hij aan.

    Er was echter geen doorkomen aan. "We hebben alles geprobeerd, maar zij stonden achterin stevig en op een hoekschop slikten we een goal. Dat zorgt voor ontgoocheling. We verdienden meer. Als we eerst hadden gescoord, winnen we deze wedstrijd. Maar Frankrijk deed wat het al de hele tijd doet sinds Deschamps bondscoach is: verdedigen en loeren op de tegenaanval. Het werkt ook. Zeker met hun efficiëntie", treurde hij.

    Plaats een reactie

    Obelgix +136
    woensdag 11 juli 2018 om 08:28
    Dat is misschien wel waar, maar Hazard had zijn eerste kans die hij kreeg tussen de palen moeten schieten ipv voorlangs. Idem voor Lukaku die al 3 wedstrijden vaker naast dan op doel schiet of kopt. Hoe verder in het tornooi hoe minder kansen je krijgt, en als je die niet efficient op doel trapt, dan heb je een probleem, tegen welke tegenstander dan ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:55
    Dat is een uitleg van mensen die a) nooit gevoetbald hebben , b) niets maar dan ook niets van voetbal kennen
    Vind ik leuk
    Wiskit +9
    woensdag 11 juli 2018 om 13:49
    Frankrijk: 19 doelpogingen, 5 tussen de palen. België: 9 doelpogingen, 3 tussen de palen. Als de fransen anti-voetbal speelden, althans volgens de blinde supporters en dito analysten en spelers, hoe komen zij dan aan die doelpogingen? Naar hun eigen goal getrapt misschien?
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +353
    woensdag 11 juli 2018 om 17:58
    Zijn er cijfers van "wanneer" die Franse doelpogingen er kwamen ? Het gros hiervan zal in de laatste minuten zijn denk ik. Niet onlogisch omdat wij dan met open deuren begonnen spelen...je moet iets doen als je 1-0 achter staat hé.
    Vind ik leuk
    SD +9349
    woensdag 11 juli 2018 om 08:37
    Voetbal is eenmaal zo. Zich laten aftroeven op een standardsituatie is zonde, onvergeeflijk !
    Vind ik leuk
    Regiwitt +183
    woensdag 11 juli 2018 om 08:48
    Eden , dan win je NOOIT een tornooi
    Vind ik leuk
    TageMeister +4984
    woensdag 11 juli 2018 om 09:20
    wat is zijn punt? het was niet goed genoeg bij ons punt ! als we sneller speelden meer in 1 tijd en efficiënter zouden dribbelen we kregen den bal voor de goal...
    Vind ik leuk
    TageMeister +4984
    woensdag 11 juli 2018 om 09:21
    en trouwens was het bij ons goed tegen JAPAN?
    Vind ik leuk
    CZNK +277
    woensdag 11 juli 2018 om 10:43
    Dan ben je de enigste denk ik Eden
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:45
    De Belgen hebben een goe parkoer af gelegd welk land kan zeggen da ze niets hebben verloren
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:30
    Kroatië
    Vind ik leuk
    JLo +614
    woensdag 11 juli 2018 om 12:14
    Naast de geweldige wedstrijden (niet altijd even efficiënt) die Eden gespeeld heeft, verdient hij bij mij eeuwige roem met deze uitspraak!
    Voetbal (althans aantrekkelijk voetbal) wordt volledig kapot gemaakt door ploegen die spelen als Frankrijk. Stel je voor ... 2 ploegen die zo gaan spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:59
    Zondag Frankrijk - Engeland 😁 Dat gaat een dooie boel worden. Twee ploegen die niet willen voetballen en enkel aan verdedigen en stilstaande fases denken. Bah☹️ Dat gaat een mooie wereldkampioen opleveren 😉
    Vind ik leuk
    Vlad +2211
    woensdag 11 juli 2018 om 12:17
    Ben fier om Belg te zijn, de waardige Belgen en de laffe Fransen.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +919
    woensdag 11 juli 2018 om 13:46
    In het begin van de match had je 5 kansen om het al af te maken. als je zelf niet afwerkt krijg je het deksel op de neus. Spijtig, heel hard gewerkt, maar het mocht niet zijn! HEEL FIER wel, zijn proberen te blijven voetballen, de tegenstander niet
    Vind ik leuk
    Wiskit +9
    woensdag 11 juli 2018 om 13:53
    Sore loser.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    woensdag 11 juli 2018 om 14:48
    Zouden die Brazilianen dat ook zeggen over België toen de 'gouden generatie' het veelal hield met de counter?
    Met alle respect, tegen japan komt men al met de schrik vrij door nog te kunnen scoren uit een kopbal die bedoeld was als voorzet en door de kleine japannertjes terug gedrongen te worden waardoor men in de laatste minuut er nog een counter uit kon plaatsen.

    Dat de rode Duivels zover zijn gekomen en bij tijd en wijlen goed verzorgd voetbal hebben gespeeld zou ik trots op zijn, maar een grote bek is hier niet op zijn plaats daar is domweg te veel geluk bij aan te pas gekomen.
    Dit getuige van een slechte verliezer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    JLo +614
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Als je België-Brazilië gelijk stelt aan België-Frankrijk, zegt dat veel over hoe je zo'n match bekijkt.

    Tegen Japan had je 2 ploegen die (open en aanvallend) voetbal wilden spelen, mooie match! En het was Japan die gewoon als ploeg beter op het veld stonden.
    Ja, de aansluitingstreffer van Jan was grotendeels geluk ... maar dat heb je soms nodig om terug in de wedstrijd te komen.
    Vind ik leuk
    Wiskit +9
    woensdag 11 juli 2018 om 15:01
    Wat???...De fransen hebben de deur niet wagenwijd opengezet voor de "omschakeling" van de belgen? Hoe durven ze, de snoodaards!!!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    woensdag 11 juli 2018 om 15:03
    Inderdaad de omschakeling, dat klinkt wat vriendelijker dan de counter.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:08
    De waarheid, maar de Engelsen hebben dezelfde speelstijl en ook de Belgen deden dit tegen Brazilië, alleen iets minder uitgesproken. Laat ons hopen dat Kroatië dan maar wereldlkampioen wordt. Achteraf de ploeg opstellen is natuurlijk makkelijk .... De bondscoach heeft de voorkeur gegeven aan de spelers dewelke België gered hebben tegen Japan.... Lukaku is één van de beste counterspitsen ter wereld ... Als je constant in balbezit bent, zijn er betere dan Lukaku ..... Sommige Belgen speelden onder hun niveau ..... En het geluk was al aan onze kant(tegen Japan de goal van Vertonghen en tegen Brazilië het uitblijven van de 2-2) Al bij al een mooie campagne maar alleen winnen telt ..... De twee beste ploegen van dit WK waren België en Brazilië maar dat is geen garantie op succes .... Ik zag in de laatste wedstrijd geen gebrek aan inzet maar een 'over mijn lijk mentaliteit' ontbrak ....
    Vind ik leuk
    Wiskit +9
    woensdag 11 juli 2018 om 16:49
    Hazard: "Ik verlies liever dan zo te winnen". Wel, je hebt verloren, waarover klaag je dan! Een paar dagen geleden echter zeiden De Bruyne en Martinez dat ze wilden winnen, op welke manier dan ook. Me dunkt dat jullie niet hetzelfde doel nastreefden, met alle gevolgen vandien.
    Vind ik leuk
    Hhti +1478
    woensdag 11 juli 2018 om 19:33
    Waarom mocht Lukaku niet vervangen worden? Bats had in deze zeker meer gedaan dan Lukaku die geen 6 km gelopen heeft in deze wedstrijd. Geef Batsu evenveel vertrouwen als aan Lukaku en we spreken er niet meer over. Maar ja die statistieken deze Janneke en Mieke spreken boekdelen!! Jammer dat men hem zelfs al niet meer durft te vervangen!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:29
    Wel je mag zeggen wat je wil maar de Franse hadden een muur gebouwd en namen geen risico's terwijl Brazilië wel speelde een durfde te voetballen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws