Franse bondscoach moet bekennen: Natuurlijk was dit niet mooi

    Franse bondscoach moet bekennen: "Natuurlijk was dit niet mooi"

    dinsdag 10 juli 2018 om 23:35

    De Fransen kwamen niet bepaald positief voor de dag tegen de Rode Duivels, maar dat was niet nodig voor de zege. Bondscoach Didier Deschamps beseft dat hij geen reclame heeft gemaakt voor het voetbal.

    "Natuurlijk is het niet mooi", zo vertelde Deschamps achteraf op de persconferentie. "Maar het is onze opdracht om de finale te halen en om in die finale te schitteren. De rest is de weg erheen."

    De tactiek van Deschamps was er duidelijk op gericht om de wapens van België te neutraliseren. "Hazard is van het niveau van Messi. Onze tactiek heeft hem uitgeschakeld. We hebben onze opdracht uitgevoerd", laat de Franse bondscoach nog weten.

    Thibaut Courtois heeft duidelijk minder begrip voor de tactiek van de Fransen. In zijn reactie na de wedstrijd noemde hij het zelfs vlakaf anti-voetbal.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    WBs +872
    dinsdag 10 juli 2018 om 23:55
    Inderdaad anti-voetbal en wij vonden geen oplossing en dan krijg je gewoonlijk het deksel op de neus en blijf je gefrustreerd achter ! Zeer spijtig ... unieke kans weg 🙁
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    Brubru +2981
    woensdag 11 juli 2018 om 00:45
    Akkoord maar de RD hebben na een halfuur door veelvuldig onnodig balverlies Frankrijk ook in de match laten komen.
    We speelden niet slecht maar Witsel EN Fellaini EN een ontzettend zwakke Dembele (zoals meestal bij de RD) samen in 1 ploeg was vandaag van het goede te veel. Ik had ook de indruk dat na de 0-1 het geloof in een een goed resultaat weg was. Zelfs in de toegevoegde tijd probeerden ze nooit de bal in de zestien te krijgen.
    Anti-voetbal zou ik dat trouwens niet noemen eerder realistisch voetbal. Iedere bal die in de verdediging cm van de Fransen werd weggetraot kwam wel bij Mbappe of Griezman terecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 03:42
    Vergeet debruyne niet , rotslecht!! slordig in de passing en enorm veel balverlies ..
    Vind ik leuk
    pateken +2880
    woensdag 11 juli 2018 om 07:30
    raar hè, de ene match spreekt men over tactische meesterzetten, bij een andere trainer wordt dat dan omschreven als anti,-voetbal.
    Vind ik leuk
    agdh +921
    woensdag 11 juli 2018 om 11:47
    Het geen wat Belgie deed tegen Brazilie kan je niet vergelijken met wat Frankrijk deed tegen Belgie
    Vind ik leuk
    pateken +2880
    woensdag 11 juli 2018 om 12:02
    o neen??? Zoals wij de sterke punten vd Brazilianen opvingen,
    deed Deschamps met ons. Mooi? allerminst maar zeker te begrijpen. Zie het resultaat : de winnaar heeft altijd gelijk
    noem het schaakvoetbal of wat dan ook, maar het zal de Fransen worst wezen.
    Vind ik leuk
    SD +6146
    woensdag 11 juli 2018 om 07:29
    En nu terug naar het komende JPL-kampioenschap aub
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Frankrijk speelde resultaatvoetbal en won op een diefje.
    België verloor door een zwakke Dembélé en een wandelende De Bruyne. Kevin was gisteren een dikke nul, totaal afwezig en ongeinteresseerd.
    Daarom kreeg Lukaku dan ook geen enkele deftige bal voor de goal !
    Vind ik leuk
    DDT +2654
    woensdag 11 juli 2018 om 11:00
    Bij ons was de wil en goesting en geloof van tegen Brazilië ook niet op hetzelfde niveau. Vooral in duel. Ok de Fransen mochten precies iets meer maar we hadden ook iets meer durf mogen tonen. Was precies een lange lijdensweg de tweede helft.
    Vind ik leuk
    Cremonese +13
    woensdag 11 juli 2018 om 11:59
    Dit was een typische match: wie eerst scoort, wint.
    We hebben gestreden, maar zijn gebotst op een stug Frankrijk.
    Het was niet mooi, maar er bestaat geen reglement van hoe "mooi" je moet spelen.

    Wij hadden ook gisteren onvoldoende kwaliteit in ons spel om de 1-0 om te buigen, vind ik.

    Desondanks chapeau voor deze ploeg met wat ze hebben neergezet dit toernooi.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Franse bondscoach moet bekennen: "Natuurlijk was dit niet mooi"