Buitenlandse media over de Rode Duivels: 'Hij hoort niet thuis op WK-finale'

    Buitenlandse media over de Rode Duivels: 'Hij hoort niet thuis op WK-finale'

    De uitschakeling van de Rode Duivels gaat uiteraard de wereld rond. Tegen Frankrijk kwamen ze net tekort voor een finaleplaats. Wat staat er te lezen in onze buurlanden?

    L'Equipe zag vooral dat Eden Hazard het uitstekend heeft gedaan. "Na een moeilijke eerste helft, met veel ritmeveranderingen door Hazard, hebben ze hun blok terug gezet. Ze hebben geen ruimte gelaten om de Belgische captain te laten uitblinken. Lukaku werd onzichtbaar. Van de zes matchen heeft Frankrijk er nu vier zonder tegengoal afgesloten."

    Bij BBC zijn de analisten opvallend scherp, onder meer ook ex-speler Martin Keown. "De affiche werd nooit waargemaakt, ik dacht dat we verlengingen gingen krijgen. Respect voor Frankrijk, dat het heel professioneel heeft aangepakt. Romelu Lukaku heeft gewoon niet wat nodig is om een WK-finale te spelen", luidt zijn verdict. Dion Dublin vult hem aan. "België was OK, maar niet zo goed als ze hadden kunnen zijn. Ze maakten nooit aanspraak op de gelijkmaker."

    Frank Wielaard van NOS zag een België dat in de val liep. "Frankrijk gaat naar de finale, het is net iets sterker dan België. De Fransen neutraliseerden het gevaar van België slim. Alleen Hazard was ongrijpbaar. Een standaard moment deed de rest."

    Bij BILD zijn ze vooral teleurgesteld in Kevin De Bruyne, die uiteraard nog in Duitsland heeft gespeeld. "De Bruyne was niet de vinden in het spel. De Bundesliga-voetballer van het jaar 2015 speelde uitgerekend in de halve finales zijn slechtste WK-match."

    Plaats een reactie

    dinsdag 10 juli 2018 om 23:49
    Vergeet niet bij te schrijven dat,de scheidrechter enkel in het voordeel van frankrijk floot en maar 3 fouten voor de belgen dus stop dit pure gezever
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1157
    woensdag 11 juli 2018 om 00:00
    Nu niet belachelijk doen eh. De arbiter heeft inderdaad een paar fouten gemaakt, maar Brazilië had ook in het begin van de eerste helft en op het einde van de match een penalty moeten krijgen eh. Deze keer zat het gewoon niet mee en tegen Brazilië zat het mee punt uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 00:01
    Heeft niks met de scheidsrechter te maken,de rode duivels haalde hun niveau niet van de vorige wedstrijden,Die wat er moesten staan waren afwezig,alles liep ook te traag van opbouw,met andere woorden,verdiend verloren,
    Vind ik leuk
    strat2 +189
    woensdag 11 juli 2018 om 06:49
    Kom op, zet even de emotionele supportersbril af, en dan zie je duidelijk dat we tactisch gefaald hebben.
    Dembele als vervanger op links was een ramp! Hij vertraagde het spel op een ontzettend enerverende manier, en bleef niet in positie.
    Lukaku was tegen Brazilië zeer goed omdat hij eindelijk van rechts kwam. Nu stond hij terug centraal in punt en tegen dit soort verdedigend sterke landen mist hij daarvoor het zuivere positiegevoel. Door deze twee factoren moest Debruyne teveel bijsturen, en kwam hij niet in zijn spel.
    Hasard werd vastgepind op links. Doodjammer!!
    Logisch was om Vermaelen te brengen, met Alderweireld op rechts. Chadli laten staan op de plaats waar hij een wereldmatch speelde tegen Brazilië, en niet tegen zijn voet op rechts. Romelu van rechts,Hasard vrije rol, met Kevin op de 10, en dan win je die match 8 keer op 10.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1099
    woensdag 11 juli 2018 om 08:53
    Dus Martinez toch geen Meistertacticus : wat jij zegt denkt bijna elke supporter. Waarom Chadli wegnemen van zijn beste positie ? Em met Vermaelen erbij kon KDB sowieso hoog blijven staan.
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    woensdag 11 juli 2018 om 08:46
    Hij is één keer echt in de fout gegaan dat was bij die overtreding op Hazard vlak voor het strafschopgebied...voor de rest deed die man het voortreffelijk vond ik. Ja dat tijd winnen in de toegevoegde tijd had hij ook nog mogen bij rekenen maar of dat iets zou geholpen hebben?
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1663
    dinsdag 10 juli 2018 om 23:57
    keown moet zwijgen. Kane heeft 2 goals gemaakt, als je de penalties en geluksgoal tegen panama niet meetelt. Een dag ophemelen volgende dag afbreken. Misschien moet hij eens nagaan hoever hij gekomen is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 00:00
    Excuses excuses,scheidsrechter heeft 1 fout gemaakt. Waarom hoor ik niemand over de scheidsrechter van tegen Brazilië? Ah ja toen werd gewonnen en kon er een penalty gefloten zijn na een fout van Kompany.
    3 toernooien op rij eruit tegen teams die niet beter zijn,schijnt. En toch 3x eruit...
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    woensdag 11 juli 2018 om 11:26
    Dat noemen ze dan onvoorspelbare voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 00:12
    jammer, maar dat is nu voetbal, winnen is plezant maar je moet ook tegen u verlies kunnen, op welke manier dan ook,ik vond frankrijk niets beter dan belgie,met anti voetbal kan je ook de finale halen zo zie je maar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 00:13]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:13
    Hadden we nu echt verwacht wk te worden? Dat laat Fifa nooit gebeuren dat een land met 10 miljoen inwoners kampioen word. Dat zou een financiële katastrofe zijn. Om diezelfde reden word Kroatië straks uit finale gehouden. Op die manier beperkt fifa toch nog zijn verlies nadat alle toplanden vroeg werden uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1099
    woensdag 11 juli 2018 om 08:56
    Uw neurolepticum nog niet gepakt vandaag ?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:57
    Wat een zever. Het is gewoon een feit dat de Belgen tactisch overklast werden. Lukaku kwam niet in het stuk voor. De bruyne was een schim van zichzelf. Dembélé was gewoon, tja. Enkel courtoisie en hazard stonden op niveau te spelen. Ok moest vrij trap omzien van net buiten de 16 maar daarom zit die er nog niet in. Als een klein land de andere overklast geraken die zoziezo in de finale maar dit was hier niet het geval.
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    woensdag 11 juli 2018 om 09:12
    Maar Frankrijk was klasse !!!!?????
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:18
    Heb ik niet gezegd. Maar België werd overklast door hun vele balverlies. Konden bal niet bijhouden. (Net hetgene waar Dembélé zo voor geroemd wordt) Frankrijk was absoluut geen klasse.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:25
    Een teleurstelling was het zeker, de fransen brachten een snel voorlijn en een solid verdediging. Lukaku was zoooo centraal en was volledig uit het spel genomen. Hij moest op links zijn gebracht om Hazard te laten infiltreren met rugsteun van de Bruyine. Maar het mocht niet zijn.. we hebben net niet het team om in een tweede versnelling te gaan. En het spel te starten van eigen helft...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:08
    Ik begrijp jullie teleurstelling.... maar owee zo fier op jullie... kop op we vechten verder ... we are Belgium
    Vind ik leuk
    DDT +3388
    woensdag 11 juli 2018 om 09:56
    Tornooi is gedaan hoor. Niemand ligt wakker van derde of vierde plaats
    Vind ik leuk
    JLo +614
    woensdag 11 juli 2018 om 12:32
    Martin Keown zet zijn gelul en bullshit van MotD gestaag verder.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:29
    Kweet niet hoor lag niet alleen aan de scheidsrechter oke maar hoe frankrijk speelde ze lagen meer op de grond dan dat ze voetbalden en lukaku was indd een shim maar dat was hij ook al tegen Brazilië maar der zijn fouten niet gefloten langs beide kanten en dan vind ik aangezien er de var bij was dat ze moeten overleggen en indd was een fout van kompany had penalty moeten zijn maar vergeet je er niet bij te zeggen hoe vaak hetspel stil lag door de fransen vanaf de 50 minuut? Snap wel dat vertongen en co het beu werden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws