De Belgen een halve finale of finale? Ze hebben weinig verstand

    "De Belgen een halve finale of finale? Ze hebben weinig verstand"

    zondag 24 juni 2018 om 14:20

    De Rode Duivels maakten zaterdag gehakt van Tunesië. Zij moesten met een 5-2 nederlaag afdruipen. Velen zien België nu al als één van de favorieten voor WK-eindwinst. Nederlands journalist Valentijn Driessen gelooft daar helemaal niets van.

    Het spel van de Belgen werd geroemd. Volgens Driessen was de ruime zege niet meer dan logisch. "Tunesië stelt helemaal niks voor. Daarvoor behaalde België ook al een grote uitslag tegen Panama, maar dit zijn gewoon de twee slechtste landen op het WK", klinkt bij Het Laatste Nieuws.

    Aanvallend is de weelde groot, maar achterin is de kwaliteit beduidend minder, aldus de Nederlander. "Nou... achterin is het gewoon een gatenkaas. Geen snelheid met Vertonghen, Alderweireld en Boyata - bij Twente mislukt en hier staat ie gewoon op het WK-, het kan verkeren."

    Op succes moeten de Rode Duivels alvast niet hopen. "De Belgen een halve finale of finale? Ja, dat denken de Belgen helemaal verkeerd. Of ze hebben weinig verstand van voetbal. Als deze ploeg tegen een goede aanval komt te spelen, dan gaan ze heel veel goals incasseren", besluit Driessen.

    Poll

    Heeft hij gelijk?

    (580 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zetterberg +8704
    zondag 24 juni 2018 om 14:27
    Het groen lachen van onze noorderburen begint zorgelijke proporties aan te nemen...
    En de twee slechtste ploegen van het wk hebben zich wel weten de plaatsen btw!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:31
    Wat een achterlijke journalist. Je mag Boyata van nu ook niet vergelijken met de Boyota van Twente... Bovendien zitten Vermaelen en Kompany nog in de wachtkamer, het kan alleen maar beter...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    zondag 24 juni 2018 om 14:35
    Zielige afgunstige en giftige reactie. Ze zijn nog arroganter als ze er niet bij zijn dan wanneer ze er wel bij zijn. Dat beloofd voor de komende 6 jaar, al hebben ze geluk dat Infantino bij de volgende EK's en WK's nog meer landen een ticket gaat geven. Zo gaan ze van een waterkans naar een kans om er op een volgend groot tornooi erbij te zijn.

    Je moet eens de Nederlandse VP door scrollen als het over België gaat. Ze zitten daar met de pest en cholera te schuimbekken achter hun laptops en smartphones.
    Vind ik leuk
    Bonanza +595
    zondag 24 juni 2018 om 14:52
    Hij heeft wel een punt(je). Verdedigend is het nog niet je dat
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    zondag 24 juni 2018 om 14:59
    Het is de manier waarop hij het zegt en brengt. Ik heb 't filmpje gisteren gezien en het is één en al negativiteit..

    We hebben maar een kwartier goed gespeeld tegen Tunesië volgens hem. Lukaku en Hazard leggen er gisteren 4 in en hij zegt "ze scoren wel maar ze lijden te veel balverlies".
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13385
    zondag 24 juni 2018 om 15:03


    Je moet eens die commentaren eronder lezen. T'is om van te spuwen.

    https://www.youtube.com/watch?v=Fu58miU6tHI&pbjreload=10
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1193
    zondag 24 juni 2018 om 14:54
    INDERDAAD, heb ik een tijdje geleden ook gedaan....oppervlakkig lijkt het soms dat ze voor België zijn...maar ze zijn echt gefrustreerd dat ze er niet bij zijn...ze hopen er gewoon op dat de omringende landen het heel slecht doen op wk..dan kunnen zij zeggen dat die er ook niets te zoeken hadden en op die VP Nl...daar is haat dichter bij dan het niet gunnen aan de Belgen
    Vind ik leuk
    buck +2430
    maandag 25 juni 2018 om 09:14
    Is al van voor het Wk dat ze op ons kap zitten.vragen wij Belgen ons af wat die Nederlandse analisten hier komen doen?Begin er mij eerlijk gezegd ook meer en meer aan te storen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:45
    If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing.
    Vind ik leuk
    Roach +1308
    zondag 24 juni 2018 om 15:21
    Hij heeft blijkbaar ook al landen gezien met een sterke aanval? Brazilië? Argentinië? Duitsland? Ik herinner me van die ploegen vooral veel miserie...
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3162
    zondag 24 juni 2018 om 15:22
    Laat ze maar zeggen..denk dat België verder zal geraken dan Nederland!
    Succesvol zijn brengt jaloezie met zich mee...
    Vind ik leuk
    reality +330
    zondag 24 juni 2018 om 15:31
    De frustraties bij sommige Hollanders bereikt langzaam een hoogtepunt. Is de psychiatrie klaar voor al deze mentaal zieken?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:25
    wel raar dat het altijd maar van 1 land komt die kritiek heeft en dat is nederland. dat ze eerst maar praten over hun eigen elftal,heel die ploeg is kaas met gaten, zijn gewoon jaloers en gefrusteerd die Nederlanders.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:04
    Een Belgische bloemlezing aan dhr Driessen... A: schoenmaker blijf bij je leest..B:Hun zijn in Rusland en arrogante Oranje niet...C:Nederland zal altijd wereldkampioen blijven op gebied van "lullen"...D:Als zij er 4 maken dan maken de duivels er 5 toch?
    Vind ik leuk
    Timme +40
    zondag 24 juni 2018 om 21:19
    Valentijn wie?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 21:24
    Waar we ons allemaal druk in maken ... 🙄
    Wie is Valentijn Driessen? 🤔😒
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:33
    Sportjournalist van de Telegraaf Nederlandse krant
    Vind ik leuk
    WBs +1178
    zondag 24 juni 2018 om 21:28
    "De Belgen een halve finale of finale? Ze hebben weinig verstand"
    Zelfs met ons weinig verstand, hebben we nog altijd meer verstand dan die gefrustreerde Hollanders ! Dat we achteraan kwetsbaar zijn ... dat is waar .... maar als je zelf genoeg scoort.... is dat geen probleem é !
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 21:34
    Da manneke is een gefrustreerde kuthollander meer is dat niet!!!
    Vind ik leuk
    Smuuw +582
    maandag 25 juni 2018 om 03:45
    Zolang je een goaltje extra scoort ben je altijd de winnaar ;)
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 25 juni 2018 om 14:00
    Valentijn driesen, gaat ook is iets zeggen 4 jaar geleden is Nederland met eigenlijk ni zo een goede ploeg en echt kut voetbal 3de geworden en wij zouden dat niet kunnen .. Ik ben echt blij dat de Belgen zo spelen gewoon van u eigen kwaliteit uitgaan altijd willen voetballen , moesten er meer ploegen zo denken het voetbal zou veel mooier zijn majah ge hebt veel types mourinho van Gaal, betonvoetbal en maar hopen dat een ander niet scoort dat ge da kunt appreciëren als supporter van een topploeg da snap ik niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "De Belgen een halve finale of finale? Ze hebben weinig verstand"