Het spelersrapport: twee Rode Duivels laten de rest ver achter zich

    Het spelersrapport: twee Rode Duivels laten de rest ver achter zich

    zaterdag 23 juni 2018 om 16:15

    Onze Rode Duivels hakten Tunesië makkelijk in de pan met 5-2. Dit zijn de punten volgens de redactie van VoetbalPrimeur.be

    Courtois - 6,5
    De Rode Duivels gunden Tunesië enkele kansen, maar in de problemen kwamen de Belgen niet. Op Courtois kun je altijd rekenen. Aan de tegentreffers kon de doelman niks doen.

    Vertonghen - 6,5
    Het trio achterin deed weer zijn werk. Niks meer niets minder.

    Boyata - 6,5
    Zou meer dan tegen Panama getest moeten worden, maar daar was weinig van te merken.

    Alderweireld - 6,5
    Gaf samen met de twee anderen achterin amper iets weg.

    Meunier - 7
    De beste Meunier zagen we al een tijdje niet meer bij de Rode Duivels, maar zaterdag kwam ie er eindelijk weer door. Zijn voorzetten kwamen weer aan. En was vlak voor de rust van cruciaal belang bij de 3-1.

    Witsel - 6,5
    Witsel speelde opnieuw vrij onopvallend en dat wil veel zeggen over de kracht van de Belgen.

    De Bruyne - 7
    Tunesië had geluk. De Bruyne speelde nog niet zijn beste match, maar liet regelmatig zijn genialiteit zien.

    Carrasco - 6,5
    De meest ongelukkige Belg op het veld. Werkte hard, kreeg kansen, maar had pech in de afwerking. Speelde wel een sterke tweede helft

    Mertens - 6,5
    Speelde degelijk. Ging goed door. Had ook een voet in een goal. We weten dat hij nog beter kan.

    Lukaku - 9
    Hij kwam, hij zag en scoorde opnieuw twee keer. Lukaku is on fire. De achterhoede van Engeland heeft nu al schrik.

    Hazard - 9
    Niet Filip, maar Hazard is de Koning der Belgen. Eden kan alles met een bal en bewees dat tegen Tunesië. De manier waarop hij de 4-1 scoorde was niet klasse, maar wereldklasse. En dan zwijgen we nog over zijn cool bij de strafschop na 5 minuten.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Wie was de beste man bij de Rode Duivels?

    (938 stemmen)

    Plaats een reactie

    Brubru +3809
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:23
    Carrasco verdient meer een 6,5 toch ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:53
    Idd verdient geen basisplaats
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:26
    Goh, om nu te zeggen dat Courtois niks had kunnen doen tegen het tweede doelpunt van Tunesië... De bal leek me toch houdbaar...
    Vind het altijd jammer dat die kerel dan steeds razend wordt op z'n verdediger, alsof z'n eigen prestatie sowieso sans faute is... niet mee akkoord.
    Vind ik leuk
    Patfey +5246
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:46
    Alderweireld lost wel zijn man, en belemmert mogelijk (toch gedeeltelijk) het zicht van Courtois. Tweemaal gaat een verdediger in de fout, bij het eerste doelpunt Boyata, hier Toby.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
    Welke gek(ken) hebben voor tielemans gestemd, die heeft nog geen 10 min. meegespeeld.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14919
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:29
    Zijn assist op Michy was wel knap.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:34
    INDERDAAD, en daarom dat ik toen in een vlaag van enthousiaste spontaniteit op Tielemans gestemd heb :-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:40
    Zijn interview na de match gezien en ik denk dat hij zelf die stem heeft uitgebracht!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14919
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:52
    Wat was er met zijn interview?
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:02
    Het verschil tussen alle andere interviews was dat hij enkel over zichzelf sprak en niet voor het team!
    Had een gigantisch dikkenek gehalte!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14919
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:05
    Heb het niet gezien, dus kan er niet over oordelen. Maar het neemt nog steeds niet weg dat die bal op Michy knap was.
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:08
    Oh was fantastische bal grote klasse!!
    Maar graag wat bescheiden blijven want pfff kwam over alsof het zijn beste wedstrijd ooit was met hem in een hoofdrol, 10 min. invalbeurt :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    blondel +2576
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:25
    Als je op 10 min zo kunt invallen,dan mag je toch beetje trots op jezelf zijn.Wat is daar nu verkeerd aan.Ik heb de indruk dat je zo reageert omdat hij een ex speler van Anderlecht was.Hier speelt hij voor Belgie en heeft al dat clubgevoel helemaal geen belang.Probeer toch eens op een serene manier te reageren.
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:27
    Het is mijn mening en daar blijf ik bij...
    Ter vergelijking met de andere interviews was dit té opvallend...
    Wat je er ook van denken mag....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    Hhti +1478
    zondag 24 juni 2018 om 05:43
    En als de match meer dan gespeeld is?! Altijd een Zeer groot verschil met starten!! Dus Yoeri aub zeer zeer bescheiden blijven!!!
    Vind ik leuk
    Patfey +5246
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:47
    En is Michy minder egoïst scoort hij nummer zes.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14919
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
    Dat is ook zo.
    Vind ik leuk
    Patfey +5246
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:48
    Dat kan je evengoed van de (op dit moment) 37% (toch zowat 75 man) die niet voor Romelu of Eden stemden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:30
    Maar op die 8 minuten geeft hij wel al een assist aan Michy
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11624
    zondag 24 juni 2018 om 09:34
    Oprotten Vlaming, hou je anti-Anderlecht praat voor jezelf tot na het WK en stop met kijken naar onze Belgen
    Vind ik leuk
    Pierke79 +389
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:28
    Meunier eindelijk weer eens op niveau.
    Ik vind dat hij bij PSG ten onrechte vaak op de bank heeft gezeten, maar de vorige wedstrijden bij de RD stelde hij toch echt teleur. Misschien gebrek aan ritme en is ie nu weer vertrokken!!!!
    Vind ik leuk
    Patfey +5246
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:49
    Voor mij de tweede keer op rij een verrassend goede match van Witsel. Ik zal mijn mening over hem dan toch moeten herzien 😃.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3825
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:45
    Vind ik dus ook. Na Hazard en Rom vond ik Witsel zeer goed. Een rustpunt, zeker bij een voorsprong. Oef, Witsel heeft de bal, nu kan er niets verkeerd gebeuren.
    Vind ik leuk
    Patfey +5246
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:56
    En hij speelt ook vooruit😉.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    uitstekend goed gespeeld proficiat nog
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    Eindelijk heeft Witsel iedereen overtuigd dat hij in zijn controlerende rol zeker zijn basisplaats in het elftal verdiend. Eerder onopvallend meer zeer efficient. Belangrijk voor het evenwicht in de ploeg.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3825
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:11
    Ik vond het best opvallend. Witsel was geweldig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:37
    Zoals steeds...zijn wij Vlamingen een morrend volk. Streng voor een ander...triestig ..gelukkig spelen onze Rode Duivels beter dan wat wij er van vinden.
    Vind ik leuk
    zoema +97
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:35
    De Bruyne een 7 ? Heeft die meegespeeld ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws