Rode Duivels komen op toerental en spelen Tunesië naar huis

    Rode Duivels komen op toerental en spelen Tunesië naar huis

    zaterdag 23 juni 2018 om 15:55

    De Rode Duivels hebben ook hun tweede wedstrijd op het WK gewonnen. Na de 3-0 tegen Panama werd er opnieuw ruim gewonnen, deze keer van Tunesië. Het werd 5-2.

    De match kon nauwelijks beter beginnen voor de Belgen. Na amper zes minuten mocht Eden Hazard de bal op de stip leggen. In zijn typische stijl liet hij de keeper kansloos. De Belgen drukten door en kwamen snel op 2-0. Deze keer was Dries Mertens de assistgever, Romelu Lukaku werkte beheerst af. België leek vertrokken voor een monsterscore, maar nauwelijks een minuut later scoorde Dylan Bronn (AA Gent) tegen met het hoofd.

    Na het halfuur ging het tempo flink omlaag, maar toch kon Lukaku nog de kers op de taart zetten. Met een 3-1 vlak voor de rust was Tunesië helemaal uitgeteld. In de tweede helft probeerden de Noord-Afrikanen nog voor een tweede doelpunt te gaan, maar het was Eden Hazard die aan de andere kant nog voor 4-1 zorgde. Roberto Martinez had genoeg gezien en haalde enkele belangrijke spelers eraf. Invaller Michy Batshuayi miste drie enorme kansen, maar haalde zijn thuis en maakte toch nog de 5-1. Khazri milderde nog tot 5-2.

    De Rode Duivels zijn door die zege zeker van de volgende ronde, maar strijdt waarschijnlijk nog met Engeland om de groepswinst. Voor Tunesië is het toernooi na amper twee wedstrijden al afgelopen, tenzij Panama zou winnen van Engeland.

    Poll

    Wie was de beste man bij de Rode Duivels?

    (938 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +30674
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
    Beste match van het wk. Proficiat duivels.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13417
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:59
    5 - 2 is nog mild met die kansen van Romelu en Michy die er net niet in gingen.


    Wel super kut van en voor Dylan Bronn. Hopelijk valt de blessure mee, maar dat zag er zo niet uit.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Capibara24 +151
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
    beste ploeg nu opt tornooi... als het goed is, is het goed !
    Vind ik leuk
    Riddlin +2161
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
    Eindelijk meer dan 2 spelers die bewegen als er een bal in de buurt is. Goeie wedstrijd.

    Vraag mij wel af wie hier gestemd heeft op Witsel als beste man. Heeft mij vooral geïrriteerd en is voor mij de zwakke schakel bij België. Net als Carrasco op die positie die hij moet spelen.
    Tegen Sterling of Rashford gaan we afzien op onze linkerflank
    Vind ik leuk
    Goegebuer +969
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:20
    Dan heb je vandaag niet goed gekeken denk ik. Witsel was degelijk hoor. Carrasco idd wat licht, vooral in de eerste helft.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13417
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:23
    Aanvallend vond ik Carrasco wel prima, vooral in de tweede helft. Verdedigend blijft die flank van Carrasco dan weer wel onze zwakke plek.

    Boyata heel kopbalsterk maar heeft toch zijn faussekeu momenten eens hij onder druk staat. Straalt toch iets te weinig zelfvertrouwen uit in die fases.

    Voor de rest was iedereen prima tot uitstekend.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:24
    Vond je Witsel echt slecht? Voor mij was Meunier véél erger, bahalve de assist, heeft Meunier niets gedaan, ik had het gevoel dat hij soms vergat dat we in het geel spelen, alle passen kwamen bij de Tunesiërs terecht. En Carrasco... ook niets, eigenlijk schijteslecht, volgende match tegen Engeland zie ik liever Chadli ipv Meunier en Fellaini ipv Carrasco.
    Vind ik leuk
    Brubru +3798
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:31
    Welke match heb jij gezien ? Meunier was na Hazard en Lukaku onze beste man en Carrasco speelde een heel goede tweede helft. Maar ja voor sommigen is het moeilijk om positief te zijn.
    Vind ik leuk
    Crusader +1571
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:34
    Hahaha waar zat jij om te kijken naar de match!
    Ongelooflijk man!
    Vind ik leuk
    wimdevos +317
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:50
    Ik vond dat er veel dreiging uitging van Carrasco, en dat is heel lang geleden dat ik dat heb gezien...
    Vind ik leuk
    Capibara24 +151
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
    als je meunier slecht vind moet je echt stoppen met commentaar geven op eender welke voetbalwedstrijd... was een van de besten op het veld... en met lukaku, hazard en andere de bruynes wil dat wat zeggen
    Vind ik leuk
    vampire81 +975
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:01
    dit is ook niks meer dan een idiote opmerking van een achterlijke debiel, geen verrassing dat het een anderlechtsupporter is want het voorgaande staat gewoon voor hoe en wat anderlechtsupporters echt zijn
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    E.V +2448
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:07
    Sorry vriend, niet veralgemenen he. Ik ben RSCA supporter en vond Meunier met voorsprong onze beste speler...
    Vind ik leuk
    vampire81 +975
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:15
    beste speler, dat vond ik nu niet echt, hij was zeker echt goed deze keer in tegenstelling tot zijn vorige matchen, maar anderen waren zeker ook zeer goed, het was gewoon algemeen zeer goed
    Vind ik leuk
    Mike1208 +169
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:16
    Niet moeilijk als je tegen janneke en mieke speeld
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1014
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
    je snapt geen kloot van voetbal en wk
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:43
    Weer tegen de slechtste ploeg van het tornooi zeker, maar dat was Panama toch?
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3170
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:23
    Ik was realistisch qua uitkomst van dit wk maar als ik andere landen bezig zie: Brazilië, Duitsland,Frankrijk,Argentinië..dan is België op dit moment toch een trapje hoger
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:47
    Als je vind dat Witsel slecht speelt ken je inderdaad weinig van voetbal , is volgens mij een van de constantste spelers van de Belgen.
    Wat mij vandaag wel opviel is dat hij hoger speelde dan Debruyne , denk dat dit een tactische zet was zodat Debruyne meer ruimte kreeg om zijn passes te verdelen.
    Vind ik leuk
    vampire81 +975
    zondag 24 juni 2018 om 00:03
    dit was een zeer goede match, fantastische prestatie, doch minpuntje misschien waren toch de meerdere grote kansen gemist door batshuayi die toch echt meer dan één goal had mogen/moeten maken, scoren 5 goals wat zeker veel is en hadden er zeker nog meer kunnen zijn, maar eigenlijk enkel hoera na deze match en kritiek hoeft er nu zeker niet te zijn, (dus bij deze verexcuseer ik mijzelf voor het voorgaande), trek de lijn van deze match verder door want met deze prestaties is er heel veel mogelijk