'RSCA dreigt vier basiskrachten kwijt te spelen: Coucke wil miljoenen cashen'

    'RSCA dreigt vier basiskrachten kwijt te spelen: Coucke wil miljoenen cashen'

    donderdag 21 juni 2018 om 07:23

    Anderlecht ondergaat deze zomer zoals verwacht een grote metamorfose. Sportief directeur Luc Devroe haalde al negen nieuwe spelers binnen. Daartegenover staat wel het naderende vertrek van meer sterkhouders.

    Het Laatste Nieuws weet dat vier basisspelers het komende seizoen waarschijnlijk niet meer bij Anderlecht zijn te bewonderen. 'Sels blijft niet, Dendoncker is een transfer beloofd en Teo weegt op het budget. Aan Trebel werd dan weer een nieuw contract geboden, maar de Fransman heeft dat nog niet getekend', klinkt donderdag bij de krant.

    Marc Coucke zou volgens Het Laatste Nieuws miljoenen euro's willen cashen om de transferbalans dik in de plus te brengen. Voorlopig gaf Devroe al meer vijftien miljoen euro uit, terwijl er enkel geld binnen kwam via de verkoop van Uros Spajic (zeven miljoen euro) en Trezeguet (2,5 miljoen euro). Coucke zou eind juli klaar willen zijn met het huiswerk. Er staat de komende maand dus nog veel te gebeuren bij de Brusselaars.

    Lees ook: 'KV Oostende huurt jonge verdediger van Anderlecht, Leya Iseka moet wachten'

    Plaats een reactie

    Wankstar123 +1129
    donderdag 21 juni 2018 om 07:36
    Voor Dendoncker vang je minstens 15 mil
    Teodorczyk zou minstens 9-10 mil
    Trebel 10-12 mil
    Dus de balans zal meer dan rechtgetrokken zijn!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10450
    donderdag 21 juni 2018 om 07:47
    Trebel wordt een aderlating. Een evenwaardige vervanger zal geld kosten.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 10:49
    Bwa, hij is met zijn hoofd niet meer bij ons. Kan hij het nog opbrengen? Het verleden leert dat je spelers moet laten gaan als ze weg willen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10450
    donderdag 21 juni 2018 om 12:18
    Juist
    Vind ik leuk
    Goegebuer +969
    donderdag 21 juni 2018 om 07:49
    Voor Dendoncker minstens 15 miljoen omdat die twee seizoenen geleden een goed seizoen heeft gehad?
    Voor Teo minstens 9-10 miljoen omdat die twee seizoenen een goed seizoen heeft gehad?
    Trebel oké

    Enige probleem is: nadat je transferbalans oké is, is je ploegbalans nog wel oké?
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1129
    donderdag 21 juni 2018 om 07:54
    Teo en Leander beiden kwaliteit.
    Teo kan nog steeds scoren
    Dendoncker heeft 1 slecht seizoen erop zitten wil niet zeggen dat hij daarom niets meer waard is. Een
    vervanger voor trebel zal ofwel een speler uit de jeugd zijn die opstaat, een goedkope transfer die meer dan zn waarde toont of zoals Freddy zegt minstens 8 mil kosten.
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    donderdag 21 juni 2018 om 08:28
    @Goegebuer: als ik zie welke bedragen voor Obbi Oulare en Engels betaald zijn en wat men durft vragen voor Wesley... dan mag RSCA een pakske meer vragen voor Teo, Dendoncker en Kara hoor. Zijn trouwens 3 internationals, dat alleen al kost veel meer. Hoe graag je het ook anders zou zien. ;)
    Vind ik leuk
    Goegebuer +969
    donderdag 21 juni 2018 om 09:36
    Ik heb nooit gezegd dat de bedragen voor oulare enz wel correct waren he.
    Dat je meer waard bent omdat je international bent, oké, op voorwaarde dat je geen international bent die gewoon meegaat om in de tribune te zitten. Denk niet dat Teo gaat spelen Polen, en Dendoncker ook niet voor België, tenzij er een 3-tal geblesseerden vallen...
    Wie weet speelde Dendoncker, en zeker Teo, twee seizoenen geleden wel het beste seizoen van hun hele carrière. Ik hoop het voor hun van niet, maar het zou zo maar eens kunnen.
    Moest ik Dendoncker zijn adviseur zijn zou ik zeggen: blijf nog een jaartje bij Anderlecht, bevestig wat we twee seizoenen geleden van je zagen, en dan heb je de ploegen voor het uitkiezen...
    Maar dat geduld hebben velen niet, en dan zie je ze ergens wegkwijnen...
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:20
    Tuurlijk zeg je niet dat die bedragen van Oulare enz... correct waren.
    Maar pas als ik het je even herinner ;-)

    Hoe je het ook draait of keert: ze zijn een pak meer waard Dendoncker en Teo. International is international. Zo wordt dit ook bekeken. Met 11 spelers kom je er niet op een WK.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2356
    donderdag 21 juni 2018 om 11:02
    Voor troebel betaalt men niet meer dan 5 miljoen ook al is hij beter dan dendoncker en teo samen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    donderdag 21 juni 2018 om 11:04
    Idd. Er zit al wat roest op !
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10450
    donderdag 21 juni 2018 om 12:21
    Goeike
    Vind ik leuk
    Brubru +3789
    donderdag 21 juni 2018 om 09:24
    Coucke heeft zelf al verklaard dat zonder transfers Anderlecht afstevent op een exploitatieverlies vorig seizoen tussen de 20 en 30 M Euro. Het zou - ik zeg wel het zou - wel eens kunnen dat de centen gebruikt worden om zo weinig mogelijk verlies te boeken. Vanaf dit seizoen zou door allerhande ingrepen winst worden gemaakt of break even gedraaid zonder spelers te moeten verkopen maar dat is pas voor juni 2019.
    Ik vermoed dan ook dat de echt grote namen pas in januari en volgend jaar zullen aankomen waarna Anderlecht buiten categorie zal worden in de JPL. Geef Coucke tenminste 1 jaar de tijd om zijn stempel te drukken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    Johnmor +359
    donderdag 21 juni 2018 om 09:41
    Dat is zo een beetje mijn gedachtengang. Er gaat nu ook meer jeugd spelen dus denk ik dat dit echt wel een overgangsjaar wordt. Eerst de boekhouding, dan de resultaten.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2356
    donderdag 21 juni 2018 om 11:04
    Idd en ondertussen speelt club nog eens kampioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:33
    Gaat Brugge dan nog eens een titel kopen bij de bond?
    Vind ik leuk
    ROBSON +2356
    donderdag 21 juni 2018 om 11:01
    Hahahahaha deel dit maar vlug door twee. Trouwens bij coucke betekent balans winst.de 40 miljoen schuld die hij verheffende niet te vergeten oogt de balans nog veel de andere kant op.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10450
    donderdag 21 juni 2018 om 12:22
    ROBSON, een echte kenner!
    Vind ik leuk
    Hhti +1403
    donderdag 21 juni 2018 om 08:19
    Hopelijk blijft het geld van/voor RSCA nu in RSCA.
    Vind ik leuk
    freeman +10223
    donderdag 21 juni 2018 om 09:22
    Niet dromen : " het geld is en blijft van Mr Coucke " !
    Vind ik leuk
    azerty +1377
    donderdag 21 juni 2018 om 09:38
    Trebel moeten ze houden. De rest mag gerust vertrekken. Zijn in mijn ogen samen nog geen 15 milj waard.
    Vind ik leuk
    FcRazor +1041
    donderdag 21 juni 2018 om 10:30
    Er moet ieder jaar een talent van eigen jeugd in de ploeg komen. Deze jongens brengen het meest op. Ze zullen ook niet ieder jaar verkocht worden en de 1 al duurder dan de andere. Daar tegenover staat ook dat er op die positie niet gekocht moet worden wat ook weer kosten drukt. Mij lijkt het niet slecht om dit in het beleid/visie van de club op te nemen. Ieder jaar het beste talent zijn volle kans geven.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2356
    donderdag 21 juni 2018 om 11:05
    100% gelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'RSCA dreigt vier basiskrachten kwijt te spelen: Coucke wil miljoenen cashen'