Cercle Brugge woest op Belgische topclubs: Zij denken enkel aan zichzelf

    Cercle Brugge woest op Belgische topclubs: "Zij denken enkel aan zichzelf"

    zaterdag 16 juni 2018 om 14:30

    De topclubs willen heel graag hun beloften in de amateurcompetities zien, maar niet iedereen is fan van dat idee. Cercle Brugge laat via voorzitter Frans Schotte weten dat het absoluut tegen dat idee is.

    Schotte hekelt dit idee van de G5. "De topclubs denken enkel aan zichzelf. Zij zeggen dat ze handelen in het belang van het Belgisch voetbal, maar enkel eigenbelang telt", staat te lezen in Het Nieuwsblad. 

    Volgens Schotte is dit plan een ramp. "Denk eens na. Derde amateur dat staat gelijk met het vroegere 1ste provinciale. De grote clubs willen dat dus dat onze beloften op dat niveau gaan zwoegen. Punten pakken en dan pinten pakken. Hoe kan een vereniging als Cercle nog jonge spelers overtuigen om te tekenen als ze aan het einde van hun opleiding op provinciaal niveau moeten gaan voetballen in derde amateur? De grote clubs beweren wel altijd dat ze handelen in het belang van het Belgisch voetbal, maar dat ze eens ronduit eerlijk zijn: ze spreken allemaal uit eigenbelang."

    Schotte hoopt dat het plan niet doorgaat. "Als ik voorzitter van Anderlecht of Club was zou ik ook voorstander zijn van dat nieuwe plan, maar dat is niet de toekomst van het Belgische voetbal, niet de toekomst van de jeugdwerking. Integendeel. Check maar eens hoeveel spelers die al door profclubs werden uitgeleend op amateurniveau ooit nog doorbraken bij die profclubs. Je zal er weinig tot geen vinden. Dat zegt genoeg. Wij willen dat onze beloften tegen Anderlecht, Standard, Club Brugge…kunnen spelen.

    Plaats een reactie

    BS90 +4582
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:34
    Wat kan het Cercle schelen? De jeugd heeft daar 0 procent kans om ooit te mogen spelen
    Vind ik leuk
    Intel +1296
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:36
    Ja en u laten overnemen door buitenlanders is beter voor het Belgisch voetbal? Ge gaat zien daar gaan amper Belgische spelers mogen spelen , ze gaan hun talenten bij cercle niet op de bank laten zitten ...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:36
    Schotte in buitenland doen ze het allemaal zielig man
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 03:42
    Als hij stokken in de wielen kan steken....
    Vind ik leuk
    Garland +5360
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:45
    Schandalig dat de G5-ploegen niet aan de jeugd ... van Monaco denken.
    Vind ik leuk
    freeman +11586
    zaterdag 16 juni 2018 om 14:50
    En Sirkel denkt alleen aan " de vereniging" !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15234
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:02
    AS Monaco B gaat zich ook eens moeien..
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zaterdag 16 juni 2018 om 15:46
    Ai ai ai het begint al de groensels zijn terug!
    We gaan weeral wat mogen horen het komende seizoen pfffrt!
    Vind ik leuk
    Hierulf +1119
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:19
    De jongens van de top clubs zijn de toekomst... Wat is CS eigenlijk ???
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 03:43
    Gepromoveerd dankzij Bocauts blunder.
    Vind ik leuk
    DDT +3422
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:26
    Beckham werd ook uitgeleend in vierde klasse. Man daar hebben ook nooit meer iets van gehoord. En ik kan nog zo'n voorbeelden geven. Denk eerder dat schotte kortzichtig ipv g5
    Vind ik leuk
    SD +9495
    zaterdag 16 juni 2018 om 16:37
    Schotte is eigenlijk rijp om opgezet te worden in de trofeeënkast - die is haast leeg - van Cercle. Welk recht van spreken heeft iemand die zijn ploeg verkocht ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 juni 2018 om 17:43
    Neen tegen de vooruitgang dus. Schotte, jij hebt laten zien hoe je een club niet moet leiden. Laat andere mensen die wel ambitie hebben om het voetbal te verbeteren - onze topclubs dus - maar doen. Anders spelen we binnenkort alleen nog maar met ploegsgewijs zoals Cercle. En als je eerlijk bent, wat is er te zien op Cercle?
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    maandag 18 juni 2018 om 07:43
    Een vereniging is het, een vereniging ;P
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws