Perfecte WK-start Rusland: historische grote zege op pover Saudi-Arabië

    Perfecte WK-start Rusland: historische grote zege op pover Saudi-Arabië

    donderdag 14 juni 2018 om 18:55

    Rusland is het WK in eigen land begonnen met een overtuigende overwinning op Saudi-Arabië. In Moskou won de ploeg van Stanislav Cherchesov met 5-0.

    Het was vanaf de eerste minuut duidelijk dat er maar één ploeg aanspraak maakte op de drie punten in het Luzhniki Stadium. De Russen schoten uit de startblokken en zetten Saudi-Arabië met de rug tegen de muur. Grote kansen bleven aanvankelijk uit, maar daar kwam na twaalf minuten verandering in.

    Aleksandr Golovin, die door de Europese top in de gaten wordt gehouden en imponeerde, pompte de bal in de zestien en vond het hoofd van Yury Gazinski. De middenvelder FK Krasnodar maakte zichzelf onsterfelijk door het allereerste doelpunt van het WK binnen te koppen.

    Saudi-Arabië, dat door de ontslagen Bert van Marwijk naar het eerste WK in twaalf jaar werd geloodst, leek bevangen door de zenuwen en kwam op slag van rust op een grotere achterstand. Denis Cheryshev bleef ijzig kalm en schoot na 42 minuten de 2-0 binnen. De invaller had kort daarvoor de geblesseerde Alan Dzagoev vervangen.

    Na rust konden Rusland en Saudi-Arabië niet tippen aan de aantrekkelijke eerste helft. De wedstrijd liep leeg als een lekke band, want de Russen hoefden voor eigen publiek niet meer, terwijl de Saudi's geen vuist konden maken. Toch vielen er nog drie doelpunten. Artem Dzyuba (kopbal), Cheryshev (wereldgoal) en Golovin (vrije trap) bepaalden de eindstand op 5-0.

    Het WK gaat vrijdag verder met de wedstrijd tussen Egypte en Uruguay, de andere landen in groep A. Verder staat Marokko - Iran en Spanje - Portugal op het programma.

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +13417
    donderdag 14 juni 2018 om 18:58
    Ik heb genoten van de Saoedische Iniesta, de Arabische Messi en de Pélé van de Sahara.
    Vind ik leuk
    Garland +5200
    donderdag 14 juni 2018 om 19:10
    Ze hadden beter een Woestijnversie van Courtois gehad.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13417
    donderdag 14 juni 2018 om 19:34
    Heeft één bal tegengehouden en de rest die op doel was ging allemaal binnen. Maar vooral die nr 5 en die verdedigende middenvelder die gewisseld is waren echt prutsers. Italië en Nederland zullen zich wel echt voor de kop slaan als ze die ploeg bezig zagen.
    Vind ik leuk
    Garland +5200
    donderdag 14 juni 2018 om 19:40
    Ik dacht tijdens de match vooral. GOH wat een sterke tegenstander voor Rusland in de eerste match. Daar moet echt niks achter gezocht worden.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13417
    donderdag 14 juni 2018 om 19:56
    Tegen Uruguay en Egypte (met hopelijk Salah) zal 't andere koek zijn. That's another cook, zoals Van Gaal 't zo mooi zei.
    Vind ik leuk
    12a34b +601
    donderdag 14 juni 2018 om 19:06
    Die Golovin vind ik toch geen slechte
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3917
    donderdag 14 juni 2018 om 19:17
    duidelijk man van de match
    Vind ik leuk
    12a34b +601
    donderdag 14 juni 2018 om 19:26
    Wel grappig, ik krijg nu juist een melding van de FIFA app dat Denis Cheryshev is uitgeroepen tot man van de match :-)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3917
    donderdag 14 juni 2018 om 19:29
    ze geven dan voorkeur aan de man met de 2 doelpunten. Maar ik persoonlijk vond Golovin de beslissende factor in deze match.
    Vind ik leuk
    12a34b +601
    donderdag 14 juni 2018 om 19:40
    Ik zeker ook
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3170
    donderdag 14 juni 2018 om 19:08
    Goal 4 en 5 waren wel mooie...
    Ik dacht dat Rusland slecht ging zijn aar S-A...ppfff
    Vind ik leuk
    Goaltje +936
    donderdag 14 juni 2018 om 19:21
    Hopelijk geen stokslagen van de prins.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13581
    donderdag 14 juni 2018 om 20:15
    Wat een zwak elftal zeg. Rusland - zelf maar een zeer middelmatig team - zo weinig in de weg leggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Perfecte WK-start Rusland: historische grote zege op pover Saudi-Arabië