'De Rode Duivels winnen het WK niet, de deceptie komt tegen de wereldkampioen'

    'De Rode Duivels winnen het WK niet, de deceptie komt tegen de wereldkampioen'

    donderdag 14 juni 2018 om 12:15

    Het WK komt er nu eindelijk aan. Het voetbaltoernooi der voetbaltoernooien. Schrijven onze Rode Duivels dan toch geschiedenis of wordt het alweer één van de grote landen? VoetbalPrimeur.be blikt vooruit op het WK en laat elke dag één redacteur aan het woord.

    Onze Rode Duivels
    Laten we meteen vier dingen duidelijk stellen. Eén, de Rode Duivels hebben een Gouden Generatie. Twee, we gaan van ze genieten tijdens het WK. Drie, we worden geen wereldkampioen. En vier, dat is helemaal geen schande.

    In alle linies heeft België spelers van wereldformaat rondlopen. Maar helaas zijn we daar niet alleen in. Dat geldt ook voor landen als Frankrijk, Duitsland en Brazilië. Dan zijn er ook nog Spanje en Argentinië. Aan sterke teams geen gebrek. Het tornooi niet winnen is dus niet abnormaal.

    Het WK winnen zou België trouwens ook niet doen met Radja Nainggolan in de ploeg. Al gaan we hem wel missen.

    De opstelling: 4-3-3
    De 3-4-3 van Martinez gaat ons sowieso in de problemen brengen. Tegen Panama en Tunesië kun je dat zonder problemen gebruiken, maar tegen de grotere landen moet er iets veranderen. Een 4-3-3 is tegen landen als Engeland, Brazilië of Frankrijk aan te raden. Al wordt dat niet eenvoudig met het beschikbare materiaal.

    Je hebt een fitte Kompany (of anders Vermaelen) nodig in het centrum. Alderweireld kan daar langs hem spelen en Vertonghen verhuist naar de linkerkant. Meunier zakt iets en wordt een 'echte' rechtsback met aanvallende impulsen. Achter die vier staat natuurlijk Courtois. Tegen Panama en Tunesië ben je met Boyata of Dendoncker ook uit de brand in de achterhoede.

    Op het middenveld hebben we kracht nodig. Fellaini komt daardoor in de ploeg. Ja, Marouane is niet de meest sierlijke voetballer, maar daar hebben we er nog genoeg van. Fellaini is de stofzuiger die bij de tegenstander angst in boezemt. Natuurlijk moet De Bruyne op het middenveld het verschil maken, maar dan heb je onvoldoende aan Fellaini alleen om hem van steun te voorzien. Dembélé is de betere voetballer en hoort eigenlijk in de ploeg, maar verzet iets te weinig werk. Witsel is vlees noch vis. Verras en kies voor Dendonker. Was er maar een periode geweest dat ie getest kon worden of hadden we in ons land, maar een breker die kon voetballen.

    Voorin is het duidelijk: geef Hazard de vrije rol. Laat Eden van het WK zijn achtertuin maken. De wereld zal ons dankbaar zijn. Aan Lukaku hoeft ook niet getwijfeld te worden. Romelu beukt en scoort. Op rechts is het laatste plaatsje voor Mertens.

    De prognose: de halve finale
    De eerste ronde overleven we met sprekend gemak. De Rode Duivels eten Panama op. Daarna worden de verwachtingen te groot en winnen de Belgen moeizaam van Tunesië. De match om de eer wint België daarna van Engeland met een goaltje verschil.

    In de tweede ronde wacht Senegal, Colombia, Polen of Japan op de Belgen. Dat wordt geen probleem. In de kwartfinales begint het echte werk, maar de eerste topmatch winnen de Belgen nog. Na een zege tegen Brazilië zweeft het land en dan volgt de deceptie tegen de latere wereldkampioen Frankrijk.

    Wie speelt de finale?
    Duitsland en Frankrijk

    Wie wint het WK?
    Frankrijk

    Naar welke Rode Duivel kijk jij uit?
    Eden Hazard

    Welke speler wordt de revelatie van het toernooi?
    Mbappé (Frankrijk)

    Welk land gaat af?
    Portugal

    Wie wordt topschutter?
    Griezmann

    Daan Slingers
    Hoofdredacteur VoetbalPrimeur.be 

    Poll

    Wat verwacht jij van de Rode Duivels?

    (389 stemmen)

    Plaats een reactie

    Brick +213
    donderdag 14 juni 2018 om 12:27
    Zwakste opstelling da ge kunt maken volgens mij, witsel is een baas op het middenveld, bewees hij nu al 3 matchen op rij
    Vind ik leuk
    NilisFan +102
    donderdag 14 juni 2018 om 12:33
    Zijn beste match was inderdaad tegen Portugal. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Die gelooft nog in sprookjes. Winnen tegen Brazilië... zelfs in de 2e ronde Colombia of Polen word geen makkie
    Vind ik leuk
    DDT +2365
    donderdag 14 juni 2018 om 12:55
    Vanaf de tweede ronde is niks nog een makkie. Het is het EK niet hé waar er met Hongarije nog iemand in pyjama op het plein stond.
    Vind ik leuk
    Jasper55 +41
    donderdag 14 juni 2018 om 12:58
    België verliest kwartfinale net als WK14 en EK16 / Mbappe is al een te grote naam om een revelatie te noemen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    agdh +621
    donderdag 14 juni 2018 om 15:56
    Heeft nog nooit op een EK of WK gespeeld dus kan wel degelijk als revelatie gezien worden
    Vind ik leuk
    Jasper55 +41
    donderdag 14 juni 2018 om 22:27
    Nog vind ik dat er andere spelers zijn die je beter als revelatie neemt dan een kerel met een marktwaarde boven de 100 miljoen (natuurlijk is dit mijn mening)
    Vind ik leuk
    Wvande +75
    donderdag 14 juni 2018 om 13:00
    Zie ze moeilijk winne van colombia .ze hebben het veel te moeilijk tegen voetballende ploegen kijk maar na costa rica voor ze met zen alle naar achter gingen. N tegen Brazilië winne....nooit eerder 4.1 fzo
    Vind ik leuk
    Intel +708
    donderdag 14 juni 2018 om 13:19
    Heb eens wa vertrouwen in onze Belgen, zelfs al vliegen ze eruit in de 2de ronde, maakt mij ni uit, ofwel zijt ge supporter ofwel ni kijk dan naar de tour of weet ik veel wat, die onnozele successupporters wij zijn echt 1vd weinige landen die zo een belachelijke supporters hebben En als ze ver geraken dan vieren ze als hypocrieten mee dat gaat er bij mij echt niet in .
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2666
    donderdag 14 juni 2018 om 18:34
    zeg spreek eens voor uzelf ipv van mensen te gaan veralgemenen.
    Vind ik leuk
    Intel +708
    donderdag 14 juni 2018 om 19:30
    Ja het is ook wel een groot deel van onze "supporters" , ik heb ook niet gezegd iedereen he .. maar hier zijn toch veel azijnzeikers, en zoals ik zeg moesten we dan ver geraken dan staan ze allemaal te juichen , en lopen ze rond in een truitje vd Belgen dat vind ik persoonlijk gewoon belachelijk...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2666
    donderdag 14 juni 2018 om 19:37
    Der zijn er nog altijd een pak die zich consequent gedragen. Ik geloof ook niet in RD tornooiwinst. Ik ben het ook moe als je ook maar een beetje kritisch durft opstellen , je als half belg wordt bescheten, zijt eens wa meer chauvinistisch en al die zever. Ik ga niet gaan zien naar grote schermen int stad om mee te feesten. why? juist ja, omdak niet de hypocriet ga uithangen.Als ze ver geraken is dat fijn voor de ploeg. Ik ga mij daar niet anders, of meer blij bij voelen. En zoals mij lopen der ook een pak rond. Dus neen tzijn nie allemaal successupportertjes.
    Vind ik leuk
    Intel +708
    donderdag 14 juni 2018 om 20:13
    Het gaat ni over een beetje kritisch he , als het hun dan niet intreseerd moeten ze er ook niet op reageren vind ik.. Ik snap ook gewoon niet als voetballiefhebber dat ge constant kunt klagen op deze ploeg of daar niet van genieten , zo een spelers gaan we nooit meer hebben waarschijnlijk , prachtig voetbal ook maar nee het enige wat telt voor een groot deel dat zijn resultaten definitie van een successupporters dus ...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:21
    Je kan dit gewoon niet voorspellen. België kan wel wereldkampioen worden. Als je de spelers bekijkt met Lukaku, Courtois, Hazard, De Bruyne als absolute toppers. Die 3-4-3 is goed als je sterker bent op het veld. Maar als je toplanden treft dan krijg je meer tegenstand en dan gaan uw wingbacks minder kunnen oprukken en meer verdedigen, dan krijg je op papier een verdediging van 5 en een middenveld van 2, waardoor Hazard en Mertens moeten inzakken. Dan ga je moeten rekenen op de snelle counters en daar zijn we toch ook niet slecht in. Met die 3-4-3 staan de spelers ook min of meer op hun beste positie. Alderweireld en Vertonghen zijn zeer degelijke backspelers, maar dat is niet hun natuurlijke positie en aanvallend zijn ze niet op hun best. Dus een 4-3-3 heeft ook zijn nadelen. Het is niet alleen het systeem dat je kampioen maakt, er is vaak ook een factor geluk mee gemoeid.
    Vind ik leuk
    Goaltje +337
    donderdag 14 juni 2018 om 14:16
    Hadden ze zich tegen Wales niet zo te kakken laten zetten waren ze Europees kampioen geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:40
    Daar hadden ze inderdaad tegen moeten winnen. Het eerste kwartier werd Wales weggeblazen. Dat hadden ze moeten doortrekken in plaats van angstig naar achter te lopen om te verdedigen. Dat speelde in de kaart van Wales. Maar bekijk het positief, ze zijn nu een ervaring rijker om dat nu niet meer te doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:12
    Ze hadden die halve finale tegen Portugal dan gewoon verloren hoor. Daar kwamen ze niet doorheen zonder tactiek.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:39
    Dat ze maar eerst hun groep winnen want als ze 2de worden wacht Duitsland in de kwartfinale. Belgie heeft al 65 jaar niet meer gewonnen van de mannschaft. Dus nog iets meer kans tegen Brazilië denk ik.
    Vind ik leuk
    Brick +213
    donderdag 14 juni 2018 om 15:42
    In 1944 ebben we voort laatst gewonnen zeker?
    Vind ik leuk
    agdh +621
    donderdag 14 juni 2018 om 15:58
    Hoe langer da een reeks duurt hoe dichter het einde ervan nabij is eh, tijd om na 65jaar nog is te winnen dan eh ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 22:17
    Ik weet gewoon niet meer op wie ik moet hopen als mogelijke tegenstander in de kwartfinales... XD
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De Rode Duivels winnen het WK niet, de deceptie komt tegen de wereldkampioen'