Anderlecht-aanwinst flirtte met einde carrière: Blij dat ik nog kan voetballen

    Anderlecht-aanwinst flirtte met einde carrière: "Blij dat ik nog kan voetballen"

    donderdag 14 juni 2018 om 10:36

    Anderlecht heeft deze week een opvallende nieuwe naam voorgesteld. Thomas Didillon moet Frank Boeckx het vuur aan de schenen leggen voor een plaats als tweede keeper. Didillon had bijna een punt moeten zetten achter zijn carrière.

    Dat vertelt de Fransman bij Het Laatste Nieuws. Hij bleef doorspelen met een hernia, en dat bleek geen goed idee.

    "Die hernia speelde al een tijdje op. Als ik het nu bekijk had ik toen veel vroeger moeten stoppen, dan kon ik een operatie eventueel nog vermijden. Het enige waar ik aan dacht was om zo vlug mogelijk weer eerste doelman te zijn en ik pushte mijn lichaam te ver. Maar nu ben ik vooral blij dat ik nog kan voetballen, dat is voor mij het belangrijkste."

    Voor Didillon is België overigens geen onbekend terrein. In het seizoen 2014/2015 was hij eerste doelman bij de toenmalige tweedeklasser Seraing. 

    Plaats een reactie

    Hierulf +188
    donderdag 14 juni 2018 om 10:46
    Europees subtop zei Coucke...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 10:49
    Oei !! Last van hernia ?! Weet Boeckx en ik alles van !
    Dat is voor het leven !
    Constant opletten behandelen en verzorgen
    Wat een transfer?
    Vind ik leuk
    Goegebuer +399
    donderdag 14 juni 2018 om 10:59
    Jep! En als de tegenstander wat slim is geeft die in duel met keeper of op een corner eens een duwtje in de rug, en seizoen zit erop...
    Vind ik leuk
    K1908 +47
    donderdag 14 juni 2018 om 12:02
    Slim en/of vuil, het is maar hoe je het bekijkt. Die van in Luik zullen niet twijfelen. J
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5037
    donderdag 14 juni 2018 om 12:03
    Zo werkt een hernia ni hoor (gewoon een duwtje is niet genoeg om iemand maanden in de lappenmand te krijgen)
    Vind ik leuk
    Cripler +291
    donderdag 14 juni 2018 om 12:23
    Een verkeerde beweging kan genoeg zijn hoor . En een duwtje terwijl je in de lucht hangt kan al snel een verkeerde beweging teweeg brengen . Spreek uit ervaring als het op hernia aankomt .
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5037
    donderdag 14 juni 2018 om 12:35
    Mijn vader heeft na zijn opperatie nog jaren in de bouw blijven werken (op de werf) zonder last te hebben gehad van zijn hernia.

    Het klopt dat 1 verkeerde beweging genoeg kan zijn, maar niet elk duwtje is genoeg voor een blessure.
    Vind ik leuk
    pateken +1488
    donderdag 14 juni 2018 om 12:23
    oei oei twee doelmannen met een zwakke rug , als dat maar goed komt.
    ps: VP Didillon & Boeckx strijden voor plaats van 2de keeper, weten jullie misschien ook wie de ... eerste doelman wordt?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bonanza +457
    donderdag 14 juni 2018 om 23:43
    Fingers crossed.... Sels?
    Vind ik leuk
    pateken +1488
    vrijdag 15 juni 2018 om 05:36
    ...of toch Silvio?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht-aanwinst flirtte met einde carrière: "Blij dat ik nog kan voetballen"