OFFICIEEL: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

    OFFICIEEL: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach

    woensdag 13 juni 2018 om 13:55

    In de Spaanse pers circuleren de namen van vier trainers die last minute het roer over kunnen nemen van Julen Lopetegui. De Spaanse bondscoach werd woensdag ontslagen.

    Nog 55 uur en dan begint Spanje aan het WK met de groepswedstrijd tegen Portugal. Haast is dus geboden voor de Spaanse bond, die razendsnel moet handelen door het plotselinge vertrek van Lopetegui. De 51-jarige trainer bracht de bond dinsdag pas op de hoogte van het feit dat hij na het WK aan de slag gaat bij Real Madrid.

    Op dit moment worden drie kandidaat-opvolgers genoemd: Albert Celades, Fernando Hierro (foto), Santi Denia en Quique Setién. Celades is bondscoach van Jong Spanje, terwijl Hierro bij de Spaanse bondscoach werkzaam is als technisch directeur en Santi Denia de talenten van Spanje O17 onder zijn hoede heeft.

    Omdat bondsvoorzitter Luis Rubiales woensdag aankondigde dat er geen grote veranderingen worden doorgevoerd na het bliksemontslag van Lopetegui, lijkt Setién af te vallen. De huidige trainer van Real Betis is wel een kandidaat om op lange termijn aan de slag te gaan als bondscoach van Spanje.

    Update 13.55: Niet Albert Celades, maar Fernando Hierro is de nieuwe bondscoach van Spanje. Dat bevestigt de Spaanse voetbalbond. De voormalige aanvoerder van Spanje is de opvolger van Julen Lopetegui, die woensdag op staande voet werd ontslagen. Hierro leidt donderdagavond zijn eerste training en zit een dag later op de bank als Spanje het opneemt tegen Portugal. De Spaanse bond licht de keuze voor Hierro om 18.30 toe op een persconferentie.

    Plaats een reactie

    pateken +1392
    woensdag 13 juni 2018 om 13:34
    BREAKING!: Roberto Martinez aan het roer bij Spanje.
    Bij de rode duivels vervangt de materiaalmeester hem, naar verluidt heeft die minstens zoveel capaciteiten.
    Vind ik leuk
    Toca +27470
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    als die materiaalman na de match kan zeggen ' i'm very chappy' with the game is hij al binnen..
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:20
    We've learned a lot today!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:18
    Blij met sfeer in groep. - Waseige -
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 14:24
    Mijn god ik hoop zo hard dat de duivels Kampioen worden.
    Gewoon om te kijken hoeveel criticasters de ballen zullen hebben om toe te geven dat al hun zielige kritiek op Martinez mss onterecht was.
    Vind ik leuk
    t757498 +514
    woensdag 13 juni 2018 om 14:36
    Ik hoop het ook ,maar als ik het realistisch bekijk is het zo goed als onmogelijk De kwartfinale zal alles duidelijker maken. Ik denk dat de kwartfinale onze laatste wedstrijd zal zijn .Maar hoop dat het anders uitdraait en wie weet dan
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2640
    woensdag 13 juni 2018 om 14:57
    het zal bij hopen blijven vrees ik jantje
    Vind ik leuk
    pateken +1392
    woensdag 13 juni 2018 om 17:14
    hé Jantje, met verkeerd ... petje uit het bed gestapt?
    't was een grapjen hé.
    Hoop voor jou dat Robertoooooooooo de volgende coach van jouw Club wordt
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 19:19
    Euhm, je toont aan dat je niets kent van voetbal, als de Belgen kampioen worden komt dat door elke speler, niet door een spanjaard die zit te brabbelen naast het veld wat toch niemand hoort met al die duizenden supps die luider roepen in koor... Denk je echt dat iem. met Martinez zijn CV'tje, zijn leeg palmares waar wat 3e klasse ploegen instaan uit England, wereldklasse spelers als onze Belgen iets kan bijleren? Je kent er echt niets van man.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 21:34
    Maar als de Belgen verliezen, is het wél de schuld van een man die je naast het veld niet hoort brabbelen omdat niemand hem hoort met al die duizenden supporters?

    Hoe contradictorisch...
    Vind ik leuk
    Boerken +5925
    woensdag 13 juni 2018 om 14:30
    Is wok een van Madrid toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:29
    Vooral iedere kans aangrijpen om met Martinez te lachen ipv de duivels te steunen, dat is wat we moeten doen bende pseudo-Belgen!! Wat verlangen we er toch naar om op onze bek te gaan, terwijl we beter een grote bek zouden opzetten zoals de Hollanders goed kunnen.
    Vind ik leuk
    DDT +2353
    woensdag 13 juni 2018 om 15:50
    Je kan de duivels toch ook steunen zonder fan te zijn van Martinez. Ik had graag iemand anders gezien maar zal daarom niet minder hartstochtelijk supporteren.
    Vind ik leuk
    Toca +27470
    woensdag 13 juni 2018 om 16:43
    Al een geluk dat dat kan. Anders zouden onze duivels weinig fans hebben vrees k.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2640
    woensdag 13 juni 2018 om 18:22
    De mindere fans zijn al duidelijk voelbaar. En dat heeft niks met pseudo belg gedoe te maken (volgens sommige hier ) kuh kuh
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Spanje handelt razendsnel: Real Madrid-legende is nieuwe bondscoach