OFFICIEEL: Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    OFFICIEEL: Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland

    woensdag 13 juni 2018 om 12:05

    Julen Lopetegui is officieel géén bondscoach meer van Spanje. Dat heeft de Spaanse voetbalbond woensdag bekendgemaakt op een persconferentie. Het wordt Lopetegui kwalijk genomen dat hij dinsdag bij Real Madrid tekende.

    Spanje speelt vrijdagavond om 20.00 zijn eerste groepswedstrijd op het WK. Dus zonder Lopetegui, die voor een vertrouwensbreuk heeft gezorgd met zijn opvallende actie. De trainer informeerde de Spaanse bond pas vijf minuten voor de officiële bekendmaking dat hij had getekend bij Real Madrid.

    Een maand geleden verlengde Lopetegui zijn contract nog tot medio 2020, maar hij viel kort voor het WK voor het aanbod om Zinedine Zidane op te volgen bij de winnaar van de Champions League. Na het EK in 2016 nam hij bij Spanje het stokje over van Vicente Del Bosque. Opvallend genoeg verloor Spanje in twintig wedstrijden onder Lopetegui niet één keer.

    Het is onduidelijk wie Lopetegui op zo'n korte termijn gaat opvolgen. De Spaanse voetbalbond kon daar op de persconferentie van woensdagmiddag geen uitspraken over doen. Naast Portugal treft Spanje op het WK Marokko en Iran.

    Plaats een reactie

    Bart Thijs +2339
    woensdag 13 juni 2018 om 12:11
    Oke..daar gaat de rust bij Spanje :-)
    Vind ik leuk
    dakcota +4135
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Ik weet het niet, vaak geven trainers toch aan na het WK te stoppen? Daarom die mens deze ervaring waarvoor hij ook een verdienste in had dan te ontnemen?
    Vind ik leuk
    RD +378
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Duidelijk geen overgang in onderling overleg.
    Vind ik leuk
    Garland +4884
    woensdag 13 juni 2018 om 12:17
    Arme Radja, die leest Spaans bondcoach ontslagen en begint toch nog wat te dromen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4135
    woensdag 13 juni 2018 om 12:21
    martinez zijne gsm staat af he,; hij zit op de vlieger :(
    Vind ik leuk
    kasper90 +140
    woensdag 13 juni 2018 om 12:31
    gsm en laptop kunnen op vliegtuigstand staan in de vlieger, daar zal het dus niet aan liggen
    Vind ik leuk
    dakcota +4135
    woensdag 13 juni 2018 om 12:37
    speel nu eens mee :P
    Vind ik leuk
    DDT +2633
    woensdag 13 juni 2018 om 16:01
    Bij vliegtuigstand kan je werken maar niks verzenden of ontvangen. Alleszins toch niet bij mij
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    woensdag 13 juni 2018 om 12:22
    Daar sta je dan in Rusland!
    Gemoogd uwen GSM en autosleutels afgeven en naar huis gaan :-O
    Vind ik leuk
    camargue +617
    woensdag 13 juni 2018 om 12:26
    Wat zijn contracten vandaag de dag nog waard? Wanneer er iemand met een pakje euro's zwaait dan zijn we toch gewoon weg zeker. Ik vind het wel dom van de Spaanse voetbalbond om daags voor de eerste match de coach buiten te gooien. Had die dan toch tenminste het WK laten uitdoen.
    Vind ik leuk
    Toca +28076
    woensdag 13 juni 2018 om 13:16
    Belachelijk van de Spaanse bond vind k.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3951
    woensdag 13 juni 2018 om 15:08
    Ik vind dit fantastisch en superdom tegelijk. Nu ik herinner mij Waseige nog. Die mocht het toernooi wel starten maar daar was toen ook veel kritiek op. Nu als Spanje het goed doet dan maakt het niet uit. Maar als ze niet winnen (wat realistisch is) zal het toch daaraan geweten worden. Zou ook grappig zijn dat Real icoon Hierro de titel pakt. Al is die kans echt niet zo groot. Morata zal nu wel denken domme Hierro had mij mss wel meegenomen...
    Vind ik leuk
    DDT +2633
    woensdag 13 juni 2018 om 15:59
    Onbegrijpelijk bij iedereen zou alles beter geregeld zijn voor het WK begon, nu doet deze mens dat en is het weer niet goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Spanje ontslaat bondscoach Lopetegui één dag voor WK-start in Rusland