Lombaerts baalt van missen WK én Martinez: ''Ik zat meteen op de tribune''

    Lombaerts baalt van missen WK én Martinez: ''Ik zat meteen op de tribune''

    woensdag 13 juni 2018 om 10:45

    Donderdag gaat in Rusland het wereldkampioenschap van start. Zonder Nicolas Lombaerts, want hij haalde de selectie van de Rode Duivels niet. Dat het WK in zijn tweede thuis wordt gehouden, maakt het voor hem persoonlijk extra pijnlijk.

    Lombaerts speelde tien jaar voor de Russische topclub Zenit Sint-Petersburg, maar raakte na een overstap naar KV Oostende uit beeld bij de Rode Duivels. "Ik wist wel: 33 jaar, dat wordt kantje boord. Maar het steekt. Omdat het in Rusland is, maar vooral omdat ik er niet bij ben. Mocht het elders zijn geweest, had ik het slechts een klein beetje minder erg gevonden'', laat hij weten aan Het Nieuwsblad.

    De centrale verdediger heeft voor zijn gevoel nooit een heerlijke kans gehad van bondscoach Roberto Martinez. "Ik heb nooit helemaal in de bovenste schuif van Martinez gelegen. Al vanaf dag één hoorde ik het donderen in Keulen. Ik zat meteen in de tribune. Het zou nadien ook nooit meer goed komen. "Ik speelde vervolgens meer bij Zenit St-Petersburg, terwijl me net een gebrek aan speeltijd werd verweten, maar toch zat ik weer in de tribune. Dat was een teken aan de wand.''

    Sinds de WK-kwalificatiematch tegen Gibraltar (0-6), van 10 oktober 2016, zat hij nooit meer bij de groep. Lombaerts had door Martinez dan ook nauwelijks het geloof in een WK-selectie. ''Ik wist dat het moeilijk zou worden, waar ik ook speelde. Als een trainer het niet voor je heeft, dan is dat zo, hé."

    Plaats een reactie

    Riddlin +2171
    woensdag 13 juni 2018 om 10:53
    Vraag maar aan Radja
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    woensdag 13 juni 2018 om 10:55
    Ik blijf dit jammer vinden, denk dat Lombaerts perfect de rol van Ciman had kunnen vervullen... Met Ciman of Boyata centraal zou ik met als keper toch minder op mijn gemak voelen dan met Lombaerts voor me!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:13
    De Lombaerts vh eerste deel vd competitie zou ook geen keeper op z'n gemak stellen. Zelf relativeren is zo moeilijk hé...
    Vind ik leuk
    Toca +30702
    woensdag 13 juni 2018 om 11:10
    Met de verdedigers die er nu bij zijn had lombaerts idd zeker kunnen meegaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:21
    Hij heeft zichzelf nochtans in de kijker gespeeld door bij een topclub als KVO aan de slag te gaan...

    Nee, even serieus. Het is niet enkel Martinez he makker. 'als een coach het niet voor je heeft'... alsjeblieft. Als je toch echt nog zo waardevol voor een ploeg kon zijn, hoe komt 't dan dat geen enkele andere min-of-meer topclub je binnen gehaald heeft?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Omdat wilde weldoener Coucke nog eens zijn geldbeugel opentrok bij Oostende , Anderlecht geen geld had , Club Brugge en AA Gent op die positie volk genoeg hadden
    Vind ik leuk
    camargue +1412
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    allee, we voelen ons weer tekort gedaan ... Alhoewel hij wel zijn plaats zou hebben in de verdediging indien Kompany en Vermaelen het zouden laten afweten. Alleszins toch beter dan Ciman of Boyata.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:41
    Raar inderdaad dat Lombaerts na een uitmuntend seizoen bij een Europese topper in een topcompetitie, niet in beeld komt bij de rode duivels.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:07
    Op het WK wordt Lombaerts er met zijn startsnelheid constant afgelopen...zijn tijd is voorbij!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lombaerts baalt van missen WK én Martinez: ''Ik zat meteen op de tribune''