Tegen sterke ploegen heb je zijn inzicht en passing hoger op het veld nodig

    "Tegen sterke ploegen heb je zijn inzicht en passing hoger op het veld nodig"

    woensdag 13 juni 2018 om 08:50

    De Rode Duivels reizen woensdag af naar Rusland. Daar gaan de troepen van Roberto Martinez op zoek naar WK-succes. Eén van de voortrekkers moet Kevin De Bruyne worden. Al wordt de Manchester City-smaakmaker niet altijd hetzelfde uitgespeeld.

    "De Bruyne heeft een sterke oefencampagne gespeeld, maar ik vind dat hij iets te laag stond voor zijn kwaliteiten", opent René Vandereycken. De voormalig bondscoach vindt dat De Bruyne te laag wordt gesposteerd door Martinez.

    Te laag
    Zo is De Bruyne, in tegenstelling tot bij Man City, nog niet beslissend genoeg voor de nationale ploeg. "Hij is niet te beroerd om zich weg te cijferen, maar hij is geen verdediger. Tegen sterke ploegen heb je zijn inzicht en passing hoger op het veld nodig", gaat Vandereycken verder in Het Nieuwsblad.

    Zo opteert de ex-Rode Duivel dat De Bruyne zuiver op de tien-positie opgesteld wordt. "Nu moest die laatste pass van hem van iets te ver komen. Hij heeft te weinig spelers alleen voor doel kunnen brengen. Dat is zonde als je ziet wat hij bij Manchester City heeft getoond."

    Poll

    Wordt De Bruyne verkeerd uitgespeeld door Martinez?

    (457 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +13587
    woensdag 13 juni 2018 om 09:09
    Wat is er toch mis met een driehoek in het midden? Dat 3-4-3-systeem kan werken als je daar week in, week uit op kan trainen. Bij de nationale ploeg heb je die dit niet. Dan kies je als bondscoach beter voor een spelsysteem waar de spelers zich in (h)erkennen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4091
    woensdag 13 juni 2018 om 09:32
    Wat voor een café analyse is dat weer !
    Als de Kev hoger gaat spelen zal hij de ruimte voor Eden en Dries kleiner maken... Het zal beter zijn dat 1 van de flanken wat terug zakt en Kev dan weer van die ruimte gebruikt maakt ipv alle 3 hoog te laten spelen en de ruimtes dicht te gooien...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    woensdag 13 juni 2018 om 09:35
    Wat waren tijdens de voorgaande campagne 2 van de meest besproken problemen in de nationale ploeg?
    - Voorin liepen de spelers (Hazard en De Bruyne) elkaar voor de voeten.
    - Van achteruit was er niemand die de opbouw naar voren kon verzorgen en werd er (veelal door Witsel) te veel lateraal gespeeld.
    Welnu, in Martinez zijn opstelling en tactiek zijn beide problemen opgelost... En als je de laatste matchen bekijkt kan je niet zeggen dat het niet werkt!
    Ik vind De Bruyne trouwens echt op zijn kwaliteiten uitgespeeld, binnen onze nationale ploeg welteverstaan! Hij kan met zijn loopvermogen de verdediging ontlasten en bijstaan, met de huidige verdediging zonder Kompany en Vermalen geen overbodige luxe...
    Hij speelt naar voren, denkt aanvallend... Kan mee inschuiven en van achteruit splijtende passes geven... Kan de vrije trappen en corners voor zijn rekening nemen... En vervult met zijn loopvermogen en inzet de taak die kante bij Chelsea doet: de gaten toelopen indien nodig!
    Lijkt mij echt een win-win-situatie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:36]
    Vind ik leuk
    Brubru +3805
    woensdag 13 juni 2018 om 09:58
    Ik kan me vinden in je analyse maar vind toch ook dat Kevin op die plaats heel veel van zijn kwaliteiten verliest.
    In matchen waar het om de zege gaat zal de tegenstander Hazard ook niet de vrijhrid geven die hij in de oefenmatchen wel kreeg. Dan heb je iemand nodig zoals de Kevin van Manchester die van net buiten de 16 kan opereren, nu moet dis van te ver komen. Dat was toch mijn idee maandagavond.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    woensdag 13 juni 2018 om 10:10
    Ik kan me ook vinden in jouw idee hoor! Alleen heb ik er het volste vertrouwen in dat Hazard zijn acties ook kan maken als hij minder vrijheid krijgt. Ik heb hem al net dezelfde matchen zien spelen tegen bvb Tottenham, Man United, enz... waar ze echt kort op zijn vel zaten!
    4 gele kaarten verder scoorde hij dan alsnog :)
    Daarnaast klopt het dat dat De Bruyne zijn aanvallende kwaliteiten niet ten volle benut maar ik denk ook dat we net bij onze nationale ploeg over voldoende aanvallende kwaliteiten beschikken. Als we hem op lagere positie wegtrekken komen we daar in de problemen en ik zie niet dadelijk iemand die dit kan overnemen! Dembele? Heeft absoluut het loopvermogen niet en denkt niet snel genoeg vooruit. Witsel? Loopt wel goed en is goed gepositioneerd maar kan het spel nooit versnellen van achteruit... Fellaini?
    Wie gaat die taken dan wel uitvoeren op die positie?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2171
    woensdag 13 juni 2018 om 10:58
    Simpel we hebben gewoon 2 De Bruynes nodig
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:07
    De Bruyne rijtje hoger en Dembéle in zijn rug is een mogelijk mooie oplossing.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:06
    Hoger is hij beslissender, dat is evident. Dan heb je voorin Lukaku en in zijn rug Hazard en De Bruyne. Dembéle kan de taak van Kevin dan op het middenveld perfect overnemen en Mertens moet helaas even naar de bank.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Tegen sterke ploegen heb je zijn inzicht en passing hoger op het veld nodig"