'Voor 500.000 euro extra staat Sels terug in Anderlecht'

    'Voor 500.000 euro extra staat Sels terug in Anderlecht'

    woensdag 13 juni 2018 om 13:15

    RSC Anderlecht haalde dinsdag Thomas Didillon in huis als nieuwe doelman. De Fransman moet de doublure worden voor Matz Sels. Al lijkt dat opeens niet meer zeker. Mogelijk springt de komst van de Belgische doelman nog af.

    De Brusselaars azen al een hele tijd op Sels, maar tot een akkoord kwam het nog niet. Het Nieuwsblad beweert nu dat een akkoord tussen Newcastle United en paars-wit veraf is. Anderlecht gaat dus niet overstag voor onze landgenoot. Het biedt niet meer dan twee miljoen euro.

    Anderlecht heeft dan wel een persoonlijk akkoord met Sels, toch lijkt een overgang niet in de maak. Het voorbije seizoen huurde paars-wit het sluitstuk van The Magpies. Er ligt voor Sels een contract van vijf seizoenen klaar, al lijkt dat bij dromen te blijven.

    Vier miljoen verschil
    Newcastle wil een groot deel van zijn geïnvesteerde bedrag (circa zes miljoen) recupereren. Anderlecht wil – mede doordat Sels het WK misliep – niet verder gaan dan twee miljoen. De kans is reëel dat Didillon de nieuwe eerste doelman wordt van de Brusselaars.

    Update 13.15: Volgens The Sun is de kloof tussen Anderlecht en Newcastle een pak minder groot dan men zou denken. Anderlecht bood twee miljoen euro. Indien daar 500.000 euro extra bij komt, mag paars-wit Sels overnemen van The Magpies. De Engelse bron stelt dat Anderlecht voorlopig te koppig is om zijn bod te verhogen. 

    Poll

    Hoever moet RSCA gaan?

    (1002 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +5825
    woensdag 13 juni 2018 om 07:02
    Men gaat den Herman nog missen . . .
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3679
    woensdag 13 juni 2018 om 07:03
    Wordt deze mercato weer een lijdensweg?
    Vind ik leuk
    Toca +33361
    woensdag 13 juni 2018 om 08:01
    Sels vind ik veel minder erg dan Mbemba.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14446
    woensdag 13 juni 2018 om 07:03
    Veel blabla, weinig boemboem voorlopig.
    Vind ik leuk
    apes_moel +197
    woensdag 13 juni 2018 om 07:10
    als je de lat hoog legt kun je idd het deksel op de neus krijgen. in Belgie is 4milj een toptransfer en in de engelse tweede klasse betalen ze dat voor iemand die ze als goeie doublure zien. wij zijn en blijven (momenteel) een transit land. opstapje in Europa
    Vind ik leuk
    Paars hart +189
    woensdag 13 juni 2018 om 07:14
    Man , de tranfermarkt is zelfs nog niet open, wacht tenminste met gal te spuwen totdat de transfermarkt is gesloten
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14446
    woensdag 13 juni 2018 om 07:16
    Het woordje 'voorlopig' spreekt voor zich, niet?
    Vind ik leuk
    Diego A M +3357
    woensdag 13 juni 2018 om 07:32
    Dat is waar maar als coucke enkele spelers wil halen die Anderlecht terug Europees wil laten meetellen, zal hij toch de geldkraan moeten opendraaien. En hij heeft zelf verkondigd dat hij de speelkern zo goed als compleet wil bij aanvang van de trainingen. Hopelijk snel een grote transfert zodat supporters wat gerustgesteld zijn.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 13 juni 2018 om 08:43
    In een WK jaar lopen de onderhandelingen veel moeizamer. Transfermarkt is pas open en loopt tot eind augustus.
    Er zullen wel meer uitspraken van Coucke zijn die niet onmiddellijk uitkomen.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1266
    woensdag 13 juni 2018 om 07:05
    Newcastle is 1 van de moeilijkste ploegen om mee te onderhandelen. Is al meerdere keren bevestigd geweest.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3679
    woensdag 13 juni 2018 om 07:08
    Boeckx zal nog van pas komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 07:19
    Als Boeckx terug fit is en die Franse doelman zo goed is... Is een dure Sels niet nodig.
    Mbemba was belangrijkste transfer van Newcastle
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    woensdag 13 juni 2018 om 15:49
    Afwachten André, want van die Franse doelman is nog niets geweten hé. 2,5 miljoen is nu toch ook geen onoverkomelijk bedrag dacht ik? En wat Mbemba betreft, blijkbaar was die toch niet happig om terug te komen naar het nest, dus ...
    Vind ik leuk
    DDT +3245
    woensdag 13 juni 2018 om 08:24
    Alsof de andere clubs in België al iets deftig gekocht hebben. Altijd maar rsca in de kranten proberen kraken. Wie laatst lacht best lacht
    Vind ik leuk
    JanB +5825
    woensdag 13 juni 2018 om 08:44
    Ik denk dat je met een misopvatting zit
    Het duo Coucke - Devroe heeft bij het einde van de vorige competitie - in niet mis te verstane bewoordingen - duidelijk gezegd dat men voor een kwaliteitsinjectie zou gaan
    Het duo Mbemba - Sels was dan ook een topprioriteit
    Maar velen hebben gelijk als ze stellen dat de weg nog lang is en er ons nog véél dagen (nl 80 !) scheiden van heden tot eind augustus
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 15:26
    Maar dan moeten ze ook niet zeggen dat de kern voor 80% moet klaar zijn tegen dat de voorbereidingen beginnen, dat is nog 5 dagen 😞
    Vind ik leuk
    JanB +5825
    woensdag 13 juni 2018 om 16:28
    Wie is wél reeds volledig klaar ? ?
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 08:44
    Voor 2 miljoen haal je van Crombrugge. Pats, afhandelen en dan is het keepersprobleem goed opgelost en heb je twee talentvolle keepers en Boeckx. En dan focus op de nijpende posities en a.u.b. haal eens een deftige spits!!!!
    Vind ik leuk
    freeman +10999
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    2 mio reeds genoeg voor de " grote weldoener " ?
    Hoogst eigenaardig !
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 13 juni 2018 om 09:11
    De journalisten die niet mee mogen naar Rusland moeten nu gedurende weken nieuwtjes schrijven over een competitie die maar begint einde juli en waar de meeste ploegen pas volledig zijn eind augustus.
    Niet te veel geloof hechten aan dat jaarlijks wederkerend roddelrubriekje.
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    woensdag 13 juni 2018 om 09:30
    Ik heb zo de indruk dat RSCA zich volgend seizoen zal moeten behelpen met wat ze al aan spelersmateriaal hebben en dat er niet veel meer
    (sub)toppers zullen bijkomen. Nochtans was een degelijke kwaliteitsinjectie meer dan welkom. Waarschijnlijk zal Coucke nog wel voor een tijdje de tering naar de nering zetten en hopen dat het gros aan talentvolle beloften die onlangs een profcontract tekenden, zich zullen bewijzen in de A-kern. Ik vrees dan ook dat RSCA niet bij de titelkandidaten moet worden gerekend en dat er net als vorig seizoen andere gegadigden zullen zijn.
    Vind ik leuk
    B62 +0
    woensdag 13 juni 2018 om 10:36
    Silvio terug halen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:37
    Dit lijkt nog een grotere catastrofe te worden dan voorheen...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:18
    constant draait zich al 250000000000 keer om in zijn graf waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    hoekschop +2159
    woensdag 13 juni 2018 om 13:59
    Ik geloof hier niets van. Voor 2,5 mio koopt Anderlecht Sels onmiddellijk.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1048
    woensdag 13 juni 2018 om 14:03
    Frank The Tank!!!! Sorry iedereen, ik weet dat Sels professioneler is dan Frank, waarschijnlijk op papier véél beter, ook in gewicht, maar fuck it, I love Frank!! Het zou zalig zijn mocht hij terug tussen de palen staan.
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    woensdag 13 juni 2018 om 14:38
    wat koopt ge nu nog voor 500.000 Euro? Willen we samen leggen?
    Vind ik leuk
    SD +8696
    woensdag 13 juni 2018 om 15:44
    Het moet zijn dat RSCA hem niet bijzonder hoog inschat
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Voor 500.000 euro extra staat Sels terug in Anderlecht'