UPDATE: 'Porto tast net wat dieper in de  portefeuille dan Anderlecht'

    UPDATE: 'Porto tast net wat dieper in de portefeuille dan Anderlecht'

    woensdag 13 juni 2018 om 16:05

    Chancel Mbemba zal hoogstwaarschijnlijk niet terugkeren naar Anderlecht. De Congolees van Newcastle United gaat waarschijnlijk naar FC Porto, al deed Anderlecht wel een riant bod.

    Volgens de Engelse journalist Mark Douglas heeft Anderlecht namelijk 5 miljoen pond, oftewel 5,7 miljoen euro geboden voor Mbemba. Een aanzienlijke som, maar FC Porto kan een pak dieper gaan. Newcastle betaalde zelf 12 miljoen euro voor Mbemba en wil zeker niet te veel verliezen op deze deal.

    Naast FC Porto zou ook een niet nader genoemde Italiaanse club nog in de running zijn voor Mbemba. In België werd Mbemba ook nog in verband gebracht met Club Brugge en Standard, maar die pistes droogden eerder al op.

    Update 13/06, 16.05: Anderlecht wilde dus ver gaan voor Mbemba, maar Porto tast nog iets dieper in de portefeuille voor de verdediger. Volgens het Portugese O Jogo heeft Porto zes tot acht miljoen euro veil voor Mbemba. In Portugal ligt een contract van vier seizoenen voor Mbemba klaar. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 21:19
    Voor dat bedrag, graag iets aanvallend, iemand die wel het verschil kan maken.
    Vind ik leuk
    freeman +11014
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:28
    Niet diep genoeg in de portefeuille, Couckske ! :-)
    Vind ik leuk
    DDT +3250
    woensdag 13 juni 2018 om 19:07
    Zoals Bartje voor zijn spelerke van besiktas 😉
    Vind ik leuk
    SD +8731
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Men schijnt te vergeten dat Coucke heeft wel veel geld - de finaciële situatie van RSCA op het einde van het seizoen er niet bijzonder goed uitzag.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    freeman +11014
    woensdag 13 juni 2018 om 20:13
    Inderdaad de situatie van Coucke en Anderlecht is niet vergelijkbaar !
    Zal dus geen nieuwe schulden gaan aanmaken !
    Vind ik leuk
    camargue +1651
    woensdag 13 juni 2018 om 16:54
    5,7 mio is toch wel bangelijk veel voor Mbemba, laat staan tussen de 6 en 8. Ik weet ook niet of die nog top is want heeft maar weinig meegespeeld vorig seizoen. Beter uitgeven aan een topspits Mr Coucke!
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    woensdag 13 juni 2018 om 17:07
    Werd die x-aantal jaar geleden niet verkocht voor 12 mio?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    camargue +1651
    woensdag 13 juni 2018 om 17:22
    Inderdaad, maar wat is hij vandaag nog waard? Die Engelsen gooien met miljoenen alsof het klein geld is, maar wat is toen eigenlijk de echte waarde geweest? RSCA kon er maar goed mee varen met die 12 mio hé.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1604
    woensdag 13 juni 2018 om 18:08
    Is de coucke dan toch messias ni die de andl fans hier met veel bombarie verkondigde
    Vind ik leuk
    DDT +3250