UPDATE: 'Porto tast net wat dieper in de  portefeuille dan Anderlecht'

    UPDATE: 'Porto tast net wat dieper in de portefeuille dan Anderlecht'

    woensdag 13 juni 2018 om 16:05

    Chancel Mbemba zal hoogstwaarschijnlijk niet terugkeren naar Anderlecht. De Congolees van Newcastle United gaat waarschijnlijk naar FC Porto, al deed Anderlecht wel een riant bod.

    Volgens de Engelse journalist Mark Douglas heeft Anderlecht namelijk 5 miljoen pond, oftewel 5,7 miljoen euro geboden voor Mbemba. Een aanzienlijke som, maar FC Porto kan een pak dieper gaan. Newcastle betaalde zelf 12 miljoen euro voor Mbemba en wil zeker niet te veel verliezen op deze deal.

    Naast FC Porto zou ook een niet nader genoemde Italiaanse club nog in de running zijn voor Mbemba. In België werd Mbemba ook nog in verband gebracht met Club Brugge en Standard, maar die pistes droogden eerder al op.

    Update 13/06, 16.05: Anderlecht wilde dus ver gaan voor Mbemba, maar Porto tast nog iets dieper in de portefeuille voor de verdediger. Volgens het Portugese O Jogo heeft Porto zes tot acht miljoen euro veil voor Mbemba. In Portugal ligt een contract van vier seizoenen voor Mbemba klaar. 

    Plaats een reactie

    pateken +1390
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:12
    voila, niet uitgegeven 💰 kan nu naar andere aankopen gaan.
    elk nadeel heb se voordeel...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:19
    Voor dat bedrag, graag iets aanvallend, iemand die wel het verschil kan maken.
    Vind ik leuk
    freeman +7752
    dinsdag 12 juni 2018 om 21:28
    Niet diep genoeg in de portefeuille, Couckske ! :-)
    Vind ik leuk
    DDT +2352
    woensdag 13 juni 2018 om 19:07
    Zoals Bartje voor zijn spelerke van besiktas 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:20
    je had gewoon 10 miljoen moeten bieden voor sels en mbemba ipv 8
    dan had je ze gehad ...
    mbemba kan je terug verkopen na 1 of 2 jaar met winst!!!!
    dat begrijp ik echt niet, ik zou er niet van verschieten als sels plots ook niet meer komt!!!!
    met dimata en die andere van kv oostende zal het weer een lang seizoen worden en als marcovic ook nog weg is ,dan maak ik mij(terecht) zorgen...
    dan nog kara ,dendoncker en trebel vervangen....
    dan komt het echt niet goed!
    met cobbaut,milic en musona gaan we het echt niet redden
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    WBs +582
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:46
    Ni panikeren ! de Coucke is nog aan’t zoeke 😉
    Vind ik leuk
    Goegebuer +387
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:24
    Maar 18juni komt wel dichterbij he;-)
    Vind ik leuk
    freeman +7752
    woensdag 13 juni 2018 om 14:15
    In zijn Couckedoze zeker ? :-)
    Vind ik leuk
    WBs +582
    woensdag 13 juni 2018 om 16:21
    Das allemaal gemakkelijk gezegd als je het zelf niet moet betalen ;-) trouwens wie zegt dat Mbemba hetzelfde niveau nog heeft ! heeft bij Newcastle ook alleen maar de reservebank warm gehouden !
    Vind ik leuk
    SD +5261
    woensdag 13 juni 2018 om 16:26
    Men schijnt te vergeten dat Coucke heeft wel veel geld - de finaciële situatie van RSCA op het einde van het seizoen er niet bijzonder goed uitzag.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    freeman +7752
    woensdag 13 juni 2018 om 20:13
    Inderdaad de situatie van Coucke en Anderlecht is niet vergelijkbaar !
    Zal dus geen nieuwe schulden gaan aanmaken !
    Vind ik leuk
    camargue +477
    woensdag 13 juni 2018 om 16:54
    5,7 mio is toch wel bangelijk veel voor Mbemba, laat staan tussen de 6 en 8. Ik weet ook niet of die nog top is want heeft maar weinig meegespeeld vorig seizoen. Beter uitgeven aan een topspits Mr Coucke!
    Vind ik leuk
    Crusader +1391
    woensdag 13 juni 2018 om 17:07
    Werd die x-aantal jaar geleden niet verkocht voor 12 mio?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    camargue +477
    woensdag 13 juni 2018 om 17:22
    Inderdaad, maar wat is hij vandaag nog waard? Die Engelsen gooien met miljoenen alsof het klein geld is, maar wat is toen eigenlijk de echte waarde geweest? RSCA kon er maar goed mee varen met die 12 mio hé.
    Vind ik leuk
    WBs +582
    woensdag 13 juni 2018 om 17:46
    In Engeland gooien ze maar met geld ! zeker als het niet van hun eigen is, maar van de eigenaars Emiraten,Russen of whatever !
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +637
    woensdag 13 juni 2018 om 18:08
    Is de coucke dan toch messias ni die de andl fans hier met veel bombarie verkondigde
    Vind ik leuk
    DDT +2352