OFFICIEEL: CEO van de Pro League kondigt VAR-plannen voor 2018-2019 aan

    OFFICIEEL: CEO van de Pro League kondigt VAR-plannen voor 2018-2019 aan

    dinsdag 12 juni 2018 om 14:05

    Vanaf komend seizoen zal er iedere wedstrijd een VAR aanwezig zijn. De videoref werd tijdens de voorbije reguliere competitie slechts voor een aantal wedstrijd per speeldag ingezet. Die tijd is nu voorbij, aldus Pierre François.

    De CEO van de Pro League bevestigt dat de videoref een nog prominentere rol zal spelen. "Er zijn geen limieten meer qua aantal wedstrijden. De testperiode ligt ondertussen achter ons en de Pro League heeft het budget voor het functioneren van de VAR goedgekeurd", aldus François.

    "Er zal dus iedere wedstrijd een videoref aanwezig zijn: in de reguliere competitie, Play-Off 1 , Play-Off 2 en ook voor de finale van de Proximus League. Ook in de halve finales en finale van de Croky Cup zal een VAR aanwezig zijn", gaat hij verder.

    Meer kwaliteit
    Er was het afgelopen seizoen heel wat te doen omtrent de videoref. Volgens François zijn de schoonheidsfoutjes stilaan weggewerkt. "De VAR zal volgens mij komend seizoen beter presteren, net omdat de testfase afgelopen is", besluit hij.

    Poll

    Ben jij voorstander?

    (342 stemmen)

    Plaats een reactie

    willyy +89
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:10
    en gij gelooft da ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12693
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:12
    Schaf dat gewoon af.. Dat circus gaat nooit ophouden.
    Vind ik leuk
    Brubru +3231
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:21
    Waarom ? Alleen moet de VAR duidelijk weten wanneer hij MOET tussenkomen.
    Kijk, vorig seizoen maakte Leye de 1-0 tegen Moeskroen uit overduidelijk buitenspel. Geen probleem als de VAR tussenkomt maar aub niet voor 2 cm en geen 10 keer per match.
    Ik volgde de match Zw-Lokeren (finale PO2) in het stadion en minstens 5 keer moest je als toeschouwer wachten op een gesprek tussen busje en ref, wel dat is te veel en komt de match niet ten goede.
    Het spel (voetbal .....) moet nog altijd de voorrang krijgen.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +971
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:17
    Niet voor 2 cm, maar waar trek je dan de grens? Op 10 cm, op 1 meter?
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:55
    vorig seizoen sprak men over tenen en teennagels hopelijk is een knipbeurt van die laatste opgenomen in het reglement...
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:56
    Een mens durft al niet meer te juichen bij een doelpunt... 't is ver gekomen met het voetbal ;)
    Vind ik leuk
    Rune1891 +971
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:34
    Was ook letterlijk zo bij het handspel van Vormer op standard, iedereen veert recht om te vieren, ik bleef zitten omdat ik er van overtuigd was dat de VAR die ging afkeuren... beste goalviering van het jaar en dat gevoel gaat volledig de mist in
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Toca +28474
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:14
    Zo lang ik weet hebben mensen gescholden op scheidsrechters. Nu er hulp is is het weer niet goed. Iedereen moet meegaan met zijn tijd. Zagen hoort bij supporter zijn.
    Vind ik leuk
    didiken +29
    dinsdag 12 juni 2018 om 14:30
    Zo is dat. Moesten er geen discussiepunten zijn, dan zou het lang niet zo leuk zijn.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12693
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:27
    Laat dat juist het probleem zijn. Voetbal is - meer dan sommige andere sporten - interpreteerbaar.
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:47
    Toca ik zie het probleem niet we kunnen toch schelden op de VAR :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    Toca +28474
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:57
    Voila dat vind ik dus ook:-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 16:39
    Als dat zo moet zijn dan gaan we nog goe lachen met de var zeker weten.
    Vind ik leuk
    Joost666 +20
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:36
    Ik vind het belangrijker dat er juiste beslissingen genomen worden. Ik wil vooral dat de regels duidelijk zijn en niet meer interpreteerbaar zijn. Zoals in de hockey voetfout is voetfout.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: CEO van de Pro League kondigt VAR-plannen voor 2018-2019 aan