Rode Duivels verpulveren Costa Rica na vroeg tegendoelpunt

Rode Duivels verpulveren Costa Rica na vroeg tegendoelpunt

Gepubliceerd: maandag 11 juni 2018 om 22:30ma 11-06-2018 om 22:30

De Rode Duivels hebben hun uitwuifwedstrijd gewonnen van Costa Rica. Na een tegengoal van Bryan Ruiz zag het er benard uit, maar toen sloeg de motor pas echt aan. Het werd uiteindelijk 4-1.

In een snelle openingsfase kreeg ex-Bruggeling Duarte meteen een grote kans, maar hij trapte wild naast. Toen nam België het commando over, maar Hazard, Carrasco en Boyata kwamen niet tot scoren. Net voor het halfuur werkte Vertonghen een bal slecht weg en dat was genoeg voor Ruiz. Hij schoot de volley perfect binnen.

De reactie van de Rode Duivels kwam er bijzonder snel. Eerst was het Mertens die na een actie van Hazard de gelijkmaker scoorde. Vertonghen zag zijn 2-1 onterecht afgekeurd worden voor buitenspel, maar het was uitstel van executie. Na een perfecte counter scoorde Romelu Lukaku de 2-1, meteen ook de ruststand.

In de tweede helft ging België door op het elan en kwam er snel een derde doelpunt. Opnieuw Lukaku buffelde binnen. Costa Rica raakte geen bal meer en slikte zelfs nog een vierde goal. Na een heerlijke dribbel van Hazard kon Lukaku de ingevallen Batshuayi aanspelen. Die kon niet meer missen: 4-1. Het was meteen ook de eindstand.

Lees ookVP Rapport – Aanvallend compartiment van Duivels toont klasse tegen Costa Rica

Poll

Wie was de beste Rode Duivel?

(484 stemmen)

Plaats een reactie

Pierke79 +460
maandag 11 juni 2018 om 22:44
Leuke pot voetbal van onze RD
Zelfs na de vele wissels was het nog een aangename wedstrijd.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
maandag 11 juni 2018 om 22:45
Eden = koning.
Vind ik leuk
Zetterberg +11781
maandag 11 juni 2018 om 23:07
Genieten!
Vind ik leuk
Brick +982
maandag 11 juni 2018 om 22:50
Merci martinez, tactisch meesterbrein
Vind ik leuk
Toca +44498
maandag 11 juni 2018 om 22:58
Hoopgevende wedstrijd van de duivels.
Vind ik leuk
RD +860
maandag 11 juni 2018 om 23:00
Hele hele goeie match. Costa Rica zijnde wordt de afreis een met veel zorgen. Volledig weggespeeld.
Vind ik leuk
Pierke79 +460
maandag 11 juni 2018 om 23:10
We are Belgium!!!
Vind ik leuk
freeman +12790
maandag 11 juni 2018 om 23:37
Hoopvolle supporters !
Vind ik leuk
maandag 11 juni 2018 om 23:52
Nogmaals ik ben geen fan van Witsel maar de laatste 2 wedstrijden heeft hij mij overtuigd en op de positie die hij speelt is hij bijna onmisbaar , hij wandelt veel maar wel steeds naar de juiste plek . Nu dit nog doen tegen de toplanden en dan ben ik helemaal overtuigd
Vind ik leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 01:05
Eden Hazard olé olé. Hazard olé olé! 💖😎 xxx 👌😉
Vind ik leuk
JLo +689
dinsdag 12 juni 2018 om 01:10
Winst tegen de nr 23 van de wereld is goed maar geen super wedstrijd.
Ik zag naast heel wat aanvallend geweld ook heel wat defensieve flaters (Boyota trapt naast de bal, Jantje geeft bal weg, Toby met fluwelen benen, ...) en vooral geen echte taktiek, enkel weer het “geef de bal maar aan Eden en hopen dat hij tovert. “ Ik hoop dat er binnenkort echt een team staat en geen 11 persoonlijkheden.
Vind ik leuk
blondel +3041
dinsdag 12 juni 2018 om 13:20
Een echt team met deze generatie nooit.Het was inderdaad een leuke match voor Belgie.Maar,Costa Rico heeft zijn laatste zes wedstrijden verloren.Dus geen echte graadmeter.Ze hebben de belgen ook geen strobreed in de weg gelegd,geen druk zetten ,zelfs geen poging doen om zelf aan te vallen.Dit was echt een oefenmatch in de volle betekenis van het woord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws