Akkoord over Dimata blijft uit: 'Duitsers leggen RSCA het vuur aan de schenen'

    Akkoord over Dimata blijft uit: 'Duitsers leggen RSCA het vuur aan de schenen'

    dinsdag 26 juni 2018 om 07:15

    Landry Dimata kan op heel wat interesse rekenen. Zo willen RSC Anderlecht en Club Brugge de aanvaller op huurbasis overnemen van VFL Wolfsburg. De belofteninternational spreekt zich voor het eerst zelf uit over zijn nieuwe bestemming.

    Marc Coucke en Luc Devroe kennen Dimata nog van bij KV Oostende, waar de spits zijn grote doorbraak kende. Club Brugge laat het niet zomaar gebeuren, het toont ook concrete interesse. "Als Anderlecht me wil, is het ergens logisch dat ook Club Brugge interesse toont", vindt Dimata.

    Eerste keus
    Over zijn toekomst is Dimata duidelijk, hij heeft één doel. "Het ideale scenario is dat ik het seizoen begin bij Wolfsburg. Ik heb er nog vier jaar contract en het is nog altijd mijn ambitie om daar de aanvalsleider te worden", klinkt het in Het Nieuwsblad.

    De centrumspits blijft echter realistisch. "Als er nieuwe spitsen bijkomen, moet ik de juiste keuze maken. Ik vind het een eer dat de Belgische topclubs me volgen", aldus Dimata.

    Update 13/06 (9u30): Volgens Het Laatste Nieuws zit de transfer van Dimata in de laatste rechte lijn. Deze week nog gaat paars-wit met Wolfsburg rond de tafel zitten. De vertrekvoorwaarden zullen besproken worden. Anderlecht hoopt dan ook snel tot een akkoord te komen.

    Update 26/06 (7u15): De onderhandelingen tussen beide clubs blijft aanslepen. Volgens Het Nieuwsblad is er over de uitleenbeurt al lang een akkoord. Het is echter de aankoopoptie die voor moeilijkheden zorgt. Wolfsburg wil namelijk een groot deel van zijn geïnvesteerde elf miljoen terug.

    Plaats een reactie

    FcRazor +1064
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:16
    Dus helemaal niet duidelijk op dit ogenblik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 juni 2018 om 07:31
    Alweer een misleidende titel. Hou daar eens mee op. De titel hier is al anders dan die in het overzicht. En er is geen sprake van voorkeur in het artikel.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    vrijdag 8 juni 2018 om 10:46
    Tuurlijk verkiest Dimata Wolfsburg boven FCB en RSCA, maar hij zal zich opnieuw moeten bewijzen om daarna een deftig stap te kunnen zetten. Kom maar bij ons spelen Dimata, wij gaan u die kansen geven. Et tu connais le patron... FCB is een mietjesploeg, daar hoor je niet thuis man. :p
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1573
    dinsdag 26 juni 2018 om 09:14
    Ja, beter in het zalmroze spelen, een echte mannenkleur.....
    Vind ik leuk
    ROBSON +2374
    vrijdag 8 juni 2018 om 13:48
    CL
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 08:09
    CL -0/18
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +694
    dinsdag 26 juni 2018 om 13:36
    Liever 0-18 , dan totaal niet meedoen ;))
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:27
    als anderlecht CL speelt gaat deze conversatie prpecies omgekeerd.. 100% gelijkaardig
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:34
    Het zal tijd worden zeker ?!
    Vind ik leuk
    JanB +5354
    woensdag 13 juni 2018 om 10:11
    Als er zich - ter elfder uure - nog een Turkse / Portugese / Franse / Italiaanse ploeg meldt dan gaan we hetzelfde beleven als bij Sels & Mbemba

    Lijkt wel een episode van Thuis of Familie
    Vind ik leuk
    Crusader +1571
    woensdag 13 juni 2018 om 10:21
    Komen eten bedoel je want over de "catering" is er al een persconferentie geweest :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 11:05
    Het duurt nu toch lang voor de top transfers bij RSCA er komen . Moet toch gaan denken dat ze daar vakantie genomen hebben . Veel zeggen dat ze bezig zijn met die en die speler , maar waar blijven de daden ? Straks zijn ze dezelfde weg ingeslagen als HVH . Wij willen daden zien , de beloofde 80% van de spelers , halen ze die wel ?
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3173
    woensdag 13 juni 2018 om 12:15
    Denk gwn dat het moeilijk is om nu al "toppers" aan te trekken. Er zijn een hoop WKgangers bij. En zij wachten af want wie weet als ze een goed WK spelen..
    Vind ik leuk
    freeman +10254
    dinsdag 26 juni 2018 om 17:52
    Denk dat er bijster weinig WK gangers naar de JPL league zullen afzakken ?
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:28
    hoezo dat, er zijn TIENTALLEN wkgangers die in mindere competities en clubs zitten hoor...
    Vind ik leuk
    freeman +10254
    dinsdag 26 juni 2018 om 22:55
    De spelers zullen dan ook wel navenant zijn !!!
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:10
    Alweer geen toptransfer, maar een floptransfer... Anderlecht, steek uw geld beter niet spelers die in het buitenland compleet door de mand gevallen zijn. Al huren jullie ze, dat is ook weggesmeten geld....
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3173
    woensdag 13 juni 2018 om 12:14
    Hij zal zich meteen thuis voelen, met al dat Oostendevolk daar...
    De nieuwe Ganvula is gearriveerd..zeeeeeeer overschatte speler maar dat zal nog blijken
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:05
    Met spelers huren bouw je niets op ....
    Kost alleen maar geld en na een jaar zijn ze weer weg!
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    dinsdag 26 juni 2018 om 21:29
    ze discussieren 'enkel' nog over aankoopoptie, dus coucke zit zeker naar de toekomst te kijken

    indien hij een topjaar heeft is hij van ons, indien hij door de mand valt is hij terug weg zonder veel te geven ervoor.. super constructie toch die aankoopopties
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:20
    Nog ene die het ging maken in het buitenland. Dacht die nu echt dat hij na 1 seizoen Oostende goed genoeg was voor de Bundesliga. 1 goal in de beker en 1 assist in de competitie zijn zijn statistieken van vorig seizoen. En Anderlecht wil hem hebben. Niet slim.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 13:50
    Blijft met voorsprong de beste spits die Kvo gehad heeft. Een echt werkpaard, snel, sterk met de kop en een verstandige jongen! Woog op iedere verdediging. Hij verdient zeker zijn kans...
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 17:16
    zal nog erger zijn dan alle floptransfers net als badji milivojevic beric marko marin enz.Het werk van markske is vooorlopig alleen blabla en louche zaken doen met kvo
    Chapeau!
    Vind ik leuk
    SD +7998
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:21
    Coucke verkoopt eerst voor een fors bedrag en wil nu terughalen voor een prikje. Het zijn geen ezels die Wolfsburg besturen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 juni 2018 om 07:57
    Allez Club, stook 't nog een beetje op en maak het nog moeilijker
    Vind ik leuk
    ROBSON +2374
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:40
    Club was geïnteresseerd tot ze het plaatje zagen. Huren waarbij ze 75% Van zijn loon moesten betalen wat neerkwam op een slordig 1.5 miljoen of kopen wat zowat 6 tot 8 miljoen moest kosten met nog een doorverkoop clausule van 25%.......Club had gedacht kopen voor 3 miljoen wat zijn huidige waarde is na een erbarmelijk seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Akkoord over Dimata blijft uit: 'Duitsers leggen RSCA het vuur aan de schenen'