UPDATE: 'Club Brugge schakelt versnelling hoger voor gegeerd wild'

    UPDATE: 'Club Brugge schakelt versnelling hoger voor gegeerd wild'

    maandag 28 mei 2018 om 19:40

    Club Brugge zal snel zijn eerste zomertransfer afronden. De landskampioen haalt Mats Rits weg bij degradant KV Mechelen.

    Dat meldt Het Nieuwsblad. De laatste gesprekken over die transfer worden maandag nog gevoerd. De middenvelder kan een vierjarig contract ondertekenen bij Club, dat meer dan twee miljoen euro betaalt voor Rits. Het troeft daarmee RSC Anderlecht af, dat ook interesse toonde.

    Bij Club Brugge moet Rits de doublure van zowel Ruud Vormer als Hans Vanaken worden. Hij zou ook in het plannetje van Ivan Leko passen, die graag een dynamische middenvelder met ervaring in zijn rangen heeft. Rits werd in 2013 door KV Mechelen terug naar België gehaald. Hij speelde uiteindelijk 166 duels voor Malinwa en scoorde zestien doelpunten.

    De komst van Rits lijkt ook het einde van Jordy Clasie bij Blauw-Zwart te betekenen, die meer dan waarschijnlijk vertrekt bij Club Brugge.

    Update 19.40: Volgens Het Laatste Nieuws wil Club Brugge snel werk maken van de komst van Rits. 'De transfer komt nu wel echt in een stroomversnelling. KV Mechelen en Club Brugge zitten vandaag samen om de laatste details te bespreken en hopen de overgang eerstdaags af te ronden', schrijft de krant. 

    Plaats een reactie

    BOEREH +185
    maandag 28 mei 2018 om 07:10
    een goede aanwinst in mijn ogen kan goed voetballen alleen is er wel concurentie dat hij heeft
    Vind ik leuk
    SD +8760
    maandag 28 mei 2018 om 07:41
    Meer dan een redelijke wisselspeler zie ik hem niet worden bij Club.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6161
    maandag 28 mei 2018 om 07:47
    De titel is enigszinds verwarrend vind ik, Anderlecht had inderdaad interesse maar nooit van die orde dat ze een bod gingen plaatsen...
    Vind ik leuk
    Shredder +3072
    maandag 28 mei 2018 om 07:49
    Toch wel.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6161
    maandag 28 mei 2018 om 07:51
    't is niet omdat VP of eender welke andere website dit zegt, dat het zo is hé
    Vind ik leuk
    Shredder +3072
    maandag 28 mei 2018 om 08:01
    Toch is het zo.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6161
    maandag 28 mei 2018 om 08:09
    Heb je hier bronnen voor?

    Op VP staat nochtans een artikel van 24 mei om 7u03 dat Zowel Genk als Anderlecht afwachten en dat Club wel voor Rits gaat (https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/817150/-club-brugge-speelt-voor-middenvelder-sneller-op-de-bal-dan-anderlecht-en-genk-.html)
    Vind ik leuk
    Shredder +3072
    maandag 28 mei 2018 om 08:20
    Ja.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6161
    maandag 28 mei 2018 om 08:26
    Hmm, een man van weinig woorden zie ik...

    Welke bronnen dan?
    Vind ik leuk
    Shredder +3072
    maandag 28 mei 2018 om 08:35
    Bronnen die juist zijn. Meer zeg ik niet.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    maandag 28 mei 2018 om 10:07
    Zeg dan gewoon niets e :P
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 11:09
    De mol van RSCA is ontmaskerd se! Kom maar terug Olli, alles is vergeven :-)
    Vind ik leuk
    jericho666 +1869
    maandag 28 mei 2018 om 19:59
    Unibet?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10961
    dinsdag 29 mei 2018 om 09:42
    Shredder is een goede vriend van Hugo Camps, meer zeg ik niet
    Vind ik leuk
    Toca +33601
    maandag 28 mei 2018 om 08:21
    Als hij dat zegt is dat gewoon zo. Zoals bij HLN;-)
    Vind ik leuk
    Watcher +942
    maandag 28 mei 2018 om 07:53
    Een bank of tribunezitter erbij. Kon bij Malinois zelfs geen hoofdrol vertolken
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 12:39
    Vormer was ook een bankzitter , Teo ook en zelfs Carcela dikwijls. Zegt allemaal niets : je speelt geen kampioen met 11 maar dankzij een sterke bank zit je er dichtbij.
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 20:10
    Klopt inderdaad. Als je kan wisselen zonder al te veel kwaliteit in te boete, of gelijkwaardig of beter in te brengen...dan kan je als trainer wel uw gang gaan. Rits kan het wel, maar ik denk dat hij een trainer moet hebben die hem tot de limiet duwt, dan denk ik dat hij nog mooie dingen zal laten zien. Ik zou hem graag naar Anderlecht zien gaan en is ook Belg, niet onbelangrijk. Maar als Coucke nog geld over heeft, dan zou ik graag Brecht Dejaegere naar Anderlecht zien komen. Dat is een speler die Anderlecht veel kan bijbrengen. Trebel weg en Rits en Dejaegere in een plaats....direct.
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    maandag 28 mei 2018 om 20:14
    Dejaeghere ? gaat ge nogal op vloeken beweegt zich meer horizontaal over het veld en zeer blessure gevoelig...
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 20:24
    Blessuregevoelig wel, maar hij smijt zich wel voor 200 procent.
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    maandag 28 mei 2018 om 20:29
    .... op de grond als de wind verkeerd zit...
    "Ik zie hem niet graag spelen, geef mij dan maar Verstraete"
    Vind ik leuk
    Toca +33601
    maandag 28 mei 2018 om 08:17
    We hebben al genoeg spelers van oostende. Een speler van een degradant zou er wat teveel aan zijn. Maar ook brugge heeft bankzitters nodig zeker. Er zitten er al meer van Mechelen
    Vind ik leuk
    Hierulf +923
    maandag 28 mei 2018 om 08:36
    Hem, en Cobbaut ? ;)
    Vind ik leuk
    Toca +33601
    maandag 28 mei 2018 om 08:40
    Die Cobbaut heeft als transfer zo'n indruk op mij gemaakt dat ik hem al vergeten was..
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 08:38
    Deze speler is sowieso een versterking voor alle ploegen die PO I gespeeld hebben.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14475
    maandag 28 mei 2018 om 09:01
    Een mooi voorbeeld van een excuus-Belg. Eerlijk, Rits is volgens mij te min voor een topclub.
    Vind ik leuk
    CobraX +498
    maandag 28 mei 2018 om 09:08
    Hier ben ik eigenlijk helemaal niet rouwig om. Integendeel zelfs.
    Vind ik leuk
    dakcota +4367
    maandag 28 mei 2018 om 11:11
    Denk niet dat anderlecht hem echt zou halen... maar toch.. fucking thank you brugge om deze bij ons weg te houden
    Vind ik leuk
    Intel +1179
    maandag 28 mei 2018 om 11:39
    Die speelde nochtans goed bij kv Mechelen, heeft veel ervaring in onze competitie, maar ik heb het hier al gemerkt liever buitenlanders kopen die vaak geen meerwaarde zijn , ik moet zeggen kv heeft al goed verdiend dit jaar croizet, Bande, tomecak, rits , cobbaut dan zit ge al aan +-15 miljoen en dan zal coosemans ook wel nog vertrekken, en nog een paar die ze bij de winterstop gehaald hebben .. van cobbaut da vind ik wel spijtig da ik die niet meer bij ons ga zien spelen da vond ik echt een talent en rits ook wel , ma in 1b zullen ze wel wat Belgen uit de jeugd laten doorstromen hoop ik ...
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 19:51
    Ritske toch ge gaat geen speelminuten krijgen...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14182
    maandag 28 mei 2018 om 19:54
    Goede back-up, maar daar stopt het ook. Beetje zoals Vanlerberghe.
    Vind ik leuk
    blondel +2443
    maandag 28 mei 2018 om 19:59
    en iedereen weet het hier weeral beter.Gaat geen speelminuten krijgen.Jongens toch,de beste supporters van Belgie.Mischien speelt hij vormer wel uit de ploeg;
    Vind ik leuk
    RD +774
    maandag 28 mei 2018 om 20:25
    Dat zou wel een zeer grote verrassing zijn dan.
    Vind ik leuk
    freeman +11010
    dinsdag 29 mei 2018 om 11:21
    Verrassingen zijn nooit uit te sluiten !
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 22:07
    Te veel Van Lerberghe gehalte.
    Destijds top talent maar niet gebracht wat er van verwacht werd.
    Vind ik leuk
    blondel +2443
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:04
    Heeft ook niet echt veel kansen gekregen.Is voor mij een veel betere voetballer dan Cools;
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: 'Club Brugge schakelt versnelling hoger voor gegeerd wild'