Knokke speelt kampioen in Eerste Amateurklasse ... En toch promoveert Lommel

    Knokke speelt kampioen in Eerste Amateurklasse ... En toch promoveert Lommel

    zondag 27 mei 2018 om 23:30

    Royal Knokke FC gaat Beerschot-Wilrijk achterna. De kustjongens verzekerden zich zondag van hun derde titel op rij. Dat knappe kunststukje brengt hen echter niet naar de Proximus League.

    Eerder raakte immers al bekend dat Knokke geen licentie zou aanvragen voor profvoetbal, waardoor de deur naar promotie gesloten werd. Zo werd de Play-Off-fase in de Eerste Amateurklasse danig onthoofd, aangezien ook concurrenten Dessel Sport en Deinze SK geen interesse hadden in een hogere reeks.

    Enkel Lommel ging de uitdaging aan om aan de strengere eisen in de Eerste Klasse B te voldoen. In de eindfase van de competitie stond dus geen promotieticket meer op het spel, al is een kampioenentitel vieren ook leuk natuurlijk. Uiteindelijk mocht Knokke de champagne ontkurken. Lommel won weliswaar met 1-3 bij Deinze, maar Knokke zette zelf Dessel opzij met 2-1.  

    Poll

    Vind jij dit een gezond systeem?

    (415 stemmen)

    Plaats een reactie

    Charlie VS +223
    zondag 27 mei 2018 om 23:44
    Tweede afdeling. Een reeks met véél meer verplichtingen dan kansen. Voor deze divisie is de term "stiefmoederlijk behandelen" uitgevonden.
    Vind ik leuk
    koalaM +190
    maandag 28 mei 2018 om 00:13
    Proficiat Knokke. De regels om te kunnen promoveren naar 1B zijn veel te streng.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +565
    maandag 28 mei 2018 om 00:14
    Schande voor het Belgisch voetbal. het enige land ter wereld waar een ploeg weigert te promoveren
    Vind ik leuk
    Hierulf +760
    maandag 28 mei 2018 om 06:42
    Dat is toch democratiek... Proficiat België ! :)
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    maandag 28 mei 2018 om 12:01
    iedereen die zegt "neen, de kampioen moet promoveren" weet er simpelweg niets van. ploegen die financieel niet klaar zijn voor de eisen van 1A/1B kunnen niet overleven daar. dit systeem is om al de faillissementen tegen te gaan. zelfs nu nog zijn er ploegen die niet kunnen overleven, kijk maar naar lierse. niet 1 niet2 maar bijna 6 ploegen van de amateurreekzs die aanspraak deden voor de titel ging bewust niet voor de licentie... zeg genoeg toch?
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +565
    maandag 28 mei 2018 om 20:37
    hoezo is dit om faillissementen te vermijden als al zoveel ploegen 1 na 1 failliet gaan. als ploegn weigeren te promoveren is er iets mis met het systeem en niet al die ploegen. dat lijkt mij zeer logisch. Als te eisen te hoog liggen en hierdoor ploegen failliet gaan of niet willen promoveren, moeten de eisen lager zijn. en als hierdoor loegen als Knokke of Deinze door een boerenjaar in eerste spelen tegen Antwerp, rsca, standard, Gent, dat is toch een van de charmes van de voetbal?
    [Reactie gewijzigd op maandag 28 mei 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    dinsdag 29 mei 2018 om 13:10
    dat is fijn voor die ploegen ja. charmant, geen idee. maar dat kunnen ze financieel niet waarmaken in belgie. in engeland waar een promotie van 2e naar de PL alleen al 100 miljoen of meer oplevert... terwijl in belgie dat zo goed als niets is.... en dan kan je zeggen, eisen omlaag, maar wat gaan we daarmee winnen? niets. zeker al geen extra tv geld
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +565
    dinsdag 29 mei 2018 om 19:17
    voetbal en clubs die hun authenticiteit en stamnummer bijhouden, fusiegedrochten vermijden want daar excelleren we in in ons land. We zouden er enkel bij winnen. extra tv geld kan mij niets schelen. alsof wij nog ooit de strijd gaan aangaan met de grote landen. we zouden er alleen maar bij winnen
    Vind ik leuk
    vampire81 +975
    maandag 28 mei 2018 om 13:45
    1) er is toch een wezenlijk verschil tussen niet mogen promoveren en niet willen promoveren

    2) na de competitie zelf had lommel veel meer punten dan 1e achtervolger knokke, ik vind het dan ook een zeer onlogisch en niet fair systeem dat alles terug herbegint vanaf 0 voor iedereen, er zou toch een voordeel moeten zijn voor diegene die beter doen dan de anderen in de gewone competitie, toch zeker als men 1e eindigt in de gewone competitie, wat is dan het nut van zich in te zetten in de competitie zelf (volgens mij geen enkel nut maar dat zal wel weer aan mij liggen)

    de volledige competitie van de 1e amateur liga in beschouwing genomen heeft lommel inclusief dus die eindronde nog altijd met een voorsprong het meeste punten gepakt en is in mijn ogen dus de enige ploeg die eigenlijk verdiend over te mogen gaan
    [Reactie gewijzigd op maandag 28 mei 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Knokke speelt kampioen in Eerste Amateurklasse ... En toch promoveert Lommel